Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Japońska rewolucja w transporcie towarowym: 500 km przenośników taśmowych między Tokio a Osaką

Japońskie Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu (METI) ogłosiło ambitny plan stworzenia systemu przenośników taśmowych do transportu towarów między Tokio a Osaką. Ten innowacyjny projekt ma na celu znaczące zwiększenie efektywności logistyki na jednej z najbardziej obciążonych tras transportowych w kraju. System, nazwany roboczo "Tokyo-Osaka Freight Conveyor" (TOFC), ma składać się z serii połączonych przenośników o łącznej długości ponad 500 km. Pasy będą biegły wzdłuż istniejących autostrad i linii kolejowych, minimalizując tym samym konieczność pozyskiwania nowych gruntów.

GXO podpisało pierwszą w branży umowę na usługi Robots-as-a-Service (RaaS)

GXO Logistics, Inc., największy na świecie operator logistyki kontraktowej wraz z Agility Robotics, twórcą wiodącego dwunożnego mobilnego robota manipulacyjnego (MMR) Digit®, ogłosili dzisiaj podpisanie wieloletniej umowy rozpoczynającej wdrożenie Digit w operacjach logistycznych GXO. Umowa podpisana po pilotażowym wdrożeniu koncepcji pod koniec 2023 r., jest zarówno pierwszym w branży formalnym komercyjnym wdrożeniem robotów humanoidalnych, jak i pierwszym wdrożeniem robotów humanoidalnych jako usługi (RaaS).

Jakie narzędzia wykorzystują przewoźnicy podczas dostaw farmaceutyków?

Dostarczanie leków w nienaruszonym stanie i na czas jest fundamentem zdrowia pacjentów. Logistyka farmaceutyczna należy do najbardziej wymagających sektorów, gdzie precyzja, bezpieczeństwo i jakość muszą być zachowane na każdym etapie dostaw. W odpowiedzi na te wyzwania, innowacyjne technologie monitorowania i śledzenia stają się ważnym elementem, umożliwiającym skuteczne zarządzanie łańcuchem dostaw oraz zapewnienie najwyższych standardów jakości produktów leczniczych.

Nowoczesne technologie logistyczne

W ostatnich latach branża technologiczna doświadczyła dynamicznego rozwoju, który przyniósł zarówno wyzwania, jak i szanse – również dla firm logistycznych. Logistyka, podobnie jak wiele innych segmentów gospodarki, mierzyła się z licznymi trudnościami wynikającymi z pandemii, konfliktów zbrojnych czy inflacji. Wszystko to wpłynęło na łańcuch dostaw, powodując m.in. wzrost kosztów operacyjnych i inwestycyjnych. Często przedsiębiorstwa dostrzegały rozwiązanie dla pojawiających się wyzwań w adaptacji i integracji sztucznej inteligencji (AI), a optymalizacja procesów logistycznych stała się nie tylko trendem, ale koniecznością.

LemonTree rusza ze swoją kolejną inwestycją w Szczecinie

Deweloper LemonTree rozpoczyna realizację kolejnej inwestycji, tym razem zlokalizowanej w stolicy Pomorza Zachodniego. WestSide Szczecin dostarczy na rynek niemal 31 tys. mkw. najwyższej jakości powierzchni magazynowej i biurowej, wyposażonej w rozwiązania zmniejszające wpływ obiektu na środowisko. Oddanie do użytku zaplanowane jest na luty 2025.

Koniec rynku pracownika w transporcie?

Spowolnienie gospodarcze wpłynęło znacząco na branżę TSL, w tym również na rynek pracy w tym sektorze. Jak wynika z raportu PITD, ponad połowa przewoźników twierdzi już, że nie ma problemów ze znalezieniem kierowców na rynku.[1] Z kolei liczba respondentów, która uważała, że nie mogła znaleźć odpowiedniego kandydata w ostatnim roku zmniejszyła się o 19 p.p. (25 proc. w 2023 r. w porównaniu do 44 proc. w 2022 r.).[2] Dane te mogą świadczyć o tym, że rynek pracownika, który dotychczas był zauważalny w branży, powoli ulega zmianie. Coraz częściej słyszy się opinie, że kierowcy dopytują firmy transportowe o wolne etaty i dłużej czekają na pracę.

ID Logistics będzie korzystać ze Starlinka

ID Logistics, globalny operator logistyki kontraktowej, działający również w Polsce, wdraża do swoich lokalizacji szybki internet satelitarny. Do końca 2025 r. ponad 400 zakładów firmy w Europie, Ameryce Północnej i Azji będzie podłączonych do technologii satelitarnej Starlink, należącej do firmy SpaceX Elona Muska. To pierwsze tego typu wdrożenie w branży logistycznej.

Subskrybuj to źródło RSS