Witam
Jestem studentem 3 roku, studiów inż na kierunku logistyka. Obecnie jestem w trakcie realizowania projektu inżynierskiego.
Potrzebował bym małej pomoc/porady w związku z moim projektem. Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Część projektu będzie realizowana z zakresu "Sieci tramwajowe i przepływ informacji z nimi związane w Polsce i Europie". Krótko mówiąc muszę opisać jak wygląda, przepływ informacji w danym mieście w sieci tramwajowej, jakie są problemy z przepływami, jak sobie z nimi radzą, jak szybko dociera informacja do motorniczego czy pasażerów itp (więcej szczegółów na dole). Muszę wybrać około 2-3 w Polsce oraz miasta poza Pl. Jakie miasta najlepiej wybrać i znaleźć jakieś dobre praktyki stosowane w danej sieci tramwajowej pod względem przepływu informacji? Londyn? Berlin? Być może lepiej poszukać od przewoźnika w danym mieście? Czy znacie jakieś dobre strony na taki temat, lub gdzie takie info mogę znaleźć? Strony nie muszą być w języku Pl, dobrze radzę sobie z Angielskim.
Podaję przykład;
We Włoszech w razie awarii i zmian tras były wykorzystywane wyświetlacze na przystankach i monitory LCD w pojazdach (pojawiało się info jaka linia ma zmienioną trasę, i czym pojechać, w co się przesiąść, aby dojechać w swoje miejsce docelowe)
1.Opis firmy
2. Problematyka (problem badawczy)
3. Pozyskanie danych z firmy
4. Analiza danych
lub
5. Analiza metod do rozwiązania problemu
-stan wiedzy; -literatura; -Internet
6. Model rozwiązania ( konkretne modele na podstawie czego wybraliśmy)
7. Rozwiązanie problemu
8. Analiza rozwiązania i wnioski (zmieniamy czy nie? dlaczego?)
9. Opracowanie dokumentacji i prezentacji
Ad. 1
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Sp. z o.o. jest przewoźnikiem, który świadczy usługę przewozową zgodnie z poleceniem organizatora komunikacji miejskiej -Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Do zadań przedsiębiorstwa należy:
- zarządzanie taborem (ekspediowanie tramwajów i autobusów na linie komunikacyjne zgodnie z zamówieniem złożonym przez organizatora ZTM, codzienne czuwanie nad płynnością ruchu komunikacji miejskiej, likwidowanie skutków zdarzeń komunikacyjnych, szkolenie pracowników, wynajem pojazdów),
- utrzymanie infrastruktury torowo-sieciowej (naprawy bieżące),
- utrzymanie przystanków tramwajowych,
- przewozy wąskotorową Kolejką Parkową „Maltanka" oraz obsługa linii turystycznych w sezonie letnim,
- prowadzenie Stacji Kontroli Pojazdów.
Aby zapewnić pasażerom komfort i możliwość podróżowania komunikacją miejską, przedsiębiorstwo inwestuje w tabor, zarówno poprzez kupowanie nowoczesnych pojazdów, jak i poprzez głęboką modernizację modeli już posiadanych. W ostatnich latach park autobusowo-tramwajowy MPK Poznań wzbogacił się o kilkaset niskopodłogowych klimatyzowanych pojazdów.
Zatrudniają blisko 2500 osób. Większość z nich to motorniczowie i kierowcy. Mając na uwadze bezpieczeństwo podróżnych prowadzą regularne szkolenia dla pracowników obsługi oraz służb techniczno-ratowniczych. Dzięki współpracy z innymi jednostkami miejskimi, zdobywają nowe doświadczenia i efektywniej pracują w regularnym ruchu miejskim.
Pracownicy startują w wewnętrznych, ogólnopolskich jak i ogólnoświatowych konkursach, zdobywając nagrody i wyróżnienia. Przy MPK Poznań Sp. z o.o. działają także stowarzyszenia i formacje, działające na rzecz dobra innych mieszkańców wpisujące się w kulturalną i sportową panoramę Poznania.
Poprzez kupno nowego taboru oraz realizacje nowych inwestycji, przedsiębiorstwo ma na uwadze kwestię ochronę środowiska. Autobusy spełniają najczystsze normy czystości spalin Euro oraz EEV. Aby zniwelować hałas, dokonują remontów i napraw infrastruktury torowej, a także ogradzają obiekty ekranami akustycznymi. W myjniach stosowany jest zamknięty obieg wody. Realizują także program gospodarki odpadami.
MPK Poznań Sp. z o. o. należy do UITP, czyli Międzynarodowej Unii Transportu Publicznego, która jest ogólnoświatową organizacją, stanowiącą platformę ogólnoświatowej współpracy i wymiany doświadczeń sektora transportu publicznego i podejmuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ponadto członkowie Zarządu Spółki od lat działają w strukturach Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. Przedsiębiorstwo jest laureatem różnych plebiscytów oraz konkursów, plasując się na czołowych miejscach w kraju.
Ad. 2
-brak przepływu informacji i spóźnieniach tramwajów
- brak informacji o tym, że tramwaj zmienił trasę z powodu awarii
- brak informacji o tym, że tramwaj nie przyjechał
- CEL: Ukazanie przepływu informacji w sieci tramwajowej na wybranych przykładach w kraju i zagranicą
Ad. 3
- jak często i gdzie występują awarie/wypadki?
- jakie działania logistyczne podejmują w przypadku awarii/wypadku?
- ile trwa rozwiązanie problemu: jak informowani są pasażerowie?
- jak wygląda przepływ informacji o wypadku/ zdarzeniu na sieci tramwajowej?
- jak wygląda procedura w chwili zgłoszenia awarii?
- czy tory tramwajowe są monitorowane?
- jak wygląda zastosowanie GPS?
- jaki stosują system przepływu informacji? jakie plany w przyszłości z tym związane?
Ad. 4
Wszystkie informacje: jak gromadzimy, analizujemy. Wspólne wnioski
Ad.5
Informacja o sieciach tramwajowych: Warszawa, Łódź, Wrocław, Kraków, Szczecin, GOP(Katowice), Trójmiasto(MZKZG), 2-3 wybrane miasta Europy i świata
Ad. 6
Wybierzemy według nas najlepszy model/rozwiązanie z pośród wcześniejszych analiz. Przedstawimy dlaczego wybraliśmy to rozwiązanie. Obliczenia.
Ad. 7
Zaproponowanie systemu zmian przepływu informacji w sieciach tramwajowych w Poznaniu na podstawie porównań w innych miastach.
Ad.8
Podejmujemy decyzje , czy warto wdrożyć system, które mają zastosowanie w innych miastach.
Ad. 9
Dokumenty zgromadzone w trakcie tworzenia projektu
np. Mapa sieci tramwajowej w Poznaniu