Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Badania możliwości roboczych i efektywności działania manipulatora robota wsparcia inżynieryjnego

Na stanowiskach badawczych Katedry Budowy Maszyn przeprowadzono badania rozpoznawcze możliwości roboczych i efektywności działania manipulatora zaprojektowanego dla zdalnie sterowanego robota wsparcia inżynieryjnego. Dokonano porównania jego możliwości roboczych z możliwościami roboczymi zaadoptowanego dla potrzeb misji EOD/IED klasycznego osprzętu roboczego typowej maszyny inżynieryjnej. Dla potwierdzenia uzyskanych wyników badań stanowiskowych przeprowadzono podobne badania poligonowe z wykorzystaniem robota i minikoparki przystosowanej do podnoszenia ładunków niebezpiecznych.

Proces doskonalenia umiejętności młodych kierowców

W Polsce, szkolenia doskonalące technikę jazdy samochodem osobowym nie są obowiązkowe. Bazując na doświadczeniach krajów realizujących taki obowiązek (np. Austria), można wnioskować, że jest to skuteczna metoda edukacji kierowców, podnosząca poziom świadomości zagrożeń i zwiększająca bezpieczeństwo ruchu drogowego. W artykule przedstawiono badania ankietowe przeprowadzone w ramach międzynarodowego projektu.

Projekt konstrukcyjny wagi przemysłowej

W artykule przedstawiono proces projektowania nowej wagi przemysłowej. Projekt zrealizowano w oparciu o dostępne narzędzia konstrukcyjne w środowisku Solid Works. Zaprezentowano układ kinematyczny i podstawowe obliczenia konstrukcyjne jakie musi spełnić waga przemysłowa. Zwrócono uwagę na wykorzystanie nowej konstrukcji dla regionu Lubelszczyzny m.in. w przemyśle rolno-spożywczym oraz przedsiębiorstwach transportowych.

Lotnicze przewozy towarowe w polsce

Niniejszy referat ma na celu ogólną analizę polskiego rynku lotniczych przewozów cargo pod względem ładunków, przewoźników, oferowanych usług, modeli ich realizacji oraz infrastruktury znajdującej się w regionalnych portach lotniczych, a także planów rozwoju portów pod kątem obsługi ładunków.

1. Koniunktura w transporcie samochodowym

Istotą współczesnego rynku transportowego jest jego znacząca dynamika i duże uzależnienie od otoczenia gospodarczego. Wymaga to od przedsiębiorstw postrzegania swojej działalności nie tylko w klasycznym, statycznym ujęciu ale także dynamicznym. Oznacza to w praktyce, że w zarządzaniu przedsiębiorstwem należy wykorzystywać nowoczesne jego metody a także publikacje naukowe prezentujące wskaźniki koniunktury.

Problematyka modelowania emisji i dyspersji szkodliwych składników spalin morskich silników okrętowych

W artykule przedstawiono problematykę modelowania emisji związków szkodliwych zawartych w spalinach morskich silników okrętowych oraz rozprzestrzeniania się tych związków w atmosferze. Istnieje wiele modeli opisujących te zjawiska w różnych skalach przestrzennych, jednakże częsty problem stanowi niemożność pozyskania potrzebnych danych wejściowych, konieczność stosowania dużych uproszczeń oraz nieuwzględnianie wszystkich zmiennych, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na opisywane zjawiska. Istnieje potrzeba ujednolicenia metod wyznaczania wskaźników emisji związków szkodliwych i ich rozprzestrzeniania się w powietrzu. W tym artykule przedstawiono próbę opracowania metodyki modelowania emisji i dyspersji szkodliwych składników spalin statków morskich, uwzględniającej przemiany fotochemiczne badanych związków chemicznych.

Czy tramwaj szybki

Streszczenie: Tramwaj szybki charakteryzuje się znacznie wyższą prędkością komunikacyjną (nie niższą niż 24 km/h) w porównaniu z tramwajem konwencjonalnym co skraca czas podróżowania pasażerów. W grudniu 2008 roku uruchomiono pierwszą linię Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST), która miała usprawnić podróżowanie na kierunku północ-południe.

Śródlądowy transport wodny a zintegrowany system logistyczny

W referacie zostały ukazane przyczyny spadku śródlądowego transportu wodnego w Polsce w okresie 1965-2002, które do tej pory nie zostały rozwiązane. Na Zachodzie Europy śródlądowy transport wodny postrzegany jest ze względu na niskie koszty, ochronę środowiska oraz rozwinięty system kanałów, jako atrakcyjny przewóz ładunków masowych, kontenerowych i drobnicowych. Na tle Europy Polska stanowi białą plamę na mapie, stąd potrzeba inwestycji w porty rzeczne, jako multimodalne centra logistyczne służące na rzecz zintegrowanych systemów logistycznych, gdzie występuje węzeł transportu -morskiego, śródlądowego, kolejowego i samochodowego.

Subskrybuj to źródło RSS