Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Ursus – legenda i współczesność. Co oferuje polski producent ciągników?

Wśród kultowych polskich marek warszawski producent ciągników zajmuje jedno z zaszczytnych miejsc. To właśnie m.in. dzięki jego pojazdom zmechanizowało się rodzime rolnictwo. Ursus to jednak nie tylko chwalebne dziedzictwo, ale nadal prężnie działająca firma. Warto więc poznać zarówno przeszłość, jak i teraźniejszość tej legendy tutejszej motoryzacji i techniki agrarnej.

Port Gdańsk już z 780 miejscami postojowymi dla samochodów ciężarowych

Port Gdańsk zakończył prace przy budowie nowych miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych. Parkingi przy ul. Załogowej i Budowniczych Portu Północnego – Poinca będą dostępne dla kierowców już od 5 czerwca. To w sumie 380 dodatkowych miejsc odstawczych. Na tym nie koniec – trwa budowa kolejnych. Na terenach portowych jest już 780 miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych.

Codzienne połączenie Maroka z Europą

Afryka Północna przeżywa boom: kraje Maghrebu robią ogromne postępy w przemyśle wytwórczym i gospodarce energetycznej. W szczególności Maroko zbliża się jeszcze bardziej do rynków europejskich. Dzięki nowej bramie w Strasburgu, ten aspirujący kraj ma teraz bezpośrednie połączenie z paneuropejską siecią transportu drogowego DACHSER. 

Cold Chain - nowe rozwiązanie Webfleet dla transportu chłodniczego

Dostawa towarów przewożonych w niewłaściwych temperaturach może prowadzić do odmowy przyjęcia ładunku, strat finansowych i wizerunkowych dla firmy transportowej. Menedżerowie flot są zobowiązani do podejmowania szybkich działań w celu rozwiązania potencjalnych problemów. Nie mając jednak możliwości monitorowania ładunku, nie będą oni wiedzieć, kiedy temperatura przekroczy dopuszczalny zakres lub kiedy zostanie niewłaściwie ustawiona. To zadanie dla zaawansowanej telematyki – Webfleet Cold Chain.

Jak zachęcić kierowcę do pozostania w firmie? Poradnik PITD

Polskie firmy transportowe borykają się od lat z deficytem kierowców zawodowych. Międzynarodowa Unia Transportu (IRU) w opracowaniu „Tackling the European Driver Shortage” szacuje obecny niedobór kierowców w Polsce na około 140 tys. Według raportu PwC, w 2022 roku niedobór kierowców o pożądanych umiejętnościach, z wysokim prawdopodobieństwem będzie się pogłębiał do poziomu blisko 200 tys. (20% popytu na pracę). Do 2025 roku luka ta powiększy się do 300 tys. Należy zatem działać już dziś. Polski Instytut Transportu Drogowego opracował raport, który stanowi kompleksowy poradnik – „50 sposobów jak zatrzymać kierowcę w firmie i doprowadzić do jej rozwoju” stworzony wraz z branżowymi praktykami.

Subskrybuj to źródło RSS