Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Włókien polipropylenowych poddanego oddziaływaniu

W artykule przedstawiono charakterystykę oraz wybrane kierunki zastosowań włókien polipropylenowych stosowanych m.in. jako rozwiązanie technologiczne ograniczające ryzyko termicznego odpryskiwania betonu narażonego na oddziaływanie temperatur występujących w pożarze. Zamieszczono również analizę wybranych właściwości palnych trzech rodzajów włókien polipropylenowych (PP), stosowanych jako dodatek do mieszanek betonowych. Przeprowadzono badania wytrzymałościowe, których celem była analiza oddziaływania wysokich temperatur występujących podczas pożaru na wytrzymałość fibrobetonu z włóknami polipropylenowymi oraz oszacowanie wielkości spadku wytrzymałości na ściskanie w porównaniu z betonem tej samej klasy bez dodatku włókien.

Transmisja danych w systemie ecall przy użyciu metody in-band

W artykule przedstawiono najważniejsze informacje dotyczące techniki transmisji danych w kanale głosowym GSM, tzw. in-band modem opracowanej z myślą o systemie automatycznego powiadamiania o wypadkach drogowych - eCall. Technika ta została opracowana przez amerykańską firmę Qualcomm i umożliwia realizację transmisji tzw.

Development of the iho universal hydrographic data model

AS PART OF THE DEVELOPMENT OF E-NAVIGATION STRATEGY e-Navigation is the future, digital concept for the maritime sector, being developed under the auspices of the United Nations International Maritime Organization (IMO) to bring about increased safety and security in commercial shipping through better organisation of data on ships and onshore, and better data exchange and communication between the two. The International Hydrographic Organization (IHO) is involved in the development of the e-Navigation concept to ensure that any underpinning hydrographic standards, products or services are in place from the beginning.

Niskie poziomy wody w ujściowym odcinku Odry

Uwarunkowania hydrologiczne rzeki mają bezpośredni wpływ na możliwości prowadzenia żeglugi śródlądowej i uprawiania sportów wodnych. Dla żeglugi śródlądowej oprócz charakterystyki hydrologicznej rzeki i stosunków batymetrycznych ważna jest znajomość ekstremalnych poziomów wód, w tym poziomów minimalnych, które mogą wystąpić z określonym prawdopodobieństwem.

Ocena narażenia pilota samolotu turystycznego na drgania i hałas

Na podstawie pomiaru drgań i hałasu wykonanego w kabinie samolotu Cessna 152, dokonano oceny narażenia pilota na powyższe procesy w warunkach lotu samolotu. W pracy dokonano analizy zmian parametrów ilościowych definiujących stopień i zakres narażenia pilota na powyższe oddziaływanie od strony procesów resztkowych wraz z zaznaczeniem profilu użytkowania samolotu Cessna 152. Ponadto przedstawiono skutki narażenia człowieka na hałas i drgania w środowisku pracy oraz metody zwalczania i ochrony przed rozważanymi czynnikami.

Określenie możliwości diagnozowania luzu w zawieszeniu przy zastosowaniu testera zbieżności

W artykule podjęto problematykę diagnozowania układu zawieszenia na podstawie wyników badań uzyskanych na stanowisku zwanym testerem zbieżności. Jest to stanowisko powszechnie stosowane na stacjach kontroli pojazdów. Do badań wykorzystano trzy rozwiązania zawieszenia przedniego, na których to symulowano występowanie luzu w poszczególnych węzłach. Określono, które z symulowanych usterek można jednoznacznie określić na tym stanowisku a których nie.

Metoda wykorzystania uml do opisu dynamiki systemu wspomagania eksploatacji złożonych obiektów technicznych

W pracy podjęto próbę zastosowania metod modelowania za pomocą języka UML do projektowania komputerowego systemu eksploatacji obiektów złożonych. W szczególności położono nacisk na opis dynamiki systemu rozumianej jako zmienność zachowań w wyniku interakcji z otoczeniem. Jako przykład aplikacyjny wybrano system wspomagania eksploatacji kolejowych pojazdów trakcyjnych.
Subskrybuj to źródło RSS