Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Co i gdzie można zatankować na kartę paliwową?

Wszystko wskazuje na to, że rok 2019 przejdzie do historii jako ten, w którym polska branża TSL na serio zaczęła myśleć o ekologii. Składają się na to światowe trendy i postęp technologiczny, ale też rachunek ekonomiczny. Coraz głośniej jest dziś o pojazdach autonomicznych, drogach zasilanych prądem, ale też o preferencyjnych warunkach na trasach całej Europy dla aut emitujących mniej zanieczyszczeń.

InPost rozbudowuje centralną sortownię

Operator logistyczny InPost rozbudowuje centralną sortownię w parku magazynowym P3 Piotrków o ponad 3000 m kw. To kolejna inwestycja InPost w infrastrukturę. Firma jeszcze w tym roku uruchomi dwie sortownie w nowych parkach logistycznych - 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesny obiekt w parku logistycznym MLP Poznań West.

Dachser: nowoczesne technologie dla logistyki jutra

Dachser, globalny operator logistyczny, prowadzi badania nad możliwościami wykorzystania koncepcji takich jak IoT (Internet rzeczy) czy uczenia maszynowego do zarządzania łańcuchami dostaw. Międzynarodowa firma od początku swego istnienia przywiązuje dużą wagę do innowacyjności. Operator odgrywał kluczową rolę m.in. przy wdrożeniu nadwozi wymiennych w latach 70. czy rozpowszechnieniu kodów kreskowych na paletach w ostatniej dekadzie XX wieku. Cel tych działań zawsze jest taki sam: zapewnienie najsprawniejszej obsługi logistycznej przy maksymalnej kontroli na każdym etapie łańcucha dostaw.

E-commerce tylko dla firm, które najszybciej sprostają wyzwaniom w obszarze łańcucha dostaw

DHL Supply Chain, światowy lider w dziedzinie logistyki kontraktowej, opublikował swój najnowszy raport na temat ewolucji łańcuchów dostaw dla e-commerce. Badanie pokazało, że mimo posiadania świadomości kluczowego znaczenia handlu elektronicznego dla zatrzymywania i zadowolenia klientów, większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e-commerce.

Platformy sprzedażowe w Polsce - raport GS1

Zwolennicy handlu internetowego rosną w siłę. Wg najnowszego raportu Gemiusa już 62% polskich internautów zadeklarowało, że kupują w internecie. Do 2020 roku 40% światowego e-handlu będzie odbywać się za pośrednictwem elektronicznych platform sprzedażowych. GS1 Polska zbadało, co zrobić, by sprzedawać skutecznie na lokalnych marketplacach.

Subskrybuj to źródło RSS