Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Reliability theorem application for accuracy statistics determination of differential global positioning system

The accuracy estimation method of determining the position coordinates of temporary navigation systems is well known both in navigation and geodesy as well. The estimation of errors measurements statistics being the random variables enables evaluation some probabilities which are measures of accuracy of the position systems. There are presented the suggestion of three new measures of accuracy of determining the coordinates related to reliability characteristics in that article. In contrast to the common applied approach in which the single measurement error is a random variable, in the presented here approach the distributions of working times and times of failures were taken under statistics estimation. The model of availability was detailed presented. Is enabled to define some new statistics measures related to the navigational solution. Proposed method were applied to DGPS system position statistics, where two campaign (2005, 2009) were compared.

Wyznaczenie pozycji statku powietrznego oraz dokładności z wykorzystaniem systemu egnos w polsce wschodniej

W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczących dokładności pozycjonowania statku powietrznego z wykorzystaniem systemu GPS oraz EGNOS. Loty eksperymentalne wykonano w 2010 roku, w południowo - wschodniej części Polski, w Dęblinie oraz Chełmie. Precyzyjna trajektoria lotu została wyznaczona przy pomocy dwuczęstotliwościowych odbiorników geodezyjnych, marki Topcon, z dokładnością centymetrową. Pozycję odniesienia porównano z danymi zarejestrowanymi przez dwa odbiorniki nawigacyjne - Thales MobileMapper pracujące w trybie autonomicznym oraz EGNOS.

Możliwości dwupaliwowego zasilania benzyną i alkoholem silników o zapłonie iskrowym

W artykule przedstawiono wyniki badań dwupaliwowego silnika o zapłonie iskrowym z wielopunktowym wtryskiem alkoholu i benzyny w okolice zaworu dolotowego. Zasilanie silnika realizowano przez prototypowy układ dolotowy posiadający podwójne wtryskiwacze sterowane elektronicznie. Zastosowany system umożliwia zasilanie silnika samą benzyną lub alkoholem oraz spalanie równoczesne mieszaniny obydwu paliw o dowolnym udziale alkoholu.

Rekurencyjny algorytm dyskretyzacji mapy elektronicznej z wykorzystaniem metody drzewa ćwiartek

W artykule analizowano problem konwersji elektronicznej mapy nawigacyjnej w standardzie S-57 do postaci umożliwiającej wprowadzenie oraz szybką analizę i wykorzystanie informacji zawartych na mapie w nawigacyjnym systemie wspomagania decyzji. Do rozwiązania problemu zaproponowano rekurencyjny algorytm dyskretyzujący wykorzystujący drzewa ćwiartek. Przedstawiono jego właściwości oraz wymagania. Zaprezentowano metodykę postępowania w procesie dyskretyzacji obszaru. W oparciu o opracowany algorytm przeprowadzono eksperyment, przedstawiono wyniki.

Wpływ zasilania paliwem mikroemulsyjnym na proces jego wtrysku w silniku o zapłonie samoczynnym

W referacie przedstawiono zagadnienia dotyczące zastosowania paliw o różnych właściwościach fizykochemicznych do zasilania silników o zapłonie samoczynnym. Zastosowanie tych paliw wymaga dużych dokładności pomiarów celem poznania występujących różnic w procesach wtrysku, rozpadu strugi paliwa i spalania. Rodzaj i właściwości fizykochemiczne paliwa istotnie wpływają na przebieg procesu wtrysku i spalania. Decydują one o wielkości okresu opóźnienia zapłonu oraz o jakości i przebiegu następnych faz spalania, jak również determinują jakość mieszanki paliwowo-powietrznej.

Bezwzględna liczba unikalnych użytkowników

1 gru 2011 - 31 gru 2011 Porównanie z: Witryna Użytkownicy 3 000 3 000 1 500 1 500 5 gru 12 gru 19 gru 26 gru 35 258 Bezwzględna liczba unikalnych użytkowników 4,52% (1 864) czwartek, 1 grudnia 2011 3,44% (1 421) piątek, 2 grudnia 2011 sobota, 3 grudnia 2011 niedziela, 4 grudnia 2011 4,69% (1 936) poniedziałek, 5 grudnia 2011 4,58% (1 889) wtorek, 6 grudnia 2011 środa, 7 grudnia 2011 4,37% (1 803) 4,49% (1 851) czwartek, 8 grudnia 2011 3,50% (1 442) piątek, 9 grudnia 2011 sobota, 10 grudnia 2011 niedziela, 11 grudnia 2011 poniedziałek, 12 grudnia 2011

Analiza wpływu wybranych parametrów toczenia na jakość nagniatanych części samochodowych

W pracy przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych wpływu wybranych parametrów toczenia na jakość nagniatanych części samochodowych. Badano wpływ następujących parametrów: ‫ݎ‬ҧ - promienia zaokrąglenia ostrza noża, ߝҧ - kąta wierzchołkowego ostrza noża, ݂ ҧ - posuwu toczenia, ‫ݒ‬ҧ - prędkości toczenia na parametr chropowatości Rz. Przygotowano toczeniem próbki ze stali C zgodnie z pięciopoziomowym rotatabilnym planem eksperymentu. Próbki następnie nagniatano na głębokość an=0,5 Rz oraz wykonano pomiary. Otrzymane wyniki opracowano wykorzystując aparat statystyczno-matematyczny. Uzyskano funkcję regresji określającą wpływ wskazanych parametrów toczenia na chropowatość Rz powierzchni po procesie nagniatania naporowego tocznego.
Subskrybuj to źródło RSS