Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Kolejna sortownia InPost

InPost i MLP Group podpisały umowę na wynajem nowoczesnych powierzchni w parku logistycznym MLP Poznań West. Obiekt typu cross-dock o powierzchni 8500 m kw., realizowany w systemie built-to-suit, będzie oddany do użytkowania w trzecim kwartale 2019 roku. To trzecia nowa sortownia, która będzie uruchomiona w związku z dynamicznie rosnącą liczbą przesyłek do Paczkomatów® InPost oraz w ramach InPost Kurier.

Nowe Centrum Usług Wspólnych Whirlpool dla Łańcucha Dostaw w Łodzi

Nowe Centrum Usług Wspólnych dla Łańcucha Dostaw kieruje wszystkimi działaniami związanymi z planowaniem produkcji i logistyką produktów dla regionu EMEA. 6 maja br. firma Whirlpool oficjalnie zainaugurowała działalność swojego nowego Centrum Usług Wspólnych dla Łańcucha Dostaw w Łodzi. W uroczystości wziął udział Gilles Morel, prezes Whirlpool EMEA.

Nowa jakość w morskich przewozach kontenerowych

Standaryzacja, cyfryzacja i interoperacyjność w morskich przewozach kontenerowych to priorytety nowej organizacji Digital Container Shipping Association (DCSA) z siedzibą w Amsterdamie. Stowarzyszenie powstało 12 kwietnia br. z inicjatywy czterech światowych armatorów kontenerowych: Moller-Maersk, Hapag-Lloyd, MSC i Ocean Network Express.

GEFCO - Konsolidacja komponentów motoryzacyjnych od europejskich dostawców dla fabryki BWI w Chinach

BWI Group zajmuje się projektowaniem i produkcją oryginalnych części zawieszenia dla wielu producentów samochodów. Grupa GEFCO i BWI współpracują już od kilkunastu lat. Początkowo GEFCO było partnerem logistycznym największej na świecie fabryki BWI Group w Krośnie. Bardzo dobre efekty współpracy w Polsce były podstawą do rozszerzenia obsługi logistycznej na kolejne fabryki BWI w Europie, a w konsekwencji do powierzenia Grupie GEFCO, wymagającej dużego doświadczenia, obsługi dostaw komponentów z Europy do fabryki BWI w Pekinie.

Digitalizacja w sektorze transportowym i redukcja emisji CO2

Jednym z największych wyzwań na rynku motoryzacyjnym w najbliższej perspektywie będzie bez wątpienia regulacja dotycząca redukcji CO2. Przyjęte przez Unię Europejską nowe progi dotyczące tzw. dekarbonizacji, czyli ograniczenia emisji dwutlenku węgla budzą kontrowersje. Przemysł motoryzacyjny w Polsce skupiony jest wciąż na konwencjonalnych technologiach. Presja na producentach samochodów ciężarowych jest duża, bo cele dotyczące redukcji emisji CO2 są niezwykle ambitne. Emisje będą musiały być o 15% niższe w 2025 r. niż obecne i o 30% w 2030 r.

Subskrybuj to źródło RSS