Zaloguj się

WIEDZA

Eksperymentalne i numeryczne badania rozpylenia benzyny z wykorzystaniem dwóch wtryskiwaczy wysokociśnieniowych

Praca zawiera omówienie wyników badań dotyczących rozpylenia paliwa z wykorzystaniem wysokociśnieniowego wtrysku benzyny realizowanego przez dwa wtryskiwacze umieszczone w komorze o stałej objętości stałociśnieniowej. Analizie poddano główne wskaźniki strugi paliwa: zasięg, obserwowaną powierzchnię strugi paliwa oraz jej prędkość, zarówno w odniesieniu do pojedynczej strugi paliwa, jak i dwóch strug w układzie przeciwsobnym i kątowym. Dokonano oceny równomierności zasięgu oraz zajmowanej powierzchniobszaru objętego przez obie strugi paliwa. Wykazano wzrost objętości strugi paliwa i skrócenie czasu jej rozprzestrzeniania podczas wtrysku przeciwsobnego przy założeniu jednakowych wielkości podawanych dawek paliwa (jednakowego sumarycznego czasu wtrysku dawkila pojedynczej oraz dwóch przeciwsobnych dawek paliwa).

Zastosowanie pomiarów termowizjnych w elektroenegetyce

Termowizyjne metody diagnozowania urządzeń elektrycznych są coraz częściej stosowane do wykrywania uszkodzeń w poszczególnych punktach systemu elektroenergetycznego. W artykule przedstawiono metody i zasady pomiarów termowizyjnych oraz zaprezentowano przykłady pomiarów wykonywanych w wybranych elementach systemu elektroenergetycznego.

Koopetycja jako źródło przewagi konkurencyjnej łańcuchów dostaw

W artykule przedstawiono teoretyczne rozważania na temat koopetycji i jej możliwości implementacji w łańcuchach dostaw, ze szczególnym uwzględnieniem powiązań międzynarodowych i globalnych. Celem jest również wskazanie obszarów przewagi konkurencyjnej, jaką można osiągnąć dzięki nowym sposobom zarządzania i wdrażaniu nowoczesnych instrumentów do obszarów sieci dostaw.

Szacowanie stopnia strat w otoczeniu systemu transportowego spowodowanych zdarzeniami niepożądanymi w ruchu kolejowym

Streszczenie: Praca zawiera koncepcję szacowania skutków zdarzeń niepożądanych w ruchu kolejowym jakie ponosi otoczenie kolejowego systemu transportowego. Opisano kolejowe zdarzenia niepożądane. Przedstawiono model ogólny wyznaczania miary skutków zdarzeń niepożądanych i model szczegółowy, w którym uwzględniono wybrane kryteria oceny skutków zdarzeń niepożądanych. Zamieszczono przykład zastosowania przyjętej metody dla oszacowaniu skutków wybranego zdarzenia niepożądanego według przyjętego scenariusza rozwoju zdarzeń.

Autor w swoim referacie przybliża zjawisko usług kabotażowych w transporcie.

Przedstawia to w kontekście transportu drogowego oraz kolejowego. Kabotaż w transporcie kolejowym odnosi do wejścia w życie dyrektywy 2007/58/WE dotyczącej otwarcia rynku dla międzynarodowych przewozów pasażerskich. Przedstawia w sposób syntetyczny proces dostępu i ograniczenia w świadczeniu usług kabotażowych w usłudze międzynarodowego przewozu osób.

Wewnętrznego państwa

W referacie przedstawione zostały możliwości wykorzystania żeglugi śródlądowej w aspekcie bezpieczeństwa wewnętrznego państwa. Scharakteryzowano żeglugę śródlądową w Polsce oraz istniejący tabor pływający. Dokonano analizy przydatności jednostek pływających w poszczególnych rodzajach bezpieczeństwa wewnętrznego.

Możliwość oceny stanu technicznego płynu hamulcowego w systemie diagnostyki pokładowej hamulców

W pracy przedstawiono wyniki badań przewodnictwa płynu hamulcowego w funkcji temperatury i zawodnienia. Badania wykonywano w pełnym zakresie temperatur, aż do zagotowania się płynu, a zatem znacznie przekraczających te, przy których określa się zawodnienie płynu metodą pomiaru przewodności właściwej. Z uwagi na wypukłość charakterystyk przewodnictwa płynów hamulcowych w funkcji temperatury i zawodnienia, stwierdzono, że do określenia temperatury wrzenia płynu w systemach diagnostyki pokładowej, jest konieczny równoległy pomiar temperatury. Zwrócono również uwagę na ryzyko jakie wiąże się z badaniem zawodnienia płynu pobranego ze zbiorniczka wyrównawczego. Metoda bezpośredniego pomiaru temperatury wrzenia płynu ze zbiorniczka, nie uwzględnia zawodnienia w poszczególnych cylinderkach hamulcowych.

Nowoczesne standardy wymiany informacji w logistyce

Zastosowanie nowoczesnych technologii we współczesnej logistyce staje się koniecznością. Systemy informatyczne wykorzystujące automatyczną identyfikację towarów, cyfrowe bazy danych czy też elektroniczną wymianę pakietów informacji skutecznie wspierają przepływy w łańcuchu dostaw. Celem opracowania jest omówienie wpływu standardów wymiany danych w postaci cyfrowej na efektywne przetwarzanie w logistycznych systemach informatycznych.

Analiza rozkładu wymiarowego cząstek stałych dla pojazdów użytkowych w testach drogowych

W artykule zaprezentowano wyniki badań drogowych pojazdów użytkowych (typu LDV) napędzanych silnikami ZS. Celem badań była weryfikacja wpływu obciążenia pojazdów ładunkiem na parametry cząstek stałych. Artykuł zawiera wyniki pomiarów stężenia, masy oraz rozkładów wymiarowych (m.in. koncentracji, powierzchni) cząstek stałych emitowanych przez silniki tych pojazdów.
Subskrybuj to źródło RSS