Zaloguj się

WIEDZA

Przykład systemu sterowania drganiami semi-aktywnego układu zawieszenia siedziska

W niniejszej pracy przedstawiono przykład systemu sterowania drganiami semiaktywnego układu zawieszenia siedziska. Obiektem badań jest seryjnie produkowane siedzisko z lepko-sprężystym układem zawieszenia, którego właściwości wibroizolacyjne są kształtowane poprzez semi-aktywne sterowanie siłą tłumika magneto-reologicznego. Zaprojektowany system sterowania oraz procedura optymalizacji jego nastaw przyczyniają się do jednoczesnej minimalizacji przeciwstawnych kryteriów wibroizolacji: współczynnika przenoszenia drgań siedziska oraz przemieszczenia względnego układu zawieszenia.

Kierunki rozwoju transportu miejskiego w tczewie

W artykule przeprowadzono analizę układu komunikacyjnego miasta, wykorzystywanego taboru w transporcie miejskim w Tczewie, ofertę przewozową i taryfową oraz przychodowość poszczególnych linii. Na tej podstawie określono kierunki rozwoju transportu miejskiego w tych wszystkich zakresach.

Kształtowanie oferty przewozowej w publicznym transporcie pasażerskim

Praca dotyczy problemów związanych z przygotowaniem oferty przewozowej w publicznym transporcie pasażerskim. Przedstawiono główne elementy mające wpływ na kształtowanie ofert przewozowych oraz ukazano wymagania oferentów i konsumentów w tym zakresie. Zawarto wybrane wyniki badań prezentowane wcześniej w pracach naukowych innych autorów zajmujących się tą tematyką publicznych przewozów pasażerskich i jakości w przewozach.

Servqual jako metoda badania jakości obsługi w logistyce

Jakość jest jednym z czynników oddziałujących w dużym stopniu na zadowolone klientów i decyduje o uzyskaniu przez przedsiębiorstwo przewagi konkurencyjnej. Obsługa natomiast determinuje osiągnięcie sukcesu lub poniesienie porażki na rynku. Nie można wskazać jednoznacznej definicji jakości, którą wprowadzili do piśmiennictwa filozoficznego greccy filozofowie. „Platon (427347 r. p.n.e.) określił jakość jako „pewien stopień doskonałości”, Arystoteles (322-284 r. p.n.e.) jako

Analiza trendów w organizacji transportu ładunków skonteneryzowanych i tocznych w Regionie Basenu Morza Bałtyckiego

Region Morza Bałtyckiego (BSR1) jest jednym z najintensywniej rozwijających się regionów europejskich, który tworzą państwa o gospodarkach, wg szacunków ekspertów Unii Europejskiej, wykazujących ponadprzeciętny, na skalę kontynentu, potencjał wzrostu. Dlatego też porty morskie Regionu są obszarami intensywnego obrotu lądowo-morskiego odgrywając kluczową rolę w bałtyckim ruchu pasażerskim oraz w eksporcie i imporcie ładunków handlu zagranicznego poszczególnych państw.

Walory eksploatacyjne elektronicznego systemu

Współczesne siłownie okrętowe nasycone są elektronicznymi urządzeniami, które mają wspomagać operatora w podejmowaniu decyzji eksploatacyjnych. śeby mogły spełniać swoją rolę powinny wypracowywać trafne i wiarygodne diagnozy. Zależy to od stopnia przystosowania do kontrolowanego obiektu, trafnego rozmieszczenia punktów pomiarów, odpowiedniej dokładności i niezawodności przyrządów pomiarowych oraz rzetelnej wiedzy eksperckiej , żeby odpowiednio zaprogramować systemy opracowujące dane. Jeżeli zastosowane systemy są w stanie wyeliminować część błędów popełnianych przez człowieka i mogą wypracować informacje wspomagające operatora w podjęciu trafnych decyzji eksploatacyjnych to przyczynią się tym samym do podniesienia bezpieczeństwa żeglugi.

EkologickÝ pohon ŽelezniČnej dopravy

Vplyv dopravy na hospodárstvo sa priamo premieta v jednotlivých odvetviach priemyslu vyrábajúcom dopravné prostriedky, v stavebníctve výstavbou dopravnej infraštruktúry a nepriamo vo všetkých odvetviach priemyslu vyrábajúcich suroviny, palivá, polotovary, komponenty a zariadenia pre dopravu. Rozvoj dopravy má však negatívny dopad na životné prostredie. Z hľadiska ozdravenia životného prostredia však majú význam hlavne hybridné dopravné prostriedky. Výhodou hybridného pohonu je rekuperácia.

Dwuwymiarowe matrycowe kody kreskowe o zmiennej długości w procesach identyfikacji w transporcie

Przedmiotem wypowiedzi są rozwiązania w zakresie reprezentowania (i gromadzenia) użytecznej dla człowieka informacji dla celów decyzyjnych przez kody graficzne. W szczególności uwagę skoncentrowano na dwuwymiarowych matrycowych kodach kreskowych o zmiennej długości. Prezentowane rozwiązania mogą być użyteczne w procesie identyfikacji przemieszczanych ładunków i środków transportowych.

Analiza ryzyka jako podstawowa metoda projektowania bezpiecznej transmisji w sieciach otwartych stosowanych w systemach sterowania ruchem kolejowym

Obowiązująca w UE norma PN-EN 50 159-2 dopuszcza możliwość stosowania otwartych systemów transmisji w sterowaniu ruchem kolejowym. Dotyczy to zarówno przewodowych jak też bezprzewodowych standardów transmisji. Podstawowym kryterium jest zapewnienie dopuszczalnego poziomu ryzyka (THR) zgodnie z obowiązującymi normami PN-EN 50 126 i PN-EN 50 129. Oznacza to, że wskaźnik THR dla systemów srk zaliczonych do danego poziomu bezpieczeństwa SIL nie powinien przekroczyć przewidzianej dla tego poziomu maksymalnej wartości. W pracy omówiono analizę ryzyka uwzględniającą realizację kanału transmisji otwartej na przykładzie dwóch systemach srk projektowanych na potrzeby kolejnictwa polskiego.

Przepływ towarów i informacji na przykładzie klastra okopskiego

Jednym z czynników wpływających na powstanie potrzeb transportowych jest rozmieszczenie działalności kulturalnej i terenów rekreacyjnych. Inicjatywy klastrowe mają za zadanie integrowanie w jednym obszarze geograficznym różnego typu podmiotów działających w pokrewnych sektorach. W literaturze dokonano podziału klastrów na zdecentralizowane i scentralizowane. Dodatkowo w podanych grupach wyodrębnia się specyficzne modele, związane z miejscem ich występowania.
Subskrybuj to źródło RSS