Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: logistyka

Jak wzmożony sezon zakupowy wpływa na logistykę i rynek pracy?

Obecnie w Polsce i na świecie sprzedaż wchodzi w najbardziej intensywny okres w roku a sektor magazynowo-logistyczny, od miesięcy przygotowujący się na ten szczyt, wytęża siły, by sprostać ogromnej liczbie zamówień. Lokomotywą jest niewątpliwie e-commerce, ale już nie tylko w okresie jesienno-zimowym. Zmieniające się preferencje zakupowe konsumentów wpływają bowiem na gospodarkę oraz rynek pracy przez cały rok, stawiając różne branże przed nowymi wyzwaniami i koniecznością adaptacji do zmieniających się warunków.

E-commerce zyskuje na wartości

Rosną udziały e-commerce w rynku. Równocześnie procent internautów dokonujących zakupów w sieci utrzymuje się od 2023 roku na zbliżonym poziomie. Można zatem wnioskować, że kupujemy częściej i więcej, w tym również przedmiotów z drugiej ręki. Potwierdzają to także dane OLX, największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce. W październiku średnia wartość jednego przedmiotu kupionego z Przesyłką OLX wzrosła o 24% (w ujęciu rocznym).

Konsumenci planują kupić większość świątecznych prezentów podczas wyprzedaży w Czarny Piątek

Badanie przeprowadzonego wśród brytyjskich konsumentów na zlecenie GXO Logistics, Inc., największego na świecie dostawcy usług logistyki kontraktowej, wykazało, że 54% Brytyjczyków, którzy planują w tym roku zakupy prezentów świątecznych, skorzysta z dni promocji, takich jak Czarny Piątek i Cyberponiedziałek.

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych operatorów logistycznych świata. Same deklaracje nie wystarczą, liczy się skuteczna realizacja ambitnych celów. Aby wzmocnić swoje działania na rzecz ich osiągnięcia DSV w Polsce dołączyło do programu Climate Leadership. Efekty tych działań zaprezentowano w najnowszym raporcie Biznes na rzecz zmiany 2024 – 5 lat Climate Leadership.

ERLI wprowadził pierwszą w polskim e-commerce usługę Gwarancji Darmowego Zwrotu

ERLI – marketplace nr 2 w Polsce, wprowadził nowatorską i wygodną usługę dla klientów – Gwarancję Darmowego Zwrotu. Dzięki niej, kupujący za jedyne 1,99 zł mogą zapewnić sobie możliwość darmowego zwrotu produktów za pośrednictwem Paczkomat® InPost. Aby z niej skorzystać, wystarczy na etapie składania zamówienia dodać do koszyka nową usługę i opłacić całość zamówienia. Rozwiązanie będzie dostępne dla wszystkich zamówień umożliwiających wybór dostawy do urządzenia paczkowego InPost. Gwarancja Darmowego Zwrotu to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, które zwiększa komfort i bezpieczeństwo zakupów online. 

Subskrybuj to źródło RSS