Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Analiza układu regulacji prędkości silnika hydraulicznego

W pracy analizowano problem regulacji prędkości silnika hydraulicznego, w układzie sterowania objętościowego i dławieniowego. Omówiono również problem identyfikacji parametrów modeli matematycznych analizowanych obiektów sterowania. Do identyfikacji parametrycznej w warunkach off-line zastosowano numeryczną metodę optymalizacji statycznej. W układach regulacji przepływu i prędkości zastosowano klasyczne regulatory.

Badania możliwości wykorzystania elektrycznego układu kierowniczego do poprawy własności jezdnych samochodu ciężarowego w krytycznych sytuacjach drogowych

Zastosowanie elektrycznego układu kierowniczego do sterowania samochodem ciężarowym daje nowe możliwości wpływania na pożądany i bezpieczny tor ruchu samochodu w chwili zaistnienia krytycznej sytuacji drogowej. Analiza możliwości wykorzystania elektrycznego układu kierowniczego do poprawy własności jezdnych samochodu ciężarowego zostanie przeprowadzona na podstawie wyników badań modelowych. W referacie opisano model samochodu wykorzystywany w badaniach symulacyjnych oraz przedstawiono metodykę i oczekiwane efekty badań. Planowane badania zostaną przeprowadzone w ramach realizacji projektu badawczego własnego nr N N509 568439, którego kierownikiem jest autor referatu.

F-16 virtual cockpit - project of computer-aided learning application - weapon system power on procedure

Author, in this article, describes project of computer-aided learning F-16 aircraft maintenance application. This project consists of technical manuals and computer application. First part of the article contains general brief about purpose of the project. Second part is about operation of the computer application. Conclusions end the publication.

Metodyka projektowania drogowego amortyzatora uderzeń tma 80

Przedstawiono metodę projektowania struktury rozpraszającej energię w amortyzatorach drogowych TMA (Truck Mounted Attenuator) w odniesieniu do Raportu Amerykańskiego Ministerstwa Transportu „NCHRP 350”. Przedstawiono kolejne kroki począwszy od opisu wymagań, poprzez obliczenia analityczne, kończąc na doborze elementów zgniatanych na podstawie zadanego przebiegu siły zgniatającej. W celu doboru tej charakterystyki posłużono się programem MSC Adams. Dokonano podziału dla każdej sekcji poduszek pod względem ilości energii, jaka miała zostać rozproszona.

Wykorzystanie sztucznych sieci neuronowych do analizy warunków użytkowania pojazdu oraz rozruchu silnika spalinowego

Niniejszy artykuł prezentuje wyniki analizy danych uzyskanych w trakcie badań przebiegowych pojazdu dostawczego, przeprowadzonej przy pomocy sztucznych sieci neuronowych. Celem analizy było określenie związków pomiędzy warunkami użytkowania pojazdu a parametrami rozruchu jego silnika spalinowego. Sieci neuronowe wykorzystano również do próby klasyfikacji rozruchów silnika o zapłonie samoczynnym na podstawie kryterium temperatury rozruchu.
Subskrybuj to źródło RSS