Zaloguj się

WIEDZA

Aspekty energetyczne inteligentnych magazynów xxi wieku

Omówiono problematykę energochłonności systemów technicznych z uwzględnieniem systemów transportowo-magazynowych. Przedstawiono zaawansowanie w opracowaniu wskaźników energochłonności w systemach technicznych. Opisano opracowany model systemu transportowo-magazynowego pozwalający porównywać dobrane elementy systemów transportowo-magazynowych np. metodami wielokryterialnymi.

Symulacyjne badania geometrii magazynu

Streszczenie: W artykule przedstawiono podsumowanie badań nad wpływem geometrii wariantowo projektowanego obiektu logistycznego na ilościowe wskaźniki oceny obiektu. Badania, oparte o koncepcję symulacji, zostały wykonane przy wykorzystaniu pakietu komputerowego OL zaprogramowanego przez autora artykułu. 1. WSTĘP Artykuł stanowi podsumowanie badań dotyczących wpływu geometrii obiektu logistycznego (magazynu), wyrażonej poprzez podstawowe jego wymiary, na wskaźniki oceny projektowanego obiektu. Poprzez wymiary obiektu logistycznego rozumie się jego szerokość, długość i wysokość. Postać bryły obiektu badań została ograniczona do prostopadłościanu (w skrajnych przypadkach sześcianu).

Hybrydowe układy napędowe lokomotyw spalinowych

Streszczenie: Referat jest poświęcony wprowadzeniu hybrydowych układów napędowych w pojazdach trakcji spalinowej. Zaprezentowano w nim osiągnięcia innych krajów we wdrażaniu do eksploatacji pojazdów miejskich (tramwaje, trolejbusy, autobusy) oraz lokomotyw z układami hybrydowymi, a także wynikające z tego korzyści, zwłaszcza w ograniczeniu zużycia energii i emisji substancji szkodliwych do atmosfery. Ponadto przedstawiono propozycję zabudowy układu hybrydowego w modernizowanej spalinowej lokomotywie manewrowej.

Porównanie systemów monitorowania i nawigacji dla floty pojazdów dostępnych na polskim rynku

Celem artykułu jest porównanie dostępnych na polskim rynku systemów monitoringu i nawigacji dla floty pojazdów. W artykule przedstawiono budowę, działanie oraz funkcjonalność typowych systemów. Następnie porównano wybrane systemy pod względem kryteriów funkcjonalności oraz kosztów przykładowego wdrożenia. Na zakończenie autorzy artykułu zaproponowali dwie metody pozwalające na wielokryterialny dobór systemu.

Analiza wybranych procesów transportowych obsługi magazynu metodami symulacyjnymi

Streszczenie: W pracy przedstawiono model symulacyjny układnicy regałowej wykorzystywanej jako środek transportu wewnętrznego w systemach magazynowych. Model dynamiczny układnicy został zbudowany w środowisku symulacyjnym DOSMIS-3. Zaprezentowano wyniki obliczeń numerycznych oraz charakterystyki czasowe dla różnych trajektorii ruchu układnicy.

Koncepcja zarządzania łańcuchem dostaw

Zarządzanie łańcuchem dostaw staje się standardem w zarządzaniu przedsiębiorstwem, a wiele firm ma już funkcjonujące grupy takich łańcuchów. Liczne branże przemysłowe uznały już znaczenie integracji łańcuchów dostaw. Dążenie pojedynczych przedsiębiorstw do wzajemnej współpracy zwiększa efektywność oraz pozwala ograniczyć koszty i dopasować się do indywidualnych potrzeb klientów.

Polityka zaopatrzenia przedsiębiorstw handlu

W dbałości o maksymalizację satysfakcji klienta niezbędne okazują się starania o racjonalizację procesu logistyki zaopatrzenia ze szczególnym uwzględnieniem kosztów tego procesu. Koszty te wkalkulowane zostaną w wysokość cen, a te w połączeniu z pozostałymi działaniami marketingowymi przedsiębiorstw handlu detalicznego stanowić będą atuty danej placówki handlowej.

Modelowanie i symulacja w notacji bpmn jako czynnik kształtujący efektywność procesów logistycznych

Każde przedsiębiorstwo to procesy w nim zachodzące, a świadomość procesowa to połowa sukcesu we wdrażaniu nowoczesnych narzędzi informatycznych do ich mapowania i modelowania. Dzięki modelowaniu procesów w sposób bardzo realistyczny i możemy uwzględnić wiele warunków ograniczających, występujących w rzeczywistości, jak również wprowadzać parametry o charakterze losowym reprezentujące czynniki przypadkowe.

Zarządzanie infrastrukturą logistyczną miasta

W artykule zaprezentowano kompetencje jednostek samorządu terytorialnego w zakresie zarządzania infrastrukturą dla zapewnienia rozwoju lokalnego. W tym celu zostały przedstawione definicje infrastruktury, jej klasyfikacja i sposoby wykorzystania zasobów infrastruktury dla realizacji potrzeb społeczności, oraz poprawy warunków życia ludności. Wpływ infrastruktury na rozwój lokalny i regionalny jest duży. Można stwierdzić również, że rozwój lokalny warunkuje rozwój infrastruktury. Intencją władz gminy jest dążenie do większej aktywności gospodarczej i społecznej mieszkańców oraz poprawa jakości życia. W tym celu podejmowane są różne działania zmierzające do zapewnienia rozwoju lokalnego. W artykule zaprezentowano obszary wykorzystania zarządzania logistycznego w zarządzaniu miastem. Artykuł jest częścią badań poświęconych problemowi zarządzania (gospodarowania) infrastrukturą w logistyce miejskiej.
Subskrybuj to źródło RSS