Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Modelowanie bezpiecznej odległości pomiędzy trasą przepływu statków i farmą elektrowni wiatrowych

W najbliższej przyszłości planuje się budowę farm elektrowni wiatrowych w obszarze polskich morskich wód przybrzeżnych. Ich budowa i eksploatacja stworzy nowe zagrożenie dla bezpieczeństwa jednostek pływających operujących w ich pobliżu. W referacie przeanalizowano różne metody szacowania ryzyka kolizji z turbiną wiatrową statku płynącego i dryfującego, stosowane w innych państwach, a także ocenę przydatności tych metod do szacowania zagrożenia dla bezpieczeństwa żeglugi i środowiska naturalnego stwarzanego przez farmy elektrowni wiatrowych planowanych do budowy w polskich obszarach morskich.

Dwuetapowa metoda projektowania balansu linii montażowej

W artykule przedstawiono opis i zasadę postępowania w dwuetapowej metodzie balansowania linii montażowej. We wstępnej części pracy omówiono system produkcyjny przypływowy oraz linię montażową. Następnie został zaprezentowany algorytm balansu linii dla problemu typu 2 (modyfikacja metody IUFF-WET) oraz algorytm balansu linii w wersji z buforami. Dla zobrazowania działania opisanych algorytmów zamieszczono przykłady numeryczne. W części końcowej pracy przedyskutowano uzyskane wyniki.

Wpływ podziału dawki paliwa na wskaźniki pracy silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym z wtryskiem bezpośrednim

W artykule przedstawiono informacje dotyczące wpływu podziału dawki paliwa na wybrane wskaźniki pracy silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym wyposażonego w elektromagnetyczny wtryskiwacz firmy Bosch. Przeanalizowano także problematykę wpływu podziału dawki paliwa na emisję związków toksycznych oraz zadymienia spalin.

Analiza czasów zatopienia siłowni głównej i pomocniczej okrętu typu 888 po uszkodzeniu kadłuba

Każde uszkodzenie poszycia kadłuba okrętowego wywołuje określone skutki w postaci zalania wodą jednego lub kilku przedziałów wodoszczelnych. Zatopienie przedziału okrętowego wodą zaburtową wskutek uszkodzenia kadłuba powoduje zmiany stateczności i położenia okrętu. Określenie tych zmian oraz czasu zatopienia uszkodzonego przedziału stanowi sedno obliczeń niezatapialnościowych wiążących się z eksploatacją okrętu uszkodzonego. W referacie przedstawiono metodykę obliczeń czasu zatopienia uszkodzonych przedziałów siłowni głównej i pomocniczej.

Metodológia vÝskumu trhu v dopravnÝch podnikoch

V dnešnej dynamickej spoločnosti majú kvalitné informácie neoceniteľný význam nakoľko sa mnohokrát stávajú nástrojom konkurenčného boja. Dnes nie je problém získať veľké množstvo údajov z najrozličnejších informačných zdrojov. Internet a najrôznejšie bázy dát poskytujú kvantum informácii, avšak, nie všetky spĺňajú požadovanú úroveň kvality. Kvalitou pritom rozumieme hlavne relevantnosť, validitu, spoľahlivosť, efektivitu a včasnosť získaných údajov. Získať, resp. vybrať informáciu, ktoré spĺňa predchádzajúce parametre, za účelom prijatia správneho rozhodnutia, je umením a zároveň nevyhnutnou podmienkou prežitia a úspechu dopravných podnikov v konkurenčnom prostredí a to nie len v období a podmienkach celosvetovej hospodárskej krízy.

Pewne przypadki klasycznej teorii zderzenia

W pracy przeanalizowano zderzenie sprężysto-plastyczne złożonego układu dwóch sztywnych belek, pomiędzy którymi znajduje się sztywny krążek. W taki układ uderza poziomo sztywna belka. W zadaniu mamy do czynienia, tuż po uderzeniu, z siedmioma niewiadomymi prędkościami i impulsami sił.

Prototypowy wysokociśnieniowy układ wtryskowy typu

W prezentowanej pracy, przedstawiono w zarysie modernizację silnika a8C, polegającą na zainstalowaniu w nim wysokociśnieniowego układu wtryskowego typu common rail. Wyniki oraz doświadczenie z tej pracy mogą być wykorzystane bezpośrednio do modyfikacji silników lokomotyw SM oraz podobnych. Natomiast opracowane i wykonane stanowisko laboratoryjne , które jest formalnie uniwersalnym osprzętem common rail, umożliwia prowadzenie dalszych badań rozwojowych, badawczych oraz wdrożeniowych w przedmiotowym zakresie.

Dissipation functions and yield conditions for geological materials with internal constraints

General framework of modeling plasticity in geological materials with internal constraints is discussed in this paper. A family of plastic dissipation functions devoted to soil and rock mechanics is proposed. Present paper is a generalization of Drucker-Prager model and earlier author’s papers, which has dealt with incompressible metals. The proposed functions are dependent on the three invariants of the plastic strain rate tensor and material parameters. In the space of principal plastic strain rates the curves of constant dissipation have three axes of symmetry in the deviatoric plane. Internal kinematical constraints in the material are utilized. Using the potential constitutive law the constitutive relation for material is derived. Obtained yield surfaces have a conical shape in the spectral stress space. The failure surfaces have three axes of symmetry in the deviatoric plane cross-sections. The deviatoric cross-section curves of the failure surface may change from equilateral triangle through the circle and then to the equilateral triangle oriented in the opposite way.
Subskrybuj to źródło RSS