1. PKP, obecnie PKP CARGO, posiadało uprawnienia, ale je czasowo utraciło, ponieważnie potrafiło zapewnić odpowiedniego nadzoru nad produkcją palet płaskich typu EUR. Może je ponownie uzyskać od UIC, ale musi wykazać, że potrafi zapewnić taki nadzór, iż na rynek raczej nie będą trafiały palety złej jakości (moim zdaniem 100% gwarancji dać nie może). Dotychczas to się PKP CARGO nie udało.
Obecnie nadzór nad produkcją palet typu EUR sprawuje Polski Komitet Narodowy EPAL, ale posiada on uprawnienia nadane przez kolej niemiecką DB. Odpowiednie do tego znaki są umieszczane na paletach typu EUR przez producentów posiadających licencję EPAL.
Jednak już znaleźli się producenci, którzy wprowadzili na rynek palety z podrobionymi zabezpieczeniami, o czym EPAL informował.
2. Aby zabezpieczyć się kupieniem palet typu EUR złej jakości należy zapoznać się z wymaganiami Karty UIC 435-2 lub PN-M-78216:1997 ( opracowana na podstawie Karty UIC 435-2) i wymagania te sprawdzić przy odbiorze palet. Aby mieć pewność inaczej nie można.
Co do technologii DNA muszę powiedzieć, że sie ona coraz bardziej upowszechnia i myślę, że w niedługim czasie koszt jej stosowania znacznie się obniży.