Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Transport kolejowy a pandemia - spadek przewozów osób i towarów

Dane Urzędu Transportu Kolejowego pokazują wpływ pandemii na transport kolejowy. W kwietniu 2020 roku pociągami podróżowało niewiele ponad 6 mln pasażerów - ponad ¾ mniej niż przed rokiem. W tym samym miesiącu kolej przewiozła 16,7 mln ton ładunków - o 17% mniej niż w roku ubiegłym.

Nowe centrum logistyczne DSV Solutions dla słodkości

Firma Panattoni oddała do użytku centrum logistyczne dla DSV Solutions - oddziału grupy DSV specjalizującego się w kompleksowych rozwiązaniach logistyki magazynowej. Obiekt BTS znajduje się w Skarbimierzu, ma powierzchnię 8 260 m kw. i jest dedykowany obsłudze logistycznej dwóch sąsiadujących zakładów produkcyjnych Mondelēz International - fabryki czekolady oraz fabryki gum i cukierków. Inwestycja powstała na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Pakiet mobilności - i co dalej?

Europa zmaga się z pandemią koronawirusa - wprowadzone ograniczenia mocno przystopowały gospodarkę, a przedsiębiorcy powoli liczą straty. Dla transportu epidemia nie jest jedynym powodem do zmartwienia. Pakiet mobilności w Europie jest już raczej przesądzony. Jak odnajdą się transportowcy w nowej, trudniejszej rzeczywistości?

PEKAES inwestuje w rozwój infrastruktury logistycznej

Operator logistyczny PEKAES poinformował o powiększeniu powierzchni terminalowej w swoich oddziałach w Krakowie i Kielcach. Nowe inwestycje Grupy w infrastrukturę sieciową umożliwią sprawną obsługę jeszcze większego potoku przesyłek drobnicowych. Pomimo trwającej epidemii, PEKAES działa zgodnie z przyjętym planem i zapowiada dalszy rozwój sieci drobnicowej w kraju oraz za granicą.

Telematyka ułatwia badanie odbudowy mobilności flot komercyjnych

Globalni liderzy w dziedzinie telematyki, Webfleet Solutions i Geotab połączyli siły - powstał Panel przedstawiający odbudowę mobilności flot komercyjnych. W Europie odnotowano większy spadek mobilności niż w Ameryce Północnej (64% vs. 80% normalnego poziomu), ale szybszy powrót do stanów sprzed pandemii - co odzwierciedla poziom aktywności gospodarczej w obu regionach.

Przewoźnicy samochodowi postulują przedłużenie okresu przejściowego

FNTR (Francja), BGL (Niemcy), NLA (Skandynawia), TLN (Holandia), FEBETRA (Belgia), ZMPD (Polska) oraz FinMobility (Finlandia) we wspólnym oświadczeniu wyrażają zaniepokojenie dotyczące przyszłych stosunków między Wielką Brytanią a UE i postulują przedłużenie okresu przejściowego do dwóch lat, aby jasno ustalić zasady, które będą stosowane przez obie strony.

Subskrybuj to źródło RSS