Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Symulacyjna analiza zależności między poważnym incydentem a wypadkiem w ruchu lotniczym

Streszczenie: Międzynarodowe organizacje lotnicze nakładają na Polskę obowiązek określenia tzw. dopuszczalnego poziomu ryzyka dla wypadków w ruchu lotniczym. Wyznaczenie tej wielkości wymaga posiadania danych statystycznych o wypadkach. Te jednak w ostatnich latach nie występują, albo liczność próbki jest niewystarczająca. W niniejszym artykule zasygnalizowano metodę polegającą na prognozowaniu liczby wypadków na podstawie posiadanych informacji o incydentach lotniczych. Metoda ta może być skuteczna i efektywna gdy istnieje jakaś regularna zależność między poważnym incydentem a wypadkiem lotniczym.

Potencjał trójmiejskich centr logistycznych oraz pomorskich portów szansą rozwoju gospodarczego białorusi

Istnieje szansa rozwoju gospodarki Białorusi poprzez perspektywę eksportu produktów wyprodukowanych w specjalnych wolnych strefach ekonomicznych w Grodnie i Brześciu z portów Trójmiasta przez sprawne skomunikowanie Gdańska i Gdyni linią kolejową polskiej szerokości. Przedsięwzięcie to jest możliwe do realizacji ale pod warunkiem dobrego wykorzystania infrastruktury gdańskiego i gdyńskiego portu oraz centrów logistycznych Trójmiasta dostosowane do możliwości białoruskiego zaplecza logistycznego ulokowanego w wybranych rejonach logistycznych Białorusi.

Systemy zasilania rezerwowego urządzeń sterowania ruchem kolejowym

Ryzyko wystąpienia awarii zasilania we współczesnej gospodarce produkcyjnej i usługowej, urzędach i instytucjach publicznych jest bardzo duże. Także transport kolejowy nie może funkcjonować bez systemów zasilania awaryjnego. Ochrona urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) przed awariami zasilania zapewnia bezpieczeństwo ludziom i zapobiega przed zniszczeniami obiektów infrastruktury kolejowej. Z tego powodu istnieje duże zapotrzebowanie na budowę i rozwój nowoczesnych systemów bezprzerwowego zasilania rezerwowego zarówno stacyjnych urządzeń srk, jak i urządzeń występujących w samoczynnych blokadach liniowych.

Do infrastruktury z punktu widzenia wykonywania analiz w studiach wykonalności

W referacie omówiono historię, osiągnięcie sukcesu przez koleje dużych prędkości we Francji i Japonii, które zapoczątkowały wprowadzanie tego systemu w innych krajach europejskich. Unia Europejska chcąc ujednolicić sektor kolejowy wprowadza w życie dyrektywę zapewniającą współdziałanie pomiędzy poszczególnymi kolejami różnych państw. Omówiono ekonomiczne, finansowe, techniczne znaczenie systemu. Uwzględniono koszty, które powinno przewidywać się w tego typu projektach a także sposób pobierania opłat za dostęp do infrastruktury.

Monitoring wizyjny o nadzorze informatycznym dla rozległych obiektów transportowych

W niniejszym referacie autorzy przedstawili propozycję systemu monitoringu wizyjnego o nadzorze informatycznym dla rozległych obiektów transportowych. System powstał w wyniku wieloletniego doświadczenia autorów specjalizujących się w budowie elektronicznych systemów bezpieczeństwa dla obiektów o charakterze specjalnym. Jako obiekt badań i propozycji, autorzy przyjęli obiekt transportowy jakim jest rzeczywisty dworzec PKP wraz z obiektami towarzyszącymi. Konstrukcja sytemu monitoringu wizyjnego umożliwia łatwą adaptację dla innych podobnych obiektów. System proponowany posiada nadzór informatyczny.
Subskrybuj to źródło RSS