Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Jak odwołać się od mandatów BALM nałożonych przez niemieckie służby?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Letni i zimowy test ciężarowego elektryka

Prawdopodobnie nie zrobił tego jeszcze nikt w Polsce. Spółka Seifert Polska z Mysłowic przetestowała osiągi w pełni elektrycznej ciężarówki zimą i latem. Na tej samej trasie, z takim samym załadunkiem, w tych samych godzinach. Co wynikło z takiej próby? Od Strykowa do Rudy Śląskiej. I z powrotem. Tak wyglądała trasa testowa, którą pokonał eActross 400. Łącznie ok. 720 kilometrów. Jak elektryk sobie z nią poradzi? Ile czasu spędzi podpięty do ładowarki? Jakie emocje będą towarzyszyły kierowcy?

Firmy widmo  i fikcyjne zlecenia w branży transportowej

Cyfryzacja i błyskawiczny obieg informacji zmieniły branżę TSL, ułatwiając zawieranie transakcji i przyspieszając pracę. Niestety, te same mechanizmy otworzyły drzwi dla oszustów. Coraz częściej na rynku pojawiają się tzw. firmy widmo – podmioty istniejące tylko na papierze, których celem jest wyłudzenie usług przewozowych.

Kolejowy kręgosłup Eurazji leży w Kazachstanie

Azja Centralna to obecnie jeden z najbardziej obiecujących regionów na globalnej mapie biznesowej – doświadcza dynamicznego wzrostu gospodarczego i przyciąga rosnącą liczbę zagranicznych inwestorów, w tym z Unii Europejskiej, Chin i Stanów Zjednoczonych. Zainteresowanie obejmuje wiele branż i odzwierciedla strategiczne znaczenie regionu. Państwa Azji Centralnej aktywnie rozwijają też infrastrukturę transportową i logistyczną, która stała się jednym z filarów lokalnego rozwoju. Ma ona kluczowe znaczenie dla przepływu towarów na rynkach wewnętrznych i wzmacnia pozycję regionu w handlu międzynarodowym.

Telematyka i  mit nadmiernej kontroli w transporcie

W ciągu ostatnich kilku lat branża TSL uległa znacznej transformacji związanej ze zmianą podejścia firm do rozwiązań technologicznych. Przestały być przywilejem dla dużych flot i narzędziem do monitoringu pracy, a są obecnie swoistym centrum dowodzenia firmą transportową, bez którego już żaden przewoźnik nie wyobraża sobie pracy. Są również ogromnym wsparciem dla kierowców, ułatwiającym wykonywanie codziennych obowiązków, a przede wszystkim znacząco ograniczają wydatki przedsiębiorstwa. Dzięki telematyce, przewoźnik już na samych kosztach zakupu paliwa może zaoszczędzić nawet od około 13 000 do 20 000 zł przy rocznym przebiegu ciężarówki, wynoszącym od 80 000 do 120 000 km. Ma to kluczowe znaczenie dla firm, które cały czas zmagają się z rosnącymi kosztami operacyjnymi.

Fakty i mity o elektrycznych dostawczakach

Jeszcze kilka lat temu elektryczne samochody dostawcze traktowano bardziej jako ciekawostkę niż realne narzędzie pracy. Dziś sytuacja wygląda inaczej: na całym świecie, w tym również w Polsce, coraz częściej na drogach pojawiają się furgony i pick-upy zasilane prądem. Nie tylko wpisują się w trendy społecznej odpowiedzialności biznesu, ale dają też wymierne przewagi nad konwencjonalnymi odpowiednikami w codziennej eksploatacji. Przed pełnym wykorzystaniem ich potencjału wstrzymują wielu odbiorców niesprawiedliwe mity.

Subskrybuj to źródło RSS