Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Obliczenia symulacyjne dla różnych obciążeń statycznych wzmocnionej nawierzchni kolejowej

Streszczenie: W artykule przedstawiono analizę rozkładów naprężeń i odkształceń dla przeprowadzonych symulacji obciążeń kolejowej nawierzchni wzmocnionej za pomocą geosiatki i sklejonej żywicą poliuretanową. Obliczenia symulacyjne miały na celu przybliżenie własności wytrzymałościowych proponowanego wzmocnienia nawierzchni kolejowej przy różnych obciążeniach.

Bezpieczeństwo warstwy sieciowej zintegrowanych systemów sterowania

Artykuł opisuje zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa warstwy sieciowej systemów sterowania opartych na sterownikach PLC. Porusza również kwestie różnic w systemach scentralizowanych i rozproszonych, głównie pod kątem organizacji wymiany informacji pomiędzy elementami systemu. Analizie poddano również zasadność wielowarstwowej integracji oprogramowania przeznaczonego do budowy systemów sterowania. Powyższe zagadnienia zastosowano do systemów sterowania ruchem kolejowym.

Automatyczna analiza wymiarów mikroziaren ściernych

W docieraniu konwencjonalnym, docierakami aktywizowanymi w sposób swobodny, jednym z ważnych warunków obróbki jest sposób dozowania pasty lub zawiesiny ściernej. Jest to istotny problem zarówno w aspekcie technologicznym (jakościowym) jak i ekonomicznym. W pracy przedstawiono skomputeryzowaną analizę wielkości i kształtu mikroziaren ściernych przy użyciu specjalnego oprogramowania MultiScan v. 6.08 oraz zautomatyzowane pomiary z wykorzystaniem analizatora laserowego Analysette 22 Micro Tec (Fritsch GmbH). W drugim systemie pomiarowym, obrazy przekazywane są z kamery CCD sprzężonej z mikroskopem stereoskopowym. Program MultiScan stosowany jest do analizy obrazów mikroskopowych.

Simmulation study of railway-vehicle motion: the effect of track condition on ride comfort

Abstract: The paper presents the analysis of ride comfort of a railway vehicle based on the results of numerical simulations for a model of a passenger car moving along a tangent track with random geometric irregularities. The lateral and vertical rms accelerations in 1/3 octave frequency bands as well as the weighted rms accelerations are calculated at several positions within the car body for two track sections with different track condition and for various vehicle velocities. The obtained accelerations are compared with the comfort and decreased fatigue boundaries according to the ISO 2631-1 and PN-91/S-04100 standards.

Modelowanie wpływu kontaminacji cieczy roboczej na trwałość elementów lotniczych instalacji hydraulicznych

Nowoczesna optymalizacja techniczno-ekonomiczna eksploatacji lotniczych instalacji hydraulicznych wymaga określenia trwałości elementów układu w zależności od warunków pracy. Takie podejście w eksploatacji statków powietrznych w szczególności dotyczy precyzyjnych par zespołów hydraulicznych wspomagających systemy sterowania statków powietrznych. Na podstawie doświadczeń eksploatacyjnych, badań stanów awaryjnych i wniosków z analizy statystycznej, opracowano metodę określania granicznego poziomu zanieczyszczenia cieczy roboczej.

Niebezpieczeństwo korozji obiektów infrastruktury miejskiej

W niniejszej pracy przedstawiono przykłady korozji obiektów infrastruktury miejskiej takich jak: bariera drogowa, ogrodzenie, fragmenty mostu i sieci wodociągowej. Zaprezentowano rodzaj korozji tych obiektów i etap jej rozwoju. W rezultacie przeprowadzono dyskusję nad zebranymi uszkodzeniami korozyjnymi obiektów.

Symulacje numeryczne drgań zespołu elektrod osadczych

W pracy przedstawiono wyniki symulacji numerycznej drgań układu elektrod osadczych stanowiących fragment sekcji odpylającej w elektrofiltrze suchym. Symulacje przeprowadzono z użyciem modelu numerycznego wykorzystującego metodę hybrydową, stanowiącą połączenie metody sztywnych elementów skończonych oraz metody odkształcalnych elementów skończonych. Szczególną uwagę poświęcono problemowi oceny wpływu przyjętego sposobu dyskretyzacji na wyniki obliczeń. Wykazano stabilność uzyskiwanych wyników w zakresie obliczanych przemieszczeń, prędkości i przyspieszeń po zastosowaniu odpowiednio gęstego podziału elektrod na pojedyncze elementy.
Subskrybuj to źródło RSS