Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: e-gospodarka

Transgraniczne pozwy przez Internet już wkrótce

Już niedługo przedsiębiorcy, zamiast pisać pozew w sprawie europejskiego nakazu zapłaty lub drobnych roszczeń i wysyłać go pocztą do właściwego sądu w Unii Europejskiej, będą mogli online wypełnić jednolity formularz we własnym języku na stronie eSprawiedliwość Komisji Europejskiej. Podpiszą go elektronicznie, a system na poziomie unijnym zweryfikuje go i prześle do odpowiedniego sądu. Uniwersytet Wrocławski, wraz z firmą Evertop z Chorzowa, w ramach projektu Komisji Europejskiej e-CODEX PLUS (program "Connecting Europe Facility", dla którego punktem kontaktowym jest Ministerstwo Cyfryzacji) zajmuje się dostosowaniem systemu do polskich realiów.

Klienci Poczty Polskiej coraz chętniej korzystają z transakcji mobilnych BLIK

Płacenie kartą czy telefonem to oszczędność czasu, wygoda i bezpieczeństwo. Klienci Poczty Polskiej mogą korzystać z terminali płatniczych w ponad 4,6 tys. placówek i u 3,5 tys. kurierów. Z płatności BLIK, która dostępna jest na poczcie od  półtora roku, klienci placówek pocztowych korzystają coraz częściej.

Zakaz blokowania geograficznego wpłynie na e-commerce

Scalenie rynków państw Unii Europejskiej jest jednym z głównych założeń, od kilku lat konsekwentnie realizowanych w praktyce. Kolejnym etapem tej polityki będzie wprowadzenie pod koniec tego roku nowej dyrektywy. Sprawi ona, że już od 3 grudnia 2018 r. sklepy internetowe stracą możliwość blokowania dostępu do swoich stron klientom z krajów UE. Nowe rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/302 wprowadzi kilka istotnych zmian w sektorze e-commerce. Będzie również dotyczyć zagadnień związanych z chmurą.

Internetowa sprzedaż transgraniczna szansą dla MŚP

W Polsce działa około 23 tysięcy sklepów internetowych, z których ogromna większość to podmioty średniej wielkości lub po prostu małe. Dzięki uruchomieniu handlu międzynarodowego e-sklepy mogą liczyć na wzrost sprzedaży nawet o 10% - wynika z raportu DHL Express. Na co zwrócić uwagę, chcąc rozpocząć internetową sprzedaż transgraniczną?

Co miesiąc milion transakcji bezgotówkowych w Poczcie Polskiej

Płacenie kartą czy telefonem to oszczędność czasu, wygoda i bezpieczeństwo. Klienci Poczty Polskiej mogą skorzystać z terminali płatniczych w ponad 4,6 tys. placówkach i u 3,5 tys. kurierów. Urządzenia oferują jednak dużo więcej możliwości niż tylko przyjmowanie płatności kartą czy BLIKiem.

Subskrybuj to źródło RSS