Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Jak skutecznie zarządzać magazynem?

Kontrola stanów magazynowych, zwłaszcza w dużych przedsiębiorstwach, nie tylko zajmuje dużo czasu, ale także wymaga zatrudnienia dodatkowych osób odpowiedzialnych za sprawdzanie dostępności produktów. W miejscach, gdzie zarządzenie magazynem nie jest wykonywane sprawnie, klienci najczęściej zmagają się z długim czasem oczekiwania na dostawę lub wydanie zakupionych towarów, co z kolei może skutkować negatywnymi opiniami o firmie. Dlaczego odpowiednie zarządzanie magazynem ma znaczenie i jak robić to skutecznie?

Karton i taśma dają głos marce. Przesyłki kurierskie służą brandingowi

W dobie dynamicznego rozwoju e-commerce i rosnącej konkurencji, opakowania wysyłkowe przestały pełnić funkcję wyłącznie praktyczną i stały się integralną częścią strategii komunikacyjnej sklepów internetowych. Proces pakowania można bowiem udoskonalić, a każdy element przesyłki wykorzystać do podkreślenia wizerunku marki i charakteru oferowanych produktów.

Magazyny dopasowane do potrzeb

Rynek nowoczesnej powierzchni magazynowej i przemysłowej w Polsce na przestrzeni ostatnich lat znacząco się rozwinął. Tylko w ciągu ostatnich 5 lat została wybudowana połowa obecnie dostępnej podaży. W zależności od charakteru prowadzonej działalności najemcy mogą wybrać nieruchomość dostosowaną do ich potrzeb. W ich charakterystyce rozróżnia się przede wszystkim aspekty techniczne oraz wymagane zaplecze infrastrukturalne, które z perspektywy najemcy są kluczowe i stoją na równi z lokalizacją.

Czego nie widzą konsumenci? Nadchodzi rewolucja w logistyce

Branża logistyczna od wielu lat prężnie się rozwija, a jej kondycja ma wpływ na przyszłość światowej gospodarki. Według raportu Transport Intelligence „Total Logistics 2021” wzrost globalnego rynku logistycznego do 2024 r. wyniesie w skali roku aż 4,7 proc. Wiążę się to bezpośrednio z wprowadzeniem nowych rozwiązań, w tym technologii, które usprawniają procesy oraz wpływają na zwiększenie ich efektywności. Są nimi między innymi znaczniki RFID, usługi lokalizacyjne Oriient czy bezzałogowe pojazdy.

Miliony złotych i tysiące ton odpadów generowane przez powietrze przesyłane w zbyt dużych opakowaniach to koszty tzw. air-commerce. Niechlubny trend e-commerce musi odejść do lamusa.

Do polskich konsumentów, oprócz zamówionych produktów, ze względu na zbyt duże opakowania, dostarczanych jest ponad 40 milionów m3 powietrza – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie DS Smith. To tak jakby Polacy zapłacili za wysłanie powietrza zgromadzonego w 13,5 tysiącach basenów olimpijskich. Pakowanie przesyłek w źle dopasowane pudełka generuje także rocznie ponad 42 tys. ton zbędnego CO2. Jak pozbyć się nadmiaru powietrza z przesyłek e-commerce i raz na zawsze pożegnać air-commerce?

Nowy czy używany wózek widłowy?

Wózki widłowe są podstawą niejednego zakładu produkcyjnego, składu budowlanego i magazynu. Znajdując wiele zastosowań, urządzenie to stało się kluczem do sprawnego transportu bliskiego. Niestety, wysokiej jakości wózek widłowy wciąż wiąże się ze stosunkowo wysokimi kosztami (zakupu, serwisowania, konserwacji). Właśnie dlatego wiele osób zastanawia się, czy używane urządzenie sprawdzi się wystarczająco dobrze. Czy warto postawić na takie rozwiązanie i czym różni się ono od nowego sprzętu?

Program do wagi samochodowej – jakie opcje dostępne są na rynku?

W sprzedaży znajdziemy wiele różnych rodzajów wag - można tu wskazać na wagę samochodową przejazdową, czy osiową. Wspólnym mianownikiem tych rozwiązań jest to, że potrzebujemy dedykowanego oprogramowania, dzięki któremu urządzenie zapewni nam dostęp do wielu kluczowych danych. Czym kierować się przy wyborze takich aplikacji?

Subskrybuj to źródło RSS