Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Analiza statystyczna wpływu lokalnego stanu toru na bezpieczeństwo jazdy pojazdu szynowego

W pracy badano przebieg nierówności geometrycznych toru w otoczeniu punktów, w których występują duże lokalne maksima współczynnika wykolejenia Y/Q podczas ruchu pojazdu szynowego. Analiza statystyczna lokalnych nierówności została przeprowadzona dla wielu lokalnych maksimów Y/Q otrzymanych w symulacjach ruchu pojazdu po torze prostym wykazującym losowe nierówności geometryczne. Stwierdzono, że na odcinkach toru o długości ok. 30 m, bezpośrednio przed miejscami wystąpienia maksimów Y/Q, poprzeczne nierówności toru i lokalna przechyłka zawierają dominujące składniki oscylacyjne o częstotliwości spacjalnej bliskiej częstotliwości wężykowania zestawów kołowych. Silny wpływ takich oscylacji nierówności toru na współczynnik wykolejenia jest również widoczny w widmowej gęstości mocy Y/Q otrzymanej dla nierówności geometrycznych toru zmodyfikowanych przy zastosowaniu filtru pasmowego dla wybranych zakresów częstotliwości spacjalnych.

Zastosowanie odbojnic w portach jachtowych i marinach

Można zaobserwować wyraźny rozwój turystyki wodnej i morskiej, który powoduje wzrost liczby nowobudowanych portów jachtowych i marin. Niezależnie jednak od rodzaju portu jachtowego, konieczne jest wykonanie odpowiednich działań zapewniających bezpieczeństwo jednostek pływających (jachtów).

Rejestracja i przetwarzanie zobrazowania radarowego w celu zwiększenia możliwości detekcji ech o niskim poziomie sygnału

Artykuł przedstawia metodę rejestracji sygnałów radarowych oraz ich przetwarzania do postaci umożliwiającej detekcję ech o słabej wykrywalności. Do rejestracji pierwotnych sygnałów radarowych wykorzystano oscyloskop cyfrowy firmy TEKTRONIX DPO 3012. Zarejestrowane obrazy poddano sumowaniu w celu zwiększenia możliwości detekcji słabych ech radarowych. Artykuł powstał w ramach projektu badawczego KBN Nr: 0 N526 053 737 pt.: „Wielowymiarowe zobrazowanie okrętowego radaru nawigacyjnego do detekcji obiektów o niskiej wykrywalności”.

Wykorzystanie metody EV w budżetowaniu materiałów

Podstawą prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa produkcyjnego jest zapewnienie odpowiedniego poziomu zapasów. Uzyskanie w tej sferze optymalizacji jest uzależnione od dokładnej finansowej analizy kosztów utrzymania i manipulacji zapasów i materiałów. W przedsiębiorstwach najczęściej wykorzystuje się klasyczną metodę analizy budżetu polegającą na rejestrowaniu rzeczywistych wydatków i porównaniu z ustalonym budżetem. Metoda ta doskonale sprawdza się w sytuacji gdy przedsiębiorstwo nie musi uwzględniać faktycznego postępu prac. W przypadku prowadzenia prac, np. restrukturyzacyjno-rozwojowych lub prac o specjalnym charakterze i wysokim stopniu zaangażowania kapitału, analiza wyników dostarczonych przez klasyczny system zarządzania budżetem nie odzwierciedla w pełni rzeczywistego poziomu wykorzystania kapitału w poszczególnych etapach projektu. Powoduje to powstawanie problemów z ciągłością finansową zakupu i utrzymania materiałów. Dlatego przedsiębiorstwa coraz częściej sięgają po inne (bardziej szczegółowe) metody budżetowania materiałów.

Analiza wyników zderzenia samochodu osobowego ze sztywną przeszkodą

Analiza zjawisk zachodzących przy doświadczalnych zderzeniach pojazdów dostarcza danych, umożliwiających rekonstrukcję skutków zdarzeń kolizji drogowych. Obecnie badacze mają do dyspozycji dwa wzajemnie uzupełniające się narzędzia: doświadczalne testy zderzeniowe przeprowadzane w naturalnej skali i symulacje komputerowe, wykorzystujące komercyjne programy specjalistyczne. W pracy przedstawiono analizę wyników zderzenia samochodu suzuki swift ze sztywną przeszkodą.

Wykorzystanie wirtualnych przyrządów pomiarowych przy projektowaniu systemów pomiarowych w środowisku vee pro

W artykule przedstawiono modelowanie systemu pomiarowego z wykorzystaniem wirtualnych przyrządów pomiarowych. Przedstawiono charakterystykę i podstawowe właściwości wirtualnych przyrządów pomiarowych. Projektowanie systemu pomiarowego jak również prezentacja wyników pomiarowych odbywa się z wykorzystaniem zintegrowanego środowiska programowego Vee Pro.

System sterowania drganiami semi-aktywnego układu zawieszenia siedziska

W pracy zawarto zagadnienia związane ze sterowaniem semi-aktywnego układu zawieszenia siedziska Opracowano system sterowania bazujący na modelu odwrotnym elementu sprężystego lub tłumiącego oraz na regulatorze nadrzędnym. Sposób projektowania zaprezentowany w niniejszej pracy przyczynia się do zdefiniowania właściwej struktury systemu sterowania semi-aktywnym układem zawieszenia siedziska. Zastosowana procedura optymalizacji pozwala na znalezienie nastaw systemu sterowania, przy których osiągnięta jest jednoczesna minimalizacja przeciwstawnych kryteriów wibroizolacji: współczynnika przenoszenia drgań siedziska oraz przemieszczenia względnego układu zawieszenia.
Subskrybuj to źródło RSS