Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

IWO - Indeks Współpracy Outsourcingowej

Od wielu lat podejmowane są próby doskonalenia przepisów prawa w zakresie gospodarczej współpracy sektora publicznego z prywatnym. Zapisy wielokrotnie nowelizowanej Ustawy - Prawo Zamówień Publicznych - okazują się wciąż niewystarczające do zagwarantowania warunków zapewniających oczekiwany poziom jakościowy pozyskiwanych towarów/usług.

Koopetycja - współczesna forma współpracy w łańcuchu dostaw

Funkcjonowanie przedsiębiorstw na rynku sprowadza się do traktowania biznesu jako gry. W grze tej, zyski w postaci pieniędzy są reprezentowane przez punkty. Wygrywa to przedsiębiorstwo, które zgromadzi największą liczbę punktów. Jest to proste odniesienie do teorii gier.

Przejawy rozwoju koncepcji logistyki i jej miejsce w zarządzaniu przedsiębiorstwem w świetle badań

Fazy rozwoju koncepcji logistyki
W odniesieniu do rozwoju logistyki w ostatnich dziesięcioleciach charakterystyczne jest przesuwanie akcentu w pojmowaniu logistyki od koncepcji zorientowanej na transformację czynności w sferze przepływów towarów w kierunku wzrostu jej znaczenia i rozwoju, jako zintegrowanej koncepcji zarządzania, której istotą jest integracja oraz kształtowanie i optymalizowanie procesów i systemów przepływów w skali przedsiębiorstwa i całego łańcucha dostaw. W okresie prawie 60-ciu lat logistyka rozwijała się w kierunku wielowymiarowej dyscypliny, charakteryzując się wysoką dynamiką rozwoju i integracji oraz przewartościowań zarządczych.

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 2

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 1

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 3

Kryteria optymalizacji, jakie należałoby uwzględnić dokonując planowania, to:
1. Minimalizacja poziomu zapasów w całym łańcuchu dostaw, na którą składają się następujące podkryteria:

Kryteria oceny źródeł zaopatrzenia dostawców jako element doskonalenia procesów logistycznych

Międzynarodowa konkurencja, presja kosztowa i w związku z nią korzystanie z offshoringu oraz outsourcingu (global sourcing), rewolucja informacyjna, a także nowe rozwiązania techniczne to główne siły prowadzące do wzrostu złożoności dzisiejszych łańcuchów dostaw. Powstające sieci dostaw nabierają coraz większego stopnia skomplikowania, który w warunkach globalnych oznacza dla przedsiębiorstw pojawienie się nowych form ryzyka. Przykładowo, posiadanie przez organizację partnerów gospodarczych zlokalizowanych w znacznej odległości od niej oznacza zawężoną możliwość ich nadzoru i wzrost niepewności towarzyszącej współpracy gospodarczej.

Modelowe rozwiązanie składowania towaru w systemie wąskich korytarzy i kompletacji dynamicznej w oddzielnej strefie

Przed przystąpieniem do projektowania każdego systemu magazynowego należy zidentyfikować cel jaki stoi przed nowo projektowanym systemem oraz ograniczenia wynikające ze składowanym w nim materiałów, struktury dostaw i wysyłek, wielkości przepływu materiału na wejściu i wyjściu oraz kosztów obsługi procesu. W artykule skupimy się na omówieniu modelu, który został wybrany dla założeń projektowych wynikających z analizy przepływu ładunku w magazynie i oczekiwań klienta.

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 1

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 2

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 3

Artykuł, w świetle badań operacyjnych, stanowi pierwszy etap procesu rozwiązywania problemów decyzyjnych, jakim jest identyfikacja i werbalny opis problemu. Faza ta polega na wszechstronnym rozpoznaniu problemu decyzyjnego i zbadaniu wszystkich zjawisk towarzyszących mu oraz wpływających na jego rozwiązanie.

Z etykietą

Nowy sposób komunikacji w logistyce stał się powszechny

Sytuacja na rynku jest trudna, ceny usług transportowych wciąż rosną, a problemy w krajowym transporcie mogą się pogłębiać. Nadszedł też czas wymiany taboru - auta są stare i niewiele firm może sobie pozwolić na finansowanie inwestycji gotówką. A leasing kosztuje. Stawki są bardzo niskie i rośnie liczba firm działających w transporcie międzynarodowym. Do tego dochodzą koszty paliwa, które obok wynagrodzenia dla kierowców są najważniejszym elementem decydującym o cenie za transport. Dodatkowo należy uwzględnić wpływ opłat po wprowadzeniu elektronicznego poboru myta dla samochodów ciężarowych oraz opłat za autostrady, co ma duże przełożenie na obowiązujące stawki. Jest to powodem poszukiwania oszczędności.

Subskrybuj to źródło RSS