Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Problem wibro i dźwiękoizolacji w zagadnieniach transportu

W pracy poruszone są zagadnienia, które w aktualnie dość często, zarówno w opracowaniach naukowych jak i publicystycznych (prasie), są celowo bądź z braku dostatecznej wiedzy źle postawione. Należy w końcu wyjaśnić co to jest wibroizolacja a co dźwiękoizolacja i czym się różni jedno pojęcie od drugiego tym bardziej, że w wielu przypadkach znajdują swoje zastosowania jako elementy wibroizolacyjne, materiały których własności fizyko mechaniczne determinują ich zastosowanie do dźwiękoizolacji. Różnice pomiędzy wibroizolacją a dźwiękoizolacją są istotne i warte wyjaśnienia w szczególności w zagadnieniach dróg transportu drogowego i szynowego, co stanowi tematykę niniejszego artykułu. Wyniki pracy są rezultatem prac w ramach projektu badawczego 4875/B/TO2/2010/38.

Ocena obciążenia pracą urządzeń w aspekcie harmonogramowania procesu transportu wewnętrznego

Proces transportu wewnętrznego (PTW) realizowany jest w obiektach logistycznych takich jak magazyny dystrybucyjne lub terminale przeładunkowe. Proces ten determinuje koszty pracy takich obiektów i koszty usług logistycznych. Jednym z najważniejszych narzędzi organizacyjnych tego procesu jest harmonogramowanie. Harmonogram PTW może być oceniany ze względu na kryteria opisujące obciążenie pracą urządzeń transportu wewnętrznego. W artykule zaproponowano wskaźniki obciążenia pracą pracowników i urządzeń transportu wewnętrznego. Zadanie poparte zostało odpowiednim przykładem obliczeniowym.

Systemy biometryczne w transporcie - wymagania

Biometria to czynnik tożsamości - „coś czym jesteś lub coś co możesz zrobić” stosowana na potrzeby fizycznego i logicznego dostępu do środków transportu [1, 7]. Dostęp logiczny - obejmuje dostęp do aplikacji, usług lub pełnomocnictw - tj. np. uruchomienia/zatrzymanie pojazdu, obsługi profilaktycznej środków transportu codziennej, miesięcznej, sezonowej, itd. Transportowy system biometryczny to zautomatyzowany system który może pobierać, wyodrębniać, dopasowywać i zwracać decyzję /dopasowano-niedopasowano/ - czyli umożliwiać wykorzystanie środka transportu.

Dostęp telekomunikacyjny w środowisku ruchu drogowego inteligentnych systemów transportowych

Streszczenie: Przedstawiono koncepcję platformy transmisji pakietowej podaną w nowej normie międzynarodowej ISO 21217 przygotowanej przez Komitet Techniczny ISO/TC204 Inteligentne systemy transportowe. Norma należy do rodziny norm dotyczących dostępu bezprzewodowego dla pojazdów drogowych CALM (Communications Access For Land Mobiles). W normach tych określono: wspólną architekturę, protokoły sieciowe oraz interfejsy przewodowe i bezprzewodowe wykorzystujące różne technologie dostępu tj.: przez sieci komórkowe 2 i 3 generacji, satelitarną, podczerwieni, mikrofalową 5GHz, fal milimetrowych

Biopaliwa do silników o zapłonie samoczynnym

W artykule dokonano przeglądu różnych biopaliw, które można stosować do zasilania silników o zapłonie samoczynnym. Szczególną uwagę poświęcono olejom pochodzenia roślinnego, a także wybranym eterom i alkoholom. Pokazano zarówno wybrane korzyści jak i zagrożenia wynikające z ich zastosowania na cele paliwowe. W pracy wykorzystano wyniki wieloletnich badań, prowadzonych w Instytucie Eksploatacji Pojazdów i Maszyn Politechniki Radomskiej, w zakresie zastosowania paliw alternatywnych do zasilania silników o zapłonie samoczynnym.

śródmiejska strefa ruchu uspokojonego jako metoda na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego

W artykule poruszono zagadnienie wzmożonego ruchu kołowego i pieszego kolidującego ze sobą w śródmieściu Kielc. Przestawiono kroki, na które zdecydowało się miasto w celu uspokojenia ruchu, poprawy bezpieczeństwa pieszych, zmniejszenia poziomu emisji hałasu i maksymalnego ograniczenia konfliktu pieszy - pojazd. W pracy zawarto uzasadnienie konieczności zmian i wprowadzenia strefy ruchu uspokojonego. Przedstawiono główne cechy omawianego rozwiązania funkcjonowania centrum. Zrównoważone funkcjonowanie przestrzeni śródmieścia (zabudowa mieszkaniowa, handlowa i usługowa o wysokim stopniu intensywności) wymaga poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Subskrybuj to źródło RSS