Marcin_L napisał:
Aniu,
Pobrania i wydania to praktycznie to samo. Jedyna roznica to czy pod lupe wzielas materialy np wykorzystywane wewnetrznie do produkcji , czy wyrob gotowy wysylany do klienta. Generalnie chodzi o aktywnosc danego itemu.
Najlepiej i najszybciej to zrobisz wrzucajac w excela asortymenty wraz z ilosciami pobran i wlaczysz automatyczna segregacje od najwiekszego do najmniejszego. Reszta to czysta matematyka i proporcje, ktory asortyment to zapas klasy X.
Dodatkowo przy optymalizacji gniazd regalowych zwroc uwage na dostepne miejsce na gniezdzie regalowym. Jezeli masz ograniczone mozliwosci sprzetowe w swoim wirtualnym magazynie ,czyli np tylko jeden wozek wysokiego skladowania ,a 3 magazynierow i srednio 3 kompletacje w trakcie to ukladaj w systemie poziomym,by najwiecej asortymentow zpickowal magazynier przechodzac sie wzdluz regalu. Jezeli masz dostep do wozkow, drabin ,podestow jezdnych to poruszaj sie bardziej pionowo w strukturze regalu - zaoszczedzi to pustych przebiegow dla sprzetu i optymalnie je wykorzysta.
To jest glowna istota optymalizacji zapasow pod wzgledem czasu poswieconego na kompletacje.
Pozdrawiam
Marcin
A więc te 6 tys produktów podzieliłam na grupy, np. farby itp, artykuły metalowe, zaprawy suche, akcesoria ogrodowe i tak dalej. Na podstawie zsumowanej ilości wydanych produktów w każdej grupie, wykonałam analizę ABC. Wyszło że np do grupy A należą: narzędzia i akcesoria malarskie, systemy zamocowań itd... (czy to jest właściwy sposób analizy?) Teraz mam problem jak rozmieścić te grupy na magazynie. Wiem tylko tyle, że produkty z grupy A powinny znajdować się jak najbliżej strefy wydań. W magazynie są trzy poziomowe regały ustawione w 4 rzędach.
Generalnie w 3 rozdziale mam takie założenie, że produkty w magazynie wybranej hurtowni są rozmieszczone chaotycznie, mają swoje stałe miejsca, ale jest dużo pustych miejsc, więc chcę je jakoś ułożyć. Postanowiłam zrobić to na podstawie analizy ABC i rozmieścić je na zasadzie ilości wydań.