Zaloguj się

WIEDZA

System zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO/IEC 27001 w działalności logistycznej

Działalność na rynku usług logistycznych wiąże się z fizycznym przepływem towarów oraz towarzyszącą mu wymianą informacji. Na podkreślenie zasługuje fakt, iż procesy te zdecydowanie różnią się między sobą. Proces przemieszczania dóbr z miejsca ich wytworzenia do miejsca ich potencjalnej konsumpcji ma zmaterializowaną postać, można go zobaczyć oraz wycenić.

System GS1 w Siłach Zbrojnych RP

Narzędziami e-gospodarki, usprawniającymi logistykę, w tym gospodarkę magazynową oraz współpracę z partnerami w łańcuchu dostaw, są: automatyczna identyfikacja i gromadzenie danych (ang. Automatic Data Capture - ADC) oraz elektroniczna wymiana danych (ang. Electronic Data Interchange - EDI). Firmy w pierwszych wdrożeniach aplikacji ADC i EDI, zarówno w gospodarce cywilnej, jak i wojskowej, często wykorzystywały rozwiązania wewnętrzne, oparte o własne kody lub komunikaty elektroniczne, które okazały się dużym utrudnieniem przy postępującej integracji łańcucha dostaw.

Terminale przeładunkowe jako elementy infrastruktury sprzyjające rozwojowi łańcuchów transportu intermodalnego

Sieć systemu transportu intermodalnego oparta jest na węzłach stanowiących punkty styku różnych gałęzi transportu uczestniczących w połączeniach transportowo-logistycznych oraz infrastrukturze liniowej - liniach kolejowych magistralnych i dróg kołowych. Im większa liczba węzłów - terminali intermodalnych lądowych i lądowo-morskich - tym łatwiejszy jest dostęp do sieci połączeń kolejowych umożliwiający lepsze wykorzystanie możliwości transportu kolejowego.

Analiza i ocena zastosowania wybranych systemów telematycznych

Ogół rozważań w niniejszym opracowaniu dotyczy systemów telematycznych w transporcie drogowym. Mają one za zadanie zapewniać bezpieczeństwo uczestnikom ruchu, informować o sytuacji i warunkach na drodze, identyfikować niewłaściwe zachowania uczestników ruchu, wspomagać i informować kierującego pojazdem, a także usprawniać systemy związane z poborem opłat za korzystanie z dróg.

Platforma do zarządzania oknami czasowymi. Yard Management - case study

W niemieckich centrach dystrybucyjnych firmy Rossmann do 2015 roku istniał zdecentralizowany system zarządzania dostawami towarów, który wymagał dużego nakładu czasowego i był obsługiwany jedynie drogą mailową. Dlatego postanowiono go ulepszyć poprzez scentralizowanie zarządzania terminami dostaw wprowadzając system Yard Management

GPC globalna klasyfikacja produktów - niezbędny element rejestracji pozycji handlowych w katalogach GDSN

Każda transakcja zawierana pomiędzy dostawcą a siecią handlową wymaga odpowiedniego przygotowania danych produktowych zwanych danymi podstawowymi. Wśród nich znajdują się między innymi: kod kreskowy, nazwa produktu, nazwa marki, informacje wymiarowo-wagowe, typy opakowań, klasyfikacje lokalne oraz klasyfikacje międzynarodowe itp. Bez tych danych strony mogą mieć problem z prawidłową interpretacją, czego dotyczy sprzedaż. Do tej pory wymiana takich danych odbywała się za pomocą kart produktowych (excel-owych, a wcześniej papierowych).

Negatywne efekty w łańcuchach logistycznych - modele i przykłady

Łańcuch dostaw (ang. Supply Chain), zwany także łańcuchem logistycznym, jest złożonym i rozproszonym systemem techniczno-organizacyjnym. W jego skład wchodzą różnorodne środki techniczne zorganizowane we współdziałające ze sobą systemy oraz ludzie podejmujący decyzje, zwykle według znanych sobie zasad, intuicji, pomysłów czy algorytmów. Coraz częściej pracownicy - decydenci są zastępowani przez zintegrowane systemy informatyczne (typu ERP, ang. Enterprise Resource Planning), realizujące określone algorytmy, a więc "podejmujące" przewidywalne, deterministycznie decyzje.

Modele zarządzania łańcuchami transportu intermodalnego

W Białej Księdze można przeczytać: transport intermodalny w europejskiej polityce transportowej powinien stanowić zasadniczą alternatywę dla transportu drogowego. Należy dążyć do pełniejszej integracji wszystkich gałęzi transportu uczestniczących w łańcuchach intermodalnych oferując usługę o znacznie większym potencjale przewozowym niż oddzielne gałęzie transportowe, tworząc w ten sposób efektywnie zarządzane wydajne łańcuchy logistyczne. Analogicznie do powyższego problematykę rozwoju transportu w obszarze łańcuchów zintegrowanych i zarządzania nimi rozpatruje I. N. Semenow poprzez wprowadzenie 5 PL.

Subskrybuj to źródło RSS