Zaloguj się

WIEDZA

Wymiar strategiczny obsługi logistycznej

Poziom obsługi logistycznej jest zależny od sposobów realizacji przedsięwzięć logistycznych w ramach określonych procesów logistycznych. Menedżerowie logistyki rozstrzygają jeden z zasadniczych dylematów, jakim jest identyfikacja niezbędnych zasobów i wykonawców zadań wchodzących w skład określonego procesu. Niewątpliwie rozumienie wymiaru strategicznego logistyki jest konieczne do identyfikacji zasobów logistycznych koniecznych do zaangażowania w ramach tych procesów, co wiąże się z odzwierciedleniem istoty i znaczenia obsługi logistycznej w strategii przedsiębiorstwa.

Jakość usług logistycznych - rozwiązania wykorzystywane w ostatniej mili

Usługi logistyczne są obszarem zintegrowanym, związanym z przepływem towarów i informacji. Klient operatora logistycznego może liczyć na magazynowanie i obsługę zapasów, transportowanie i obsługę ładunku, badanie rynku i tworzenie marketingowego systemu informacji, finansowanie transakcji i obsługę bankową ubezpieczenia. Sektor usług logistycznych rozwija się oraz zmienia pod wpływem wielu czynników. Kluczowe znaczenie ma przejście gospodarki z orientacji marketingowej rynku sprzedawcy do rynku nabywcy. Istotny jest nie tylko sam produkt, jego cena, ale również dostawa, obsługa logistyczna, jak i jej jakość.

Logistyka humanitarna i pomoc rozwojowa a skutki katastrof na przykładzie Sudanu Południowego

Konflikt wewnętrzny, postępujące skutki katastrof oraz fatalne warunki społeczno-gospodarcze wpływają na pogorszenie się jakości życia mieszkańców Sudanu Południowego. Brak perspektyw na poprawę sytuacji, a także działania zbrojne bezpośrednio rzutują na stan infrastruktury państwa, a co za tym idzie, na sposób i jakość udzielanej pomocy potrzebującym. Przybiera ona formę zarówno humanitarną, związaną z zabezpieczeniem podstawowych potrzeb życiowych, jak i żywnościowych, a także formę rozwojową, która ma na celu poprawę jakości życia w długim okresie.
Współcześnie coraz częściej eksponuje się logistykę i związane z nią koncepcje jako fundamenty efektywnej współpracy gospodarczej oraz zapewnienia bezpieczeństwa państwa, regionu i mieszkańców. Tym samym procesy, działania i komponenty logistyczne stanowią podstawę projektowanych działań, rozwiązań i scenariuszy, mających na celu przeciwdziałanie, minimalizację i eliminację negatywnych skutków katastrof.

Model sterowania rynkiem usług transportowych w Polsce. Konsekwencje licencjonowania

Od początku lat 90. XX wieku do chwili obecnej na rynku usług transportowych zaszło wiele gruntownych zmian, związanych głównie z procesem akcesji Polski do struktur Unii Europejskiej. Droga Polski do członkostwa w Unii rozpoczęła się bowiem zaraz po upadku komunizmu i choć w 2004 roku Polska stała się pełnoprawnym członkiem Unii, to trwa ona nadal. Cała Unia Europejska ulega ciągłym i głębokim przemianom, które sprawiają czasami wrażenie chaotycznych.

Przykład algorytmu grupowania zleceń na komisjonowanie

Grupowanie zleceń jest jedną z metod stosowanych w trakcie procesu komisjonowania. Metoda polega na łączeniu pewnej liczby zleceń na komisjonowanie w grupy oraz jednoczesną kompletację wszystkich zleceń z danej grupy. Celem takiego działania jest zwiększenie efektywności procesu komisjonowania poprzez:
- skrócenie sumarycznej długości dróg kompletacyjnych, jakie należy pokonać aby pobrać wszystkie artykuły znajdujące się w analizowanej grupie zleceń - przez to komisjonowanie może być realizowane szybciej lub przy udziale mniejszej liczby pracowników i środków transportu wewnętrznego,
- pełniejsze wykorzystanie możliwości zastosowanych środków transportu wewnętrznego (zwłaszcza, kiedy komisjonowane są artykuły drobnicowe oraz na zleceniach na komisjonowanie znajduje się stosunkowo niewiele artykułów).

Organizacja transportu wewnątrzzakładowego w przedsiębiorstwie hutniczym

Ujęcie holistyczne wewnątrzzakładowego systemu transportowego pozwala na zidentyfikowanie problemów warunkujących prawidłowy przebieg procesów logistycznych w przedsiębiorstwie hutniczym. Kompleksowe ujęcie wewnątrzzakładowego transportu, jako istotnej części łańcucha logistycznego, stanowi jeden z warunków skutecznego zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie hutniczym. Pozwala na identyfikację problemów warunkujących prawidłowy przebieg procesów logistycznych. Opracowanie uogólnionego modelu daje podstawę do skutecznego zarządzania procesem decyzyjnym w odniesieniu do części składowych oraz transportu wewnętrznego przedsiębiorstwa hutniczego. Wskazano na możliwości usprawnienia procesu transportu pod względem organizacyjnym oraz obniżenia całkowitych kosztów transportu. Zaproponowano uogólniony model transportu wewnątrzzakładowego przedsiębiorstwa hutniczego, który warunkuje proces decyzyjny.

Planowanie rozwoju sieci przesyłowej jako zagadnienia transportowego

Powstanie i rozwój struktur systemu elektroenergetycznego wymagają prowadzenia procesu koordynacyjnego, którego zadaniem jest planowanie rozwoju sieci elektroenergetycznej. Realizacja tego procesu była i jest uwarunkowana bieżącymi możliwościami technicznymi i formalnymi wytycznymi. Nie można tutaj pominąć uwarunkowań zewnętrznych funkcjonowania energetyki.

Projektowanie magazynu z uwzględnieniem obciążenia ogniowego - case study

Większość wymagań przeciwpożarowych stawianych budynkom produkcyjnym, magazynowym i mieszkalnym jest związana z wartością gęstości obciążenia ogniowego, jaka występuje w budynku lub jego części. Na podstawie tej wartości możemy określić klasę odporności pożarowej, wielkość stref pożarowych, wymagania odporności ogniowej dla elementów konstrukcji, czy nawet względny czas trwania pożaru.

Wielokryterialna ocena efektywności ekonomicznej projektów logistycznych - cz. 2

Controllingowo projekt logistyczny stanowi specyficzne centrum inwestycji lub jest czymś z pogranicza centrum inwestycji, kosztów, wyników, przychodów. Z jednej strony projekt determinują przyjęte ograniczenia czasowe i budżetowe, z drugiej zaś, traktowany jest jako przedsięwzięcie inwestycyjne. Oznacza to, że projekt powinien prowadzić przede wszystkim do osiągnięcia celów rozwojowych oraz podnoszenia efektywności gospodarowania, wzrostu konkurencyjności danego przedsiębiorstwa.

Modele niezawodnościowe w transporcie

Początkowo badania niezawodnościowe w kolejnictwie skupiały się na pojazdach. Już w 1979 roku wskazywane było zapotrzebowanie na badanie uszkodzeń silników trakcyjnych pojazdów elektrycznych. Obok badań nad modelami matematycznymi prowadzono analizy danych eksploatacyjnych na temat uszkodzeń. Te prace zawężały się do analizy statystycznej i wnioskowania na jej podstawie.

Subskrybuj to źródło RSS