Witamy,
Gość
|
|
Witam , dostałam bardzo ciekawe zadanie do opracowanie , prosze o pomoc
OPIS PRZEDSIĘBIORSTWA Firma WSB Trans sp. z o.o. powstała w 1992 roku i obecnie jest jedną z największych firm transportowo-spedycyjnych na terenie województwa dolnośląskiego. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu. WSB Trans Zatrudnia ponad 100 pracowników. WSB Trans posiada 100 samochodów o ładowności 24 ton (naczepy 60 firanek i 40 nadwozi kontenerowych). Ciągniki, spełniają normy ekologiczne Euro 3, Euro 4, Euro 5, Euro 6. WSB Trans współpracuje z zewnętrznymi przewoźnikami (na podstawie długoterminowych kontraktów), dzięki czemu do dyspozycji klientów jest dodatkowo 250 pojazdów. WSB Trans posiada OC Przewoźnika w ruchu międzynarodowym oraz krajowym na sumę 500.000 EUR oraz dodatkowo OC Spedytora na sumę 300.000 USD - z możliwością podwyższenia wysokości ww. wartości na życzenie klienta. Pełny zakres usług WSB Trans obejmuje kompleksową obsługę logistyczną, w której skład wchodzą: Spedycja krajowa i międzynarodowa Transport drogowy, morski, lotniczy Transport materiałów niebezpiecznych (ADR) Transport mebli Planowanie tras przewozu Ubezpieczenia cargo Transport ponadgabarytowy Usługi celne Magazynowanie Konfekcjonowanie Opakowywanie i przepakowywanie WSB Trans zapewnia: Cało-pojazdowy transport międzynarodowy i krajowy (FTL) samochodami o ładowności od 1 do 24 ton transport drobnicowy (LTL) w systemie doładunków dostawy ekspresowe (jednej paczki lub kilku palet) transport samochodami przestrzennymi typu MEGA, JUMBO transport kontenerów dostawy just in time dwuosobowe obsady kierowców na życzenie Klienta transport naczepami specjalistycznymi (m.in. typu coilmuldy, kofry meblowe) przewóz ładunków chłodniczych opracowywanie rozwiązań spedycyjnych i organizację łańcuchów dostaw organizację obrotu opakowań zwrotnych (w tym palet wymiennych) przewóz towarów niebezpiecznych (ADR) ubezpieczenia CARGO przesyłek na czas transportu Atuty WSB Trans: Indywidualne podejście do każdego Klienta Elastyczność i skuteczność Atrakcyjne stawki i przejrzystość rozliczeń Kompleksowość obsługi Globalny zakres Jakość i terminowość Profesjonalne wsparcie Jakość usług jest priorytetem, dlatego przywiązywana jest najwyższa waga do poziomu obsługi klientów i stale poprawiane są procesy wewnątrz organizacji. Jakość to przede wszystkim terminowość, niezawodność, kompetencje, efektywna komunikacja i skuteczne procedury. Dla zapewnienia najwyższej jakości ogromne znaczenie ma ciągłość świadczonych usług. Dlatego krytyczne zasoby, takie jak: dostawcy usług telekomunikacyjnych, źródła prądu, źródła dostępu do internetu, są dublowane na wypadek przerw w dostawie. Przetwarzanie danych odbywa się w chmurze prywatnej (cloud computing), w której wirtualizowane i dublowane są serwery przechowujące wszystkie dane. Aby zapewnić klientom informacje po godzinach pracy, pracownicy mają mobilny dostęp do kluczowych zasobów firmy. WSB Trans stawia na innowacyjność, gdyż to ona gwarantuje, że usługa transportowa pełni ważną i użyteczną rolę w łańcuchu dostaw, dlatego też: - oprócz standardowych telefonów komórkowych i nawigacji satelitarnej, kierowcy dysponują: komputerami pokładowymi Trimble (Punch Telematics), pozycjonerami GPS dla usługi truck&trace (pokazującymi położenie pojazdu na mapie on-line) oraz skanerami dokumentów (umożliwiającymi np. przesłanie skanu potwierdzenia dostawy natychmiast po rozładunku). Wszystko po to, by Klient mógł w każdej chwili otrzymać szczegółowe informacje na temat realizowanego przewozu. - wykorzystany jest nowoczesny zintegrowany system komputerowy, dedykowany dla firm logistycznych, który wspomaga wszystkie wewnątrzfirmowe procesy (m.in. zarządzanie flotą, dokumentami, realizowanymi zleceniami, reklamacjami itp.). Zarząd WSB Trans wie, jak wiele w transporcie drogowym zależy od kierowców. Dlatego w firmie pracują osoby doświadczone, profesjonalnie traktujące powierzone zadania - dotrzymują wyznaczonych terminów i dbają o bezpieczne dostarczenie powierzonych im ładunków. Wszyscy kierowcy przechodzą wewnętrzne szkolenia z techniki i ekonomiczności jady, przepisów prawa transportowego oraz przewozu materiałów niebezpiecznych. Profesjonalizm kierowców, tabor dostosowany do przewożenia różnego rodzaju towarów oraz 20-letnie doświadczenie w branży - to wszystko składa się na sprawne, szybkie i bezpieczne dostarczanie przesyłek w wyznaczone miejsce. UMOWA Z TOYOTA MOTOR INDUSTRIES POLAND SP. Z O.O. z Jelcza Laskowice We wrześniu 2013, po długich negocjacjach, WSB Trans podpisała 3-letnią umowę z Toyota Motor Industries Poland Sp. z o.o. na regularne dostarczenie od listopada 2016 roku części do produkcji silników samochodowych z portu morskiego Calabria we Włoszech do fabryki w Jelczu Laskowicach. Umowa ta zwiera klauzulę specjalnego interesu w dostawie zawartego w konwencji CMR. Kara za każdą godzinę opóźnienia dostawy towaru do Jelcza Laskowic wynosi 5 tys. zł. Dla zarządu WSB Trans kontrakt ten jest bardzo ważny - nie chce, aby dostawy się opóźniały, nie tylko za względu na ogromne kary, ale również ze względu na możliwą perspektywę podpisania kolejnej wieloletniej umowy z Toyotą. Od listopada 2013 roku do końca stycznia 2014 realizacja umowy przebiegała bardzo dobrze i była koordynowana przez Michała Kowalskiego, 56-letniego, doświadczonego i cieszącego się poważaniem wśród kierowców pracownika, który nagle bardzo poważnie zachorował. W związku z zaistniałą sytuacją, w trybie pilnym, od 1 lutego 2014 roku Zarząd firmy postanowił oddelegować do koordynowania transportu związanego z realizacją umowy z Toyotą Jana Nowaka. Jan Nowak, został zatrudniony w WSB Trans na stanowisku osoby zarządzającej transportem w październiku 2012 roku. Do tej pory zajmował się mniej ważnymi umowami, bez klauzuli specjalnego interesu w dostawie. Ten 30-letni pracownik, posiada 2 letnie doświadczenie w pracy w firmach spedycyjnych. Jest ambitny, odpowiedzialny, ale jeszcze dużo musi się nauczyć. Ze względu na swój wiek i małe doświadczenie ma kłopoty z wypracowaniem sobie autorytetu wśród kierowców. Obsługa tak ważnej umowy jest dla niego dużym wyzwaniem i dowodem zaufania Zarządu w jego umiejętności. Okoliczności w jakich jego poprzednik odszedł, spowodowały, iż Jan Nowak został „wrzucony na głęboką wodę”. Musi natychmiast zacząć działać. REALIZACJA UMOWY Z TOYOTĄ Jest 01.02.2014 roku (sobota), godzina 8.00. gdy przychodzi zlecenie z Toyoty. Statek z towarem ma przybić do portu morskiego w Calabrii we Włoszech 5.02.2014 roku. Tego samego dnia rozpocznie się od godziny 9.00 rozładunek towaru. Czas załadunku towaru na 1 naczepę wynosi ok. 20 min. Jednocześnie mogą był ładowane dwa zestawy. Do przewiezienia jest 5 kontenerów 2 TEU (40 stopowych). Kontenery mają karnety TIR. Towar ma dotrzeć do fabryki w Jelczu Laskowicach pod rampę rozładunkową do 08.02.2014 do godziny 14.00. W siedzibie firmy we Wrocławiu 01.02.2014 roku dostępnych jest 5 pojazdów: - 1 ciągnik z normą spalania EURO 6 - 3 ciągniki z normą spalania EURO 5 - 5 ciągniki z normą spalania EURO 3 - 5 naczep do przewozu kontenerów Pozostałe pojazdy będące do dyspozycji WSB Trans są w trasie. Przy czym każdy z ewentualnych pojazdów z trasy miał przejechane w poprzednim tygodniu 54 godziny. O godzinie 8.00 ciągniki nie są połączone z naczepami. Wszystkie ciągniki mogą jechać z maksymalną prędkością 90 km/h –zgodnie z zasadą Eco driving. Przy czym średni prędkość po autostradach wyniesie 80 km/h, natomiast po drogach krajowych 45 km/h Rozliczenie godzinowe 5 kierowców, którzy mogą się udać w trasę z Wrocławia do Calabrii: -Józiu lat. 55, pracuje jako kierowca w WSB Trans od początku jej istnienia, odpowiedzialny, doświadczony, posiada autorytet wśród innych kierowców, w Europie już chyba był wszędzie – ma czyste konto, tzn. jest po 45 godzinnej przerwie. -Zenek – lat 40 pracuje jako kierowca od 8 lat, cieszy cię dużym szacunkiem wśród kierowców. W przejechał w poprzednim tygodniu 50 godzin. W obecnym 30 godzin -Zbysiu- lat 30 pracuje jako kierowca od 5 lat. Jest osobą bardzo powolną i zdystansowaną do świata. Przejechał w poprzednim tygodniu 56 godzin. W obecnym 20 godzin. - Paweł – lat. 24, pracuje w WSB Trans od 5 miesięcy, zawodowym kierowcą jest dopiero od 8 miesięcy, jeszcze nie był w trasie we Włoszech. W poprzednim tygodniu przejechał 34 godziny. W obecnym przejechał 12 godzin. - Czesiu – lat 52, zaawansowany pracownik, właśnie wrócił z tygodniowego urlopu. Pozostali kierowcy są w trasie i każdy z nich przejechał w poprzednim tygodniu 45 godzin a w obecnym 28 godzin. ZADANIA DO WYKONANIA Wyobraźcie sobie, że jesteście na miejscu Jana Nowaka. Jest 1.02.2014 roku, godzina 8.00. Proszę zrobić następujące zadania: Część I – 1. Zaplanować dokładną trasę przejazdu pojazdów tak, aby załadunek dotarł do celu w jak najkrótszym czasie. W załączeniu mapa Europy. 2. Policzyć koszty przejazdu tą trasą, przy założeniu, że na pusto ciągnik spala 30 litrów, a załadowany 33 litry w zależności od rodzaju ciągnika oraz sumaryczne koszty przejazdu wszystkich 5 pojazdów. Zakładając że zbiorniki paliwowe są na 800 litrów, a stawka za litr w Polsce jest 5 zł, a za granicą 1,1 euro. Natomiast kurs walut 1 euro=4,2 złote 3. Policzyć czas przejazdu wszystkich 5 pojazdów z uwzględnieniem czasu pracy kierowców (w załączeniu zasady czasu pracy kierowców). Czy wszystkie pojazdy mają szansę dotrzeć na czas do fabryki? Jeżeli nie, to jakie kroki może podjąć Jan Nowak, żeby zapobiec tej sytuacji. Czas pracy kierowców: Symbole wykresówki: - czas prowadzenia pojazdu; - inne okresy pracy; - okres gotowości do pracy; - przerwa w pracy i okres dziennego odpoczynku. Słowniczek: • przerwa - oznacza okres, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, wykorzystywany wyłącznie do wypoczynku • inna praca oznacza czynności zdefiniowane jako czas pracy, z wyjątkiem „prowadzenia pojazdu”, włącznie z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy, w sektorze transportowym lub poza nim • odpoczynek oznacza nieprzerwany okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem, • czas prowadzenia pojazdu oznacza czas trwania czynności prowadzenia pojazdu zarejestrowany: – automatycznie lub półautomatycznie przez urządzenia rejestrujące – ręcznie, – dzienny okres odpoczynku oznacza dzienny okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem i obejmuje: – regularny dzienny okres odpoczynku oznacza nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej 11 godzin. Alternatywnie, regularny dzienny okres odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach, z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9 godzin, – skrócony dzienny okres odpoczynku oznacza nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej 9 godzin, ale krócej niż 11 godzin; – dzienny czas prowadzenia pojazdu oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku; • tygodniowy okres odpoczynku oznacza tygodniowy okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem i obejmuje : – regularny tygodniowy okres odpoczynku oznacza odpoczynek trwający co najmniej 45 godzin, – skrócony tygodniowy okres odpoczynku oznacza odpoczynek trwający krócej niż 45 godziny, który można skrócić do nie mniej niż 24 kolejnych godzin; • tydzień oznacza okres od godz. 00.00 w poniedziałek do godz. 24.00 w niedzielę • tygodniowy czas prowadzenia pojazdu oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu tygodnia; Dzienny czas prowadzenia pojazdu • Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin. • Jednakże dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu • Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin • Łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni nie może przekroczyć 90 godzin Czas pracy i przerwy • Art. 7. Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym 4,5 godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej 45 minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku. Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego. Kierowca korzysta z dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku: • W każdym 24 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku kierowca musi wykorzystać kolejny dzienny okres odpoczynku. • Jeśli część dziennego okresu odpoczynku zawarta w 24 godzinnym okresie wynosi co najmniej 9 godzin, ale mniej niż 11 godzin, wówczas ten dzienny okres odpoczynku uznaje się za skrócony dzienny okres odpoczynku. • Dzienny okres odpoczynku może zostać przedłużony do rozmiarów regularnego lub skróconego tygodniowego okresu odpoczynku. • Kierowca może mieć najwyżej trzy skrócone dzienne okresy odpoczynku pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku. |
Ostatnio zmieniany: 10 lata 5 miesiąc temu przez kasia123. Powód: mała ilość treści
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
|
|
Witam,
a właściwie jakiego typu pomocy Pani oczekuje? Obawiam się, że redakcja portalu nie zajmuje się rozwiązywaniem zadań domowych uczniów/studentów. Uważamy, że satysfakcja z samodzielnie wykonanej pracy będzie zdecydowanie większa, a wiedza wówczas nabyta może być wykorzystana np. w przyszłej pracy zawodowej. Życzę powodzenia i pozdrawiam ŁP |
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
|