Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Symulacyjne badania pojazdu typu formuła student

Numeryczny model pojazdu opracowano przy użyciu metody układów wieloczłonowych w programie MSC.ADAMS/Car. Wykonano symulacyjne badania kinematyki zawieszenia oraz dynamiki ruchu samochodu po torze w kształcie cyfry osiem. Wykonane symulacje jazdy umożliwiły określenie sił i przyspieszeń działających na pojazd w trakcie pokonywania łuków toru, oraz siły i przemieszczeń występujących w zaprojektowanym zawieszeniu pojazdu.

Program szkolenia i egzaminowania osób ubiegających się o uzyskanie karty rowerowej

Celem pracy było opracowanie założeń do programu szkolenia oraz zakresu wiedzy merytorycznej przekazywanej w trakcie przygotowania do egzaminu na kartę rowerową. Zaproponowano zagadnienia, które powinny być poruszane w ramach szkolenia i egzaminowania, ze szczególnym uwzględnieniem czynników wpływających na bezpieczeństwo poruszania się rowerem po drodze publicznej oraz poza droga publiczną. Szczególny nacisk położono na zagadnienia związane z podstawami techniki jazdy oraz strategią poruszania się rowerem. W analizie pominięto zagadnienia związane z przepisami ruchu drogowego.

Symulacyjne wyznaczanie obciążeń działających na przewracający się autobus dwupokładowy

W pracy przedstawiono badania symulacyjne przewracania się autobusu dwupokładowego. Symulacyjny model pojazdu zbudowano wykorzystując metodę układów wieloczłonowych w programie MSC.ADAMS. W dalszej kolejności przeprowadzono badania symulacyjne przewrócenia autobusu, zgodne z Regulaminem 66 ECE, oraz badania przewrócenia autobusu poruszającego się po łuku drogi. Porównanie zastosowanych modeli oraz wyników wykonanych symulacji pozwoliło uwypuklić różnice trajektorii ruchu nadwozia autobusu opadającego zgodnie z testem homologacyjnym a trajektorią nadwozia pojazdu poruszającego się w warunkach rzeczywistych.

Analiza możliwości neutralizacji immobilisera

Artykuł zawiera wyniki badań możliwości nieuprawnionego użycia samochodu osobowego zabezpieczonego immobiliserem. W artykule wskazano sposoby neutralizacji immobilisera przy użyciu dostępnych urządzeń elektronicznych. Przedstawiono sposoby postępowania przy deszyfracji algorytmu immobilisera. Uzyskane wyniki eksperymentu nieuprawnionej neutralizacji systemu elektronicznego immobilisera dowiodły, że stosowane rozwiązania sprzętowoprogramowe nie są doskonałym zabezpieczeniem samochodu przed włamaniem i kradzieżą.

Wybrane aspekty intensywności zużycia odlewów

W artykule przedstawiono wyniki badan istotności oddziaływania procesu azotowania oraz zawartości: węgla, krzemu, manganu, siarki oraz temperatury przegrzania i zalewania ciekłego stopu, a także efektów współdziałania parametrów zmiennych na intensywność zużycia żeliwa białego. W metodyce badań wykorzystano macierze planowania doświadczeń ekstremalnych, pozwalające na określenie wpływu wymienionych zmiennych, przez porównanie uzyskanych współczynników regresji.

Algorytmy superrozdzielczości w inteligentnych systemach transportowych do śledzenia odległych pojazdów

W artykule przedstawiono możliwości zastosowania algorytmów superrozdzielczości do poprawy rozdzielczości obrazu pojazdów w ruchu znajdujących się w znacznej odległości od kamery, a zarazem przy kamerze umiejscowionej na niewielkiej wysokości nad drogą. Zaproponowane rozwiązanie bazuje na estymacji tła i dodatkowym wykorzystaniu operatora morfologicznego dylatacji w celu uzyskania lepszej jakości wynikowego obrazu zrekonstruowanego na podstawie sekwencji kolejnych klatek wideo.

Konstytuowanie warstw ochronnych kinematycznych węzłów maszyn z wykorzystaniem zjawiska bezzużyciowego tarcia

Artykuł dotyczy aplikacji osiągnięć tribologii w eksploatacji kinematycznych węzłów maszyn. Została w nim przedstawiona metoda konstytuowania warstw ochronnych na współpracujących tarciowo powierzchniach elementów węzłów kinematycznych, minimalizująca niekorzystne skutki tarcia, takie jak opory ruchu i zużycie. Zaproponowano wykorzystanie zjawiska Garkunowa do wytwarzanie tych warstw bezpośrednio w początkowym okresie procesu eksploatacji urządzenia technicznego. Skuteczność proponowanej metody dokumentują zaprezentowane w artykule wyniki badań własnych.

Analiza statyczna konstrukcji nawierzchni drogowej za pomocą mes i programu abaqus

W pracy zastosowano MES (model trójwymiarowy) do analizy statycznej konstrukcji podatnej nawierzchni drogowej w postaci układu warstw sprężystych o skończonej szerokości i nieograniczonego podłoża sprężystego, obciążonego równomier-nie na powierzchni kołowej odzwierciedlającej oddziaływanie koła (w dwóch miejscach w stosunku do krawędzi jezdni) pojazdu ciężarowego o standardowym nacisku dopuszczalnym na oś. W odniesieniu do obszaru prostopadłościennego modelowanego elementami skończonymi, wyciętego z nawierzchni drogi założono warunki brzegowe, odzwierciedlające skończoną szerokość nawierzchni oraz oddziaływanie (w postaci reakcji) pozostałych odcinków drogi i położonego poniżej podłoża gruntowego.
Subskrybuj to źródło RSS