Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Problemy mobilności w mieście na przykładzie radomia

Od wieków człowiek zajmował się budową i rozbudową miast. W miastach tych prowadzona jest różnorodna działalność społeczna i gospodarcza. W artykule przedstawiono wybrane problemy związane z funkcjonowaniem człowieka w zespołach zurbanizowanych. Udokumentowano je licznymi fotografiami z Radomia.

Wymagania stawiane platformom mobilnym w zadaniach zmniejszenia zagrożenia wywołanego niekontrolowanym uwalnianiem substancji niebezpiecznych

W referacie przedstawiono wymagania jakie powinny spełniać zdalnie sterowane platformy mobilne, biorące udział w akcjach likwidacji skutków zdarzeń destrukcyjnych z udziałem substancji niebezpiecznych. Poszukując pożądanych cech tego typu robotów wzorowano się na robotach militarnych wykorzystywanych w misjach usuwania niewybuchów UXO (Unexploded Ordnance) i usuwania dużych ładunków improwizowanych IED (Improvised Explosive Device).

Dynamika obrotów portowotowarowych w polskich portach

W pracy przeprowadzono statystyczną analizę porównawczą obrotów portowo-towarowych w polskich portach morskich w latach 2007/2008. We wstępie zostały podane podstawowe informacje o polskim transporcie morskim w badanym czasookresie. W kolejnych punktach rozpatrzono: ruch statków w poszczególnych portach, wyposażenie infrastrukturalne głównych portów polskich, kształtowanie się globalnych obrotów przeładunkowych. Szczegółowej analizie poddano przeładunki w 4 głównych portach polskich, tj. Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu. Rozpatrzono także obroty ładunków tranzytowych, kontenerów oraz ładunków typu ro-ro, tj. wagonów, przyczep i podwozi ciężarowych. Na zakończenie omówiono międzynarodowy ruch pasażerów w polskich portach morskich.

Metoda wyznaczania stawek transportowych

W artykule przedstawiono metodę wyznaczania stawek transportowych w oparciu o analizę kosztów funkcjonowania systemu transportowego przypadających średnio na jednostkę czasu oraz na jeden środek transportowy. Koszty te zostały obliczone z punktu widzenia właściciela systemu transportowego z uwzględnieniem procesu eksploatacji środków transportowych. Zaproponowano dwa sposoby przybliżania tych kosztów jako funkcji intensywności użytkowania środków transportowych. Przedstawiono oszacowania dolne opłacalnych stawek transportowych dla klientów zewnętrznych w zależności od przyjętego sposobu ustalania taryfy transportowej. Całość rozważań przeprowadzono przy założeniu stacjonarności oraz deterministycznego charakteru procesów transportowych.

Problematyka parkingowa w logistyce miejskiej

Wraz ze wzrostem liczby samochodów w miastach rośnie zatłoczenie, utrudniające płynne poruszanie się wszystkich użytkowników przestrzeni miejskiej. Przyjęta polityka Unii Europejskiej mówi o przywróceniu przestrzeni dla ruchu niezmotoryzowanego i komunikacji publicznej. W niektórych częściach miastach zaparkowanie samochodu zajmuje zbyt wiele czasu, jednocześnie negatywnie oddziałując na środowisko.

Priorytety w sterowaniu ruchem zbiorowej komunikacji autobusowej

Streszczenie: W referacie przedstawiono sposoby i metody uprzywilejowania autobusowej komunikacji publicznej. Szczególną uwagę poświęcono wydzielonym pasom ruchu dla pojazdów autobusowej komunikacji zbiorowej oraz priorytetom przy sygnalizacjach świetlnych. Dodatkowo opisano niekonwencjonalne sposoby uprzywilejowania. Referat zawiera również wyniki badań z przeprowadzenia symulacji dla zamodelowanego odcinka ciągu skrzyżowań wzdłuż jednej z ulic w Warszawie.

Niezależność badań przyczyn i okoliczności katastrof w transporcie

Streszczenie: Waga niezależnych badań przyczyn wypadków transportowych jest w Polsce ciągle niedoceniana, podobnie jak niedoceniane jest prawo obywateli do szerokiej informacji o bezpieczeństwie. Tymczasem międzynarodowi eksperci oceniają, że niezależne i zintegrowane struktury organizacji zajmujących się bezpieczeństwem mogą zwiększać skuteczność działań poprzez transfer wiedzy, technik prowadzenia badań, możliwość wprowadzania zaleceń i rekomendacji mających likwidować słabe ogniwa systemu bezpieczeństwa transportu.
Subskrybuj to źródło RSS