Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

Komentarz tygodnia

Gotowi na różne scenariusze w branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na wiosenną, i nieprzewidywalność sprzedaży. W organizacji łańcuchów dostaw kluczową rolę odgrywają centra logistyczne, które realizują zamówienia dla różnych kanałów dystrybucji, od e-commerce po sklepy stacjonarne w galeriach i centrach handlowych czy tzw. fashion street. Co jest ważne dla operatorów logistycznych, którzy zarządzają operacjami magazynowymi? Komentarza udziela Rafał Jezierski, Dyrektor Magazynu w ID Logistics.

Rola ESG w e-commerce. Odpowiedzialność społeczna i ciągłe podnoszenie standardów

E-commerce ma ogromną moc kształtowania rzeczywistości we wszystkich obszarach ESG. Jak wynika z raportu „Odpowiedzialny e-commerce”, ponad połowa kupujących online, wybierając sklep internetowy, bierze pod uwagę to, czy ma do czynienia z firmą odpowiedzialną społecznie. Czy dobre praktyki liderów rodzimego rynku e-commerce z zakresu ESG wpłyną na odpowiedzialną produkcję, dbanie o czyste powietrze i środowisko naturalne oraz racjonalne używanie zasobów? Komentarza udziela Łukasz Łukasiewicz, Operations Manager, SwipBox Polska.

Kryzys w branży TSL. Firmy planują zwolnienia

Branża TSL działa w warunkach kryzysu od czterech lat: począwszy od pandemii, poprzez wojnę na Ukrainie, po zakłócenia na Morzu Czerwonym. W obliczu tych czynników wiele firm staje przed koniecznością transformacji i zmiany swojego sposobu działania. Przed jakimi wyzwaniami stoi polska branża TSL? Komentarza udziela Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Trwa walka o płynność finansową branży transportowej

Branża transportowa nie ma powodów, by ulegać pozytywnym nastrojom, jakie w ostatnich miesiącach zaczęły panować wśród przedsiębiorców. 2024 rok jest dla niej równie trudny, co poprzedni. Sektor małych i średnich firm wciąż odczuwa skutki kryzysu gospodarczego, z jakim mierzy się Polska od czasu wybuchu pandemii koronawirusa. Czy branża transportowa może stracic płynność finansową? Komentarza udziela Piotr Taras, dyrektor ds. finansowania biznesu Bibby Financial Services w Polsce.

Cyfryzacja procesów odprawy celnej szansą na rozwój MŚP

W obliczu inflacji, zmian w polityce fiskalnej i dynamiki globalnego środowiska handlowego, światowa gospodarka próbuje wrócić na tory prowadzące do systematycznego, zrównoważonego wzrostu i rozwoju. Jednak pełne wyzwań środowisko biznesowe szczególnie dotyka małe i średnie przedsiębiorstwa, które próbują odnaleźć się w tej skomplikowanej sytuacji i rozwijać swoją działalność, również poza granicami kraju. Czy w takim wypadku procesy odprawy celnej wymagają cyfryzacji? Komentarza udziela Daniel Carrera, Prezes UPS Europe.

Czy możemy ograniczyć marnowanie żywności?

Niegospodarne podejście do żywności jest ogromnym wyzwaniem w obliczu zmian klimatycznych i coraz większego wysiłku, jaki trzeba będzie włożyć, by ją wyprodukować oraz przetransportować. Do tego dochodzą kwestie negatywnego wpływu na środowisko. Jak wpływa kontrolowanie parametrów wpływających na stan przewożonych towarów? Czy możliwe jest wyeliminowanie słabych punktów w łańcuchu dostaw i zmniejszenie strat? Komentarza udziela Szymon Miałkas, Head of Software and Application Development w Blulog.

Stabilne prognozy dla rynku magazynowego

Sektor magazynowy z wynikami na stabilnym poziomie zakończył 2023 rok. Udział transakcji magazynowych dominował w całkowitym wolumenie inwestycji, stanowiąc 47%. Aktywność najemców na poziomie 5,6 mln m kw. ustąpiła jedynie wynikom z dwóch poprzednich lat. Deweloperzy dostarczyli drugi co do wielkości wolumen powierzchni magazynowej. Jakie są prognozy dla rynku magazynowego na 2024? Komentarza udziela Szymon Sobiecki, konsultant w dziale badań rynku w Knight Frank.

Czy przyszłość rynku e-commerce to nowoczesne technologie?

Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija - już 79 proc. konsumentów dokonuje zakupów online. Jednocześnie co drugi z nich deklaruje, że robiłby to znacznie częściej, gdyby redukcji uległy koszty i czas dostaw. Dlaczego przyszłość tej branży wiąże się z nowoczesnymi technologiami, takimi jak AI czy big data, które już dziś w dużej mierze kształtują cenę oraz efektywność wysyłki towarów do klienta? Komentarza udziela Daniel Nicolae, współzałożyciel Innoship.
Subskrybuj to źródło RSS