Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Road safety issues in the central european context

The paper describes the current situation in the area of European road safety and draws attention to the adverse developments in several Central European countries. It contains recommendations for networking and building multi-stakeholder partnerships for road safety at regional, national and international level. 1. INTRODUCTION Each year around one million people are killed and 50 million people injured on roads around the world and more than 40,000 people lose their lives on Europe’s roads.

Koncepcja użycia technologii sieci gsm do identyfikacji przemieszczeń w miastach

Struktura sieci transportowej w odniesieniu do infrastruktury sieci GSM posiada liczne podobieństwa. Problem wykorzystania danych z sieci GSM w planowaniu i organizacji transportu publicznego i prywatnego sprowadza się do skorelowania danych dotyczących przemieszczań użytkowników terminali w sieci GSM z parametrami infrastruktury liniowej i punktowej linii komunikacji zbiorowej i infrastruktury drogowej. Poniższy artykuł w zarysie wyjaśnia te kwestie.

Wybrane aspekty poprawy bezpieczeństwa transportu i ochrony portów w przewozie ładunków niebezpiecznych

We współczesnym świecie transport towarów ma ogromne znaczenie dla efektywnego funkcjonowania gospodarki a flota morska obsługuje większość całej masy towarowej przemieszczanej na świecie, w związku z tym zakłócenie jej działania na etapie eksploatacji na morzu i w portach może spowodować konsekwencje gospodarcze w skali całego świata. Ostatnie lata charakteryzują się również stałym wzrostem obrotu ładunkami niebezpiecznymi takimi jak: ropa naftowa i produkty, skroplone gazy, suche i płynne substancje chemiczne, ładunki wybuchowe, odpady nuklearne itp.

The specifity of road safety: a few reflection’s

Road traffic can be interpreted as a phenomenon of great complexity which is not subject to the simple laws, and often you can observe the paradoxes negative of intuition or common health. In this paper contains several special problems showing multi-aspects of road safety issues.

Model czasu obsługi naziemnej statku powietrznego

W referacie przedstawiono probabilistyczny model czasu obsługi naziemnej statku powietrznego w porcie lotniczym. Model ten zostanie zaimplementowany w symulacji komputerowej odzwierciedlającej proces eksploatacji statków powietrznych, którego zadaniem będzie minimalizacja czasu obsługi technicznej statków powietrznych.

Koszty a technologie transportu na odrzańskiej drodze wodnej

W niniejszym artykule przedstawiono analizę kosztów transportu śródlądowego na ODW. Analiza oparta została na danych armatora. Przeanalizowano koszty dla systemu scalonego i klasycznego pchanego. Mimo, że system scalony jest zaprzeczeniem systemu pchanego, wykazuje nieznacznie wyższą efektywność od klasycznego. System dzierżawy floty to podstawowy czynnik wyższości systemu scalonego nad klasycznym systemem pchanym. Koszty jednostkowe uzależnione są od stopnia wykorzystania zanurzenia floty i długości drogi, na której realizowany jest transport ładunków.

Oblodzenie samolotu

Zachowanie wysokich standardów bezpieczeństwa w czasie przygotowania i realizacji operacji powietrznych jest gwarantem ich powodzenia. Warunki pogodowe i towarzyszące im zjawiska należą do jednych z najbardziej niebezpiecznych zagrożeń dla wykonywania operacji powietrznych. Liczne analizy jednoznacznie wskazują, że wielu zdarzeń lotniczych spowodowanych oblodzeniem można byłoby uniknąć w przypadku prawidłowo działającego personelu lotniczego. Uwaga ta odnosi się zarówno do służb naziemnych jak również i załóg samolotów. W poniższym materiale odniesiono się do możliwości przeciwdziałania oblodzeniu przy użyciu urządzeń naziemnych, jak również i systemów przeciwoblodzeniowych samolotu. W ostatnim podrozdziale artykułu wskazano na zasady którymi powinien kierować się pilot w przypadku prawdopodobieństwa wystąpienia oblodzenia na ziemi i w powietrzu.

Bezpieczeństwo informacji w transportowych systemach teleinformatycznych

W artykule przedstawiono wybrane metody dostępu do mediów transmisyjnych zagrażające bezpieczeństwu przesyłanych informacji oraz techniczne zabezpieczenia, które mogą znaleźć zastosowanie w obiekcie transportowym. Zaprezentowano założenia projektowe budowy bezpiecznego styku sieci firmowej z Internetem wraz przykładem rozwiązania dla małej i rozbudowanej sieci.
Subskrybuj to źródło RSS