Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: logistyka

InPost współpracuje z LPP

Operator logistyczny InPost nawiązał współpracę z Grupą LPP, właścicielem 5 marek odzieżowych. Od 1 października klienci e-sklepów Reserved w Polsce będą mogli zamawiać swoje przesyłki bezpośrednio do Paczkomatów®. W planach jest wdrożenie możliwości odbioru zakupów w Paczkomacie® w kolejnych sklepach internetowych pozostałych marek Grupy LPP - Cropp, House, Mohito oraz Sinsay.

Panattoni Europe wybudował rekordowy w Polsce big box

Panattoni Europe, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, wybudował rekordowy obiekt magazynowy w Polsce ze względu na powierzchnię podstawy budynku. Jest nim magazyn główny Leroy Merlin o łącznej powierzchni ponad 123 300 m kw. Inwestycja powstała dosłownie w samym centrum Polski - w miejscowości Piątek, w województwie łódzkim i została poddana procesowi certyfikacji środowiskowej metodą BREEAM.

Poczta Polska firmą przyjazną niepełnosprawnym

W konkursie o Tytuł Pracodawca Godny Zaufania Poczta Polska wygrała w kategorii Firma Przyjazna Niepełnosprawnym. Organizatorem konkursu jest Krajowa Izba Gospodarcza. Ideą jest nagrodzenie firm i instytucji, które w zakresie polityki pracowniczej sięgają po ciekawe i skuteczne rozwiązania, uwzględniając rozwój zawodowy pracowników i ochronę ich praw.

Kolejowy Tetris - PKP Energetyka podejmuje internetowe wyzwanie

Policja, straż pożarna, pogotowie, wojsko - służby z całego świata biorą udział w Tetris Challenge. Wyzwanie podjęli także pracownicy PKP Energetyka. Teraz każdy może zajrzeć do pociągu sieciowego i obejrzeć sprzęt używany przez pracowników dbających o prawidłowe funkcjonowanie sieci trakcyjnej. To dzięki nim prąd płynie nieprzerwanie i podróżujący koleją na czas docierają do celu.

Kontrowersyjna czterdziestka piątka

Francja jako pierwsza wytoczyła działa przeciw praktyce spędzania 45-godzinnego odpoczynku kierowców w kabinie ciężarówki. I to nie byle jakie. Za złamanie prawa przedsiębiorcy groziło nawet do 30 tysięcy euro grzywny oraz w najgorszym przypadku kara rocznego więzienia. Dlaczego? Oficjalnie chodziło o zwalczanie nieuczciwej konkurencji społecznej. W rzeczywistości polscy truckerzy solidnością i pracowitością realizowali na terenie tego kraju zbyt dużo zleceń, na czym tracili francuscy przewoźnicy. Czy na pewno? Kierowcy znad Sekwany preferują krótkie dystanse, a sam system świadczeń i podatków nie sprzyja interesom tamtejszych przedsiębiorców. Nie zmienia to jednak faktu, że za tak zwaną czterdziestkę piątkę mogą grozić wysokie kary, a do grona państw kontrolujących spędzanie odpoczynków tygodniowych dołączyły też Niemcy, Belgia, Holandia, Anglia czy Włochy.

Subskrybuj to źródło RSS