Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Raport EFL „Elektryczna przyszłość samochodów ciężarowych”

Bez wątpienia sektor transportu ma znaczny udział w emisji gazów cieplarnianych i konieczne jest efektywne wsparcie transformacji branży transportu ciężarowego – zarówno przez instytucje publiczne, jak i konkretnych przedsiębiorców. Tak, by dążyć do jak największej dekarbonizacji transportu. Dane pokazują, że polscy przewoźnicy wyspecjalizowali się w obsłudze przewozów międzynarodowych i w najbliższych latach powinni utrzymać pozycję lidera na rynku. Pora jednak zadbać o odpowiednią – nowoczesną i ekologiczną – flotę.

Fundusze UE najważniejszym źródłem finansowania zeroemisyjnego transportu w samorządach

Najważniejszym źródłem finansowania w zeroemisyjny transport w polskich samorządach są środki europejskie. Głównymi motorami do zielonych inwestycji są dla JST przepisy ustawy i ochrona środowiska. Udział źródeł finansowania w inwestycjach w transport zeroemisyjny JST. W samorządach z funduszy UE sfinansowano więcej inwestycji w zeroemisyjny transport niż łącznie ze środków budżetu państwa i ze środków własnych JST – wynika z raportu BGK „Transport zbiorowy w polskich samorządach – stan obecny i plany na przyszłość”.

HVC360, czyli ciąg dalszy ewolucji ładowania ciężkich pojazdów

ABB przedstawiła nową szafę mocy, która usprawni elektryfikację transportu i logistyki. Za projekt tego elastycznego rozwiązania do ładowania ciężkich pojazdów odpowiada m.in. zespół ABB w Krakowie. Autobusy i samochody ciężarowe, choć stanowią jedynie 4 proc. wszystkich pojazdów, odpowiadają za 40 proc. globalnych emisji w transporcie.

Alstom i Air Products podpisują umowę na opracowanie zeroemisyjnych rozwiązań w transporcie w Polsce

Alstom, światowy lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, oraz firma Air Products, największy na świecie dostawca wodoru, podpisały porozumienie o współpracy, które dotyczy promowania rozwoju zeroemisyjnych rozwiązań w transporcie w Polsce. W obszarze podjętych wspólnych działań Air Products będzie odpowiedzialna za dystrybucję i magazynowanie wodoru oraz zapewnienie infrastruktury do jego tankowania w ramach własnego łańcucha dostaw. Natomiast Alstom dostarczy bezemisyjne, napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi pociągi.

Subskrybuj to źródło RSS