Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Bramy zaladunkowe

Bramy zaladunkowe 12 lata 11 miesiąc temu #2926

  • muflon
  • muflon Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 4
  • Oklaski: 0
Witam Koledzy

Pisze prace na temat magazynu logistycznego i mam taki problem z jednym zagadnieniem,,,
Magazyn wyposazony jest w podajnik/przenosnik towaru pod bramy zaladunkowe. Miedzy zjazdem palety z podajnika a brama znajduje sie odlegolsc ok 7 m. Bramy znajduja sie praktycznie jedna przy drugiej z mala przerwa na kopletowanie towaru. Wozkowy obslugujacy dwie bramy odbiera towar z 6 podajnikow nastepnie sklada go pod dwiema bramami (laduje 2 srodki transportu nna raz), gdy skompletuje caly samochod laduje towar do samochodu. Problem ktory musze rozwiazac: Podczas zaladunku towaru ze wzgledu na mala ilosc miejsca miedzy podajnikiem a brama powstaje duzo uszkodzen spowodowanych przez wozkowego. Jak rozwiazac ten problem. Myslalem tutaj o wydluzeniu tego miejsca poprzez dostawienie dodatkowych dokow na zewnatrz, jednak ze wzgledu na bliskie rozmieszczenie bram nic to nie da a tylko wydluzy droge wozkowego z towarem na sam. Wazny jest tutaj rowniez czas zaladunku samochodu ze wzgledu na to ze jest to duzy magazyn i duza ilsoc sam. do zaladunku. Bardzo prosze o pomoc lub ewentualne pomysly.Adrs e-mail:paw5278@wp.pl Dziekuje
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp:Bramy zaladunkowe 12 lata 11 miesiąc temu #2927

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam,

mam wrażenie, że podał Pan jednak nieco za mało informacji, żebyśmy mogli spróbować zaproponować jakieś rozwiązanie.
Kluczowe wydaje się pytanie, czy towar jest formowany w jednostki ładunkowe, czy też jest bezpośrednio ładowany na naczepy?

Pozdrawiam
ŁP
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp:Bramy zaladunkowe 12 lata 11 miesiąc temu #2928

  • muflon
  • muflon Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 4
  • Oklaski: 0
towar znajduje sie na jednostkach paletowych na ktorych rowniez schodzi z podajnika. Nastepnie grupowany jest pod brama zaladunkowa i po skompletowaniu calej wysylki (caly samochod) ladowany jest na srodek transportu. W zaleznosci od rodzaju towaru jest to ok 20-50 palet z towarem. Sytuacja wyglada w ten sposob ze jeszcze przed przyjazdem samochody jest on kompletowany wlasnie na tym miejscu miedzy podajnikiem a brama. W momencie podstawienia samochodu jest on ladowany porzez ta sama osobe na samochod. Czasami samochod jest juz podstawiony w momencie kompletowania wysylki. Po skompletowaniu wysylki na w/w miejscu pozostaje dosc malo miejsca manewrowego i powstaja uszkodzenia towaru. Tak jak pisalem wazne jest rowniez aby dany srodek transportu zostal zaladowany w jak najkrotrzym czasie od momentu podstawienia pod brame.
Poz
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp:Bramy zaladunkowe 12 lata 11 miesiąc temu #2929

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam,

mimo ograniczeń powierzchni strefy wydań nie powinny występować uszkodzenia towaru, jeśli jest on poprawnie uformowany na palecie oraz operatorzy wózków są odpowiednio przeszkoleni.
Jednostki ładunkowe wydań należy ustawiać tak, aby ograniczyć manewrowanie i dystans transportu w trakcie załadunku, kosztem czasu odpowiedniego ich ustawienia i przemieszczenia z podajnika.
Dzięki temu ograniczony zostanie czas załadunku, a wydłużony (prawdopodobnie) proces określany jako kompletacja.

Pozdrawiam
mgr inż. Wiktor Żuchowski
Instytut Logistyki i Magazynowania
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp:Bramy zaladunkowe 12 lata 11 miesiąc temu #2930

  • muflon
  • muflon Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 4
  • Oklaski: 0
Z tego co wiem uszkodzenia mimo tego powstaja poniewaz mimio odpowiedniego wyszkolenia nie mozna tutaj wyeliminowac czynnika ludzkiego (operatora wozka) . Glowna przyczyna uszkodzen jest niewielka powierzchnia strefy wydan, ktora uniemizliwaia w niektorych przypadkach bezkolizyjny przejazd wozka. Brak odpowiedniego placu manewrowego w niektorych przypadkach powoduje uszkodzenie towaru. Co do formowania towaru na palecie to nie ma tutaj zadnych zastrzezen i jest to zrobione w sposob prawidlowy przez producenta danego towaru - czyli ten czynnik mozna wyeliminowac.
Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp:Bramy zaladunkowe 12 lata 11 miesiąc temu #2933

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam ponownie,

skoro brakuje miejsca, to pozostają jeszcze rozwiązania organizacyjne (w tym dodatkowe przeszkolenie lub odpowiednia motywacja operatorów, wydłużenie godzin załadunków / wyładunków, modyfikacje procesów) lub inwestycja w rozbudowę placu manewrowego.

Pozdrawiam
mgr inż. Wikor Żuchowski
ILiM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.135 s.