Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Pytanie o transport kolejowy

Pytanie o transport kolejowy 11 lata 4 miesiąc temu #3991

  • tomiorliko
  • tomiorliko Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 4
  • Otrzymane podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Ostatnio odwiedziłem kuzyna, który mieszka w niewielkiej miejscowości. Niedaleko miejsca, gdzie on mieszka jest przejazd kolejowy. Strzeżony. Za przejazdem stoi dosłownie 10 domków, a dalej są niekończące się lasy. Droga kończy się gdzieś w tym lesie. No ale przejazd jest strzeżony i pracują na nim 3 osoby. Chciałbym się dowiedzieć jak to jest w innych krajach w Europie i na świecie - czy ktoś wpadł na inny sposób rozwiązania takich problemów, czyli nie zatrudniania ludzi, ale np. zamykania szlabanów automatycznie. Czy może w innych krajach wszystkie przejazdy są niestrzeżone?
Bo takie zatrudnianie ludzi dla opuszczania szlabanu dla kilkudziesięciu osób (tyle pewnie w tych 10 domkach mieszka) generuje straszne koszty. A z tego co wiem to takich miejsc w Polsce jest sporo. Niech kazdy z nich zarabia pensję minimalnę, tj. 1500 zł brutto do tego dochodzą obciążenia związane z pensją po stronie pracodawcy, wiec razem wyjdzie jakieś 2000 - 2200 zł. 3 osoby *2000 zł = 6000 zł. Przez rok daje to 72000 zł. Jeżeli w każdym powiecie (a ziemskich powiatów jest w Polsce 314) byłoby tylko 1 takie miejsce, to 314*72000zł daje 22 608 000 zł w ciągu roku. Ogromne pieniądze.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o transport kolejowy 11 lata 4 miesiąc temu #3994

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam,

tak naprawdę istnieje przecież wiele rodzajów przejazdów kolejowych, podstawowy podział nastąpił wg następującego schematu:
- niestrzeżone,
- strzeżone z miejsca (przez pracownika kolei - dróżnika przejazdowego),
- strzeżone z odległości (np. przez pracownika nastawni).
Wg mnie nie ma jednolitego modelu funkcjonowania tego typu infrastruktury, wiele zależy od stopnia rozwoju danego kraju i możliwości finansowania inwestycji w rozwiązania automatyzujące. Także w Polsce jest przecież wiele przejazdów zamykanych automatycznie.
Generalnie - każde rozwiązanie, które zwiększa bezpieczeństwo i zmniejsza liczbę wypadków na przejazdach jest warte nawet dużych pieniędzy.
W skali budżetu naszego kraju podawane przez Pana kwoty wcale nie są tak wielkie, koszty leczenia i rehabilitacji ofiar wypadków są znacznie wyższe.
Myślę, że w prasie branżowej można znaleźć ciekawe artykuły na ten temat.

Pozdrawiam
ŁP
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.136 s.