Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Stany zdatności eksploatacyjnej innowacyjnych systemów ograniczających emisję szkodliwych składników spalin do atmosfery

Jak potwierdza dwudziestoletnie doświadczenie zawodowe po wprowadzeniu nowych rozwiązań do produkcji stacje serwisowe stają przed poważnymi wyzwaniami diagnostycznymi. W wielu przypadkach analiza ustawień fabrycznych i parametrów rzeczywistych nie przynosi rezultatów. Niezbędna wówczas jest specjalistyczna wiedza z zakresu możliwych stanów pracy oraz metod diagnozy, umożliwiająca analizę przebiegów oscyloskopowych sygnałów sterujących i wykonawczych oraz relacji między nimi. Tak więc artykuł ten ma na celu zaprezentowanie wybranych innowacyjnych rozwiązań pojazdów samochodowych w koncepcji DRIVe oraz BlueMotion II oraz metod ich diagnozy.

Certyfikacja nowego i modernizowanego wyposażenia stacji kontroli pojazdów

W artykule przedstawiono dwa zróżnicowane podejścia do certyfikacji przyrządów i urządzeń diagnostycznych odnoszące się do urządzeń nowych oraz urządzeń użytkowanych na stacjach kontroli pojazdów. Zmiany przepisów prawnych wprowadzające nowe wymagania w stosunku do urządzeń spowodowały, że urządzenie wyprodukowane wcześniej i eksploatowane na stacjach kontroli pojazdów, w niektórych przypadkach, nie spełniają aktualnych wymagań.

Charakterystyki niezawodnościowe pojazdu przy jego wymuszonych przeglądach

W artykule omówiono sposób zwiększenia niezawodności pojazdu przez jego przeglądy okresowe. Rozważono przypadki, kiedy o terminach przeglądów decyduje operator/kierowca pojazdu oraz gdy przeglądy te wymuszone są przez producenta pojazdu. Do opisu niezawodności pojazdu pomiędzy jego przeglądami zastosowano pojęcie niezawodności warunkowej, a przy przeglądach wymuszonych - dodatkowo posłużono się pojęciem tzw. zmiennej losowej pewnej.

Problemy odwrotne, równanie Poissona, metody numeryczne, aproksymacja, kontakt koło-szyna

W diagnostyce toru istotnym zagadnieniem jest badanie skutków kontaktu koła pojazdu i szyny. Często z przyczyn technicznych nie jest możliwe uzyskanie pełnego zestawu danych pomiarowych użytecznych w ocenie deformacji szyny powstałych w wyniku oddziaływania pojazdu szynowego na tor i dlatego też modelowanie matematyczne wspomaga badania doświadczalne. Skutki kontaktu koła pojazdu i szyny można modelować sprowadzając badany układ do zagadnienia polowego układu 2-D i wyznaczając źródła pól. Jest to zagadnienie identyfikacji źródeł pola. W przypadku pól fizycznych opisanych niejednorodnym cząstkowym równaniem różniczkowym drugiego rzędu (równanie Poissona) można stosować efektywne metody numeryczne identyfikacji źródeł pól. Z tego względu, że w modelowaniu układów dynamicznych zagadnienie identyfikacji stanowi problem odwrotny zawierający się w klasie problemów niepoprawnie sformułowanych, uzyskane rozwiązania mogą być niestabilne. W pracy przestawiono szczegółowo różne użyteczne sposoby ustabilizowania wyników, o które muszą zostać uzupełnione metody numeryczne identyfikacji źródeł pól.

Gotowość, napędy, walcarka, walcownia, modernizacja, wskaźniki produkcyjne

W artykule podjęto temat dotyczący gotowości napędów na walcowni walcówki. Przedstawiono charakterystykę klatki walcowniczej, walcarki, walcowni a także napędów głównych. Artykuł zawiera również definicje gotowości. W dalszej części artykułu opisano działania modernizacyjne podjęte na walcowni walcówki, dotyczące obszarów bezpośrednio związanych z napędami. Opis jest wzbogacony o zdjęcia, obrazujące poszczególne zmiany. We wnioskach opisano osiągnięte efekty.

Wybrane problemy praktyczne układów trakcyjnych KDP

W konstrukcji nowoczesnych pojazdów szynowych są szeroko stosowane rozwiązania energoelektroniczne przekształtniki i falowniki do napędów lokomotyw, elektrycznych zespołów trakcyjnych (ezt), pociągów metra, tramwajów oraz tranzystorowych przetwornic statycznych, wykorzystywanych do zasilania instalacji AC i DC w pojazdach. Urządzenia są wykonywane z zastosowaniem nowoczesnych podzespołów - tranzystory HV IGBT oraz rozwiązań technologicznych, zapewniających wysoką niezawodność oraz bardzo dobre parametry eksploatacyjne.

Silniki dwusuwowe, eksploatacja, zatarcie mieszanka uboga, pilarka łańcuchowa

Artykuł przedstawia dyskusję na temat możliwości wystąpienia uszkodzeń silnika dwusuwowego stosowanego we współczesnych pilarkach łańcuchowych. W zarysie prezentuje opis budowy silników aplikowanych do pilarek, uwzględniając nowe trendy konstrukcyjne. Ponadto zawiera informacje dotyczące przyczyn uszkodzeń silników pilarek łańcuchowych, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości zatarcia tłoka w cylindrze silnika. Przedstawia wyniki badań zatartego silnika i wyjaśnia przyczyny jego uszkodzenia. Teoretyczna i praktyczna analiza zjawiska zakończona została wnioskami.

Wykorzystanie testów symetrycznych w transparentnym testowaniu pamięci RAM

Artykuł przedstawia strategię testowania pamięci wykorzystywaną w technice BIST opartą o symetryczne testy pamięci. Technika symetrycznych testów pamięci gwarantuje, iż proces testowania odbywa się w niezwykle efektywny i szybki sposób. Jej wykorzystanie pozwala zmniejszyć złożoność procesu testowania o około 30% w porównaniu ze standardową metodą testowania transparentnego opartą o sygnaturę odniesienia. Fakt ten ma niezwykle istotne znaczenie jeśli weźmie się pod uwagę bieżące i przyszłe rozmiary używanych pamięci

Subskrybuj to źródło RSS