Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

CEVA Logistics zmniejszy ślad węglowy do 2025 r.

CEVA Logistics do 2025 roku we wszystkich magazynach i w ramach usług logistyki kontraktowej będzie wykorzystywać niskoemisyjną energię elektryczną. Zobowiązanie opiera się na połączeniu zakupu energii (odnawialnej i jądrowej) od lokalnych dostawców oraz zwiększeniu własnej produkcji energii elektrycznej, z wykorzystaniem paneli słonecznych montowanych na dachach. Ich powierzchnia ma się zwiększyć trzykrotnie do końca 2025 r. Dodatkowo, do końca 2023 roku CEVA planuje wyposażyć 100 proc. swoich obiektów magazynowych w oświetlenie LED.

CARGOUNIT zakupiło nowe lokomotywy Siemens Mobility

CARGOUNIT, polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, a także jeden z wiodących tego typu podmiotów w Europie odebrała kolejne dwie lokomotywy Vectron oraz zdecydowała się zakupić nowe lokomotywy od Siemens Mobility. Łącznie CARGOUNIT będzie mieć w swojej flocie aż 33 pojazdy Siemensa.

CIECH Cargo nawiązuje współpracę z Grupą OT Logistics

CIECH Cargo, spółka logistyczna wchodząca w skład Grupy CIECH, nawiązała strategiczną współpracę z największym operatorem portowym w Polsce – Grupą OT Logistics. Dzięki temu CIECH Cargo nie tylko rozpoczął realizację przewozów węgla z portów w Świnoujściu i Gdyni dla dwóch dużych odbiorców – Elektrowni Opole oraz Grupy Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A. — ale także wykonuje zlecenia transportowe dla innych, mniejszych podmiotów. To kolejny krok CIECH Cargo w kierunku dywersyfikacji realizowanych przewozów oraz zwiększenia skali usług transportowych wykonywanych na rzecz spółek spoza Grupy CIECH.

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice sortowni i kurierki. Swoimi kompetencjami w niczym nie ustępują mężczyznom. To one w coraz większym stopniu przyczyniają się do zmiany sektora logistycznego, a przy tym budują wartość ekonomiczną przedsiębiorstw, co potwierdza przykład DHL Parcel.

Elektryczny midibus Solarisa testowany na ulicach Gdyni

Od 3 marca 2023 roku prywatny przewoźnik Przewozy Autobusowe GRYF testował w Gdyni bateryjny autobus Solaris Urbino 9 LE electric. Operator obsługuje ruch w Trójmieście i okolicach m.in. we współpracy z Zarządem Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Możliwości i operacyjność 9-metrowego elektrobusa będą sprawdzane do 12 marca. Pojazd będzie kursował w regularnym ruchu miejskim, na dwóch liniach oplatających gdyńskie osiedla.

DB Schenker wprowadza na drogi prototypową ciężarówkę Volta Zero

DB Schenker, jeden dostawców usług logistycznych na świecie, wziął udział w prezentacji pilotażowej ciężarówki Volta Zero, przeznaczonej do testów w europejskich miastach. Na spotkaniu w zakładzie produkcyjnym Volta Trucks w Steyr w Austrii pokazano końcową wersję prototypu całkowicie elektrycznego samochodu ciężarowego w fazie przedprodukcyjnej. 150 ciężarówek Volta Trucks zostanie przekazanych DB Schenker w 2023 roku.

Girteka i Scania o najważniejszych kierunkach w rozwoju transportu drogowego

Dziś najważniejsze kierunki dla dalszego rozwoju transportu drogowego w Polsce i Europie wyznaczają dażenie do niskoemisyjności, zrównoważony rozwój oraz digitalizacja usług. O tym, jaki mają wpływ na działalność firmy, mówi Girteka, wiodący europejski przewoźnik drogowy, bazujący na cyfryzacji usług.

100 hybrydowych Solarisów pojedzie na Sardynię

Solaris dostarczy 100 autobusów Urbino 12 hybrid do Cagliari, stolicy Sardynii. Kontrakt jest częścią umowy ramowej, podpisanej w 2021 roku ze spółką akcyjną Consip, należącą do włoskiego Ministerstwa Gospodarki i Finansów (MEF). W ramach tej umowy spółki transportu publicznego TPL (it. Trasporti Pubblici Locali) mogą zamawiać bezpośrednio pojazdy lub rozpisywać przetargi z wybranymi dostawcami. Pojazdy firmy Solaris trafią na Sardynię w 2024 roku.

Subskrybuj to źródło RSS