Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Ocena procesu odtwarzania własności użytkowych obiektu w systemie obsługiwania ze sztuczną siecią neuronową

W artykule zaprezentowano opis sposobu jakościowej oceny procesu odnawiania naprawialnego obiektu technicznego w systemie obsługiwania, ze sztuczną siecią neuronową. Podstawą proponowanej oceny systemu obsługiwania są wyznaczone przestrzenie cech użytkowania obiektu technicznego nowego oraz po wykonanej odnowie w systemie obsługiwania. W tym celu zdefiniowano nominalną (wzorcową) przestrzeń cech użytkowania obiektu technicznego oraz przestrzeń bieżących cech użytkowania obiektu technicznego. W analizie jest poddany ocenie poziom cech użytkowania obiektu po wykonanej odnowie w stosunku do poziomu cech użytkowania obiektu nowego jako wzorca. Wynikłe stąd różnice metryk odległości między tymi przestrzeniami wskazują bezpośrednio na błędy w procesie organizacji systemu obsługiwania obiektu technicznego.

Wyznaczanie iloczynu zbiorów rozmytych z wykorzystaniem nienastawialnych operatorów t-normy

W referacie przedstawiono nienastawialne operatory T-normy. Są one specjalnym typem funkcji używanym w logice wielowartościowej, a dokładnie w logice rozmytej. T-normy są uogólnieniem zwykłego logicznego operatora iloczynu znanego z logiki Boole'a. Dla wejściowych funkcji sigmoidalnych wyznaczono rozmyte funkcje przynależności nienastawialnych operatorów T-normy.

Evolutionary sets of safe ship trajectories: development of the method

The Evolutionary Sets of Safe Ship Trajectories is a method solving ship encounter situations. The method combines evolutionary approach to planning ship trajectory with some of the assumption of game theory. For given positions and motion parameters the method finds a near optimal set of safe trajectories of all ships involved in an encounter. The version presented here is an updated one and its authors have tested extensively various problem-dedicated specialized operators as well as various formulas for fitness function to obtain best effects.

Overhead contact line parameters measurement

This paper provides information about device for overhead contact line height and stagger measurement. This device was developed in Department of mechatronics and electronics, University of Žilina in collaboration with Railways Researched and Developed Institute in Vrútky. The device is determined for overhead contact line continuous measurement. The based measured parameters are overhead contact line height and stagger. The other measured parameters are evolved from optional GPS module. The data can be copied to MMC/SD card and they can be analyzed in PC. The special software for analyzing was created.

Mikrosymualacja ruchu drogowego dla obszaru miejskiego z zastosowaniem systemu vissim

Streszczenie: W artykule przedstawiono problematykę zastosowania systemu VISSIM firmy PTV do przeprowadzania mikroskopowego modelowania i symulacji przepływu ruchu drogowego dla rzeczywistego fragmentu sieci. W pierwszej kolejności nakreślono zagadnienie modelowania i symulacji ruchu oraz przedstawiono system VISSIM. W dalszej części opisano przebieg prac nad modelem, a następnie wyniki symulacji wraz z omówieniem procesu kalibracji modelu. Następnie autorzy dokonali krótkiej analizy wyników i odnieśli je do stanu rzeczywistego oraz rezultatów otrzymanych we wcześniejszych pracach przy zastosowaniu systemów SUMO i TRANSIMS. Artykuł kończy podsumowanie zrealizowanych prac.

Zastosowanie barier zabezpieczających w minimalizowaniu zagrożeń bezpieczeństwa

W artykule przedstawiono przegląd biernych systemów zabezpieczenia przed różnymi zagrożeniami bezpieczeństwa. Zaprezentowane systemy to bariery zabezpieczające przed zagrożeniami naturalnymi, przed różnymi formami działań pozaprawnych oraz bariery ochronne. Ze względu na specyfikę oraz nowe podejście szczególną uwagę poświęcono barierom wodnym, które nadal poddawane są testom, z tego właśnie powodu podjęto próbę przybliżenia potencjalnym czytelnikom zasadnicze założenia przeprowadzanych testów.

Zagadnienia rozwoju bezzałogowych statków powietrznych w instytucie technicznym wojsk lotniczych

Technicznym Wojsk Lotniczych są prace związane z zastosowaniem bezzałogowych statków powietrznych. W Instytucie opracowano zestaw bezzałogowych celów powietrznych przeznaczonych do szkolenia wojsk obrony przeciwlotniczej. Są one wykorzystywane z powodzeniem na poligonie wojskowym. Instytut podejmuje prace dotyczące wykorzystania w warunkach Polski systemów bezzałogowych statków powietrznych dla potrzeb wojska.

The design of fenders as element of navigational safety managing

Abstract: Basic aim of marine navigation is to handle the ship to port of destination by safely and efficiently manner. The maneuver of berthing to port structure is a final stage of navigational process. An ideal maneuver would be consisted in total loss of ship’s speed in moment in contact to the berth. However, a dynamic ship’s interaction takes place the impact of ship to the berth. It can cause the damage the ship hull or port structure. But using the fenders may improve the berthing by absorbing the kinetic impact energy of ship. The paper presents the method of fenders designing in aspect of managing of safety process of navigation.
Subskrybuj to źródło RSS