Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Dealz uruchomił swoje pierwsze Centrum Dystrybucyjne w Polsce

Sieć Dealz, będąca częścią PEPCO GROUP, właściciela m.in marek Pepco w Europie i Poundland w Wielkiej Brytanii, otworzyła w Łyszkowicach (powiat łowicki) swoje pierwsze Centrum Dystrybucyjne w Polsce. Liczący 47 000 mkw. powierzchni magazyn, wykorzystujący nowoczesne rozwiązania technologiczne, pozwoli znacznie przyspieszyć obsługę dostaw do sklepów. Pomoże także w realizacji ambitnych planów rozwojowych sieci, która chce podwoić liczbę swoich sklepów do końca 2023 roku.

Handlowcy coraz częściej będą jeździć wynajętymi samochodami

65% firm handlowych ocenia swoją sytuacją finansową jako dobrą, 27% jako stabilną, a tylko 8% jako ciężką. To najlepsze wyniki wśród pięciu badanych sektorów. Jednak 2023 rok to rok wyzwań. W szczególności handlowcy wskazują na inflację (85%), spadek sprzedaży (63%) i rosnące koszty pracy (51%). Stąd widoczna potrzeba wyboru najmu jako sposobu finansowania najczęściej wykorzystywanego narzędzia pracy, jakim jest samochód osobowy. W ciągu najbliższych 3 lat z wynajmu osobówek planuje skorzystać 42% firm handlowych. To ponad dwa razy więcej niż obecnie (18%) – wynika z raportu EFL „MŚP wynajmują czy kupują? Pod lupą”. Głównie z uwagi na stałe koszty przez cały czas trwania umowy (53%) i szybki dostęp do auta (40%). Na razie niewielu handlowców myśli o uzupełnieniu swojej floty o napędy elektryczne lub hybrydowe – jedynie 13%.

Największe polskie firmy nie wyznaczają sobie celów ograniczania lotów służbowych

Żadna polska firma nie wyznaczyła sobie celu redukcji emisji wynikających z podróży służbowych – ujawnia ranking na temat podróży służbowych przygotowany przez inicjatywę Travel Smart Campaign. Firmy uwzględnione w rankingu to LPP S.A., Polski Cukier, CCC, Grupa CANPACK i PKN Orlen.

Szczeciński SUUS nastawia się na automatyzację, usługi dodane i Skandynawię

Rohlig Suus Logistics, otworzył nowy magazyn w stolicy województwa zachodniopomorskiego. Dzięki tej inwestycji firma dysponuje w regionie już 13 tys. mkw. powierzchni operacyjnej. W regionie Suus stawia na automatyzację, m.in. prowadząc procesy oparte o nowoczesne regały windowe.

Pięciotysięczny Paczkomat® dostępny dla Brytyjczów

InPost kontynuuje szybki rozwój w Wielkiej Brytanii stawiając Paczkomat® InPost numer 5000 – podkreśla to znaczny wzrost zapotrzebowania brytyjskich konsumentów na dostawy OOH. Jak pokazują wspólnie przeprowadzone badania z brytyjskim przedstawicielem sieci sklepów Lidl, dostępność maszyn Paczkomat® InPost pozytywnie wpływa na zwiększenie liczby klientów w brytyjskich placówkach dyskontu.

Subskrybuj to źródło RSS