Zaloguj się

WIEDZA

Pomoc medyczna w czasie trwania kryzysu humanitarnego

Świat niemalże codziennie nękany jest różnego typu zdarzeniami takimi, jak: katastrofy naturalne i antropogeniczne, napięciami o charakterze militarnym wewnątrz państw jak i zewnętrznymi, międzynarodowymi. Rodzi to problem powstających kryzysów humanitarnych, które sieją postrach wśród społeczności niejednego państwa.

Wysokość i forma opłat za korzystanie z dróg wodnych śródlądowych w Polsce oraz ich wpływ na ekonomikę realizowanych przewozów

Korzystanie z infrastruktury transportowej w Polsce związane jest z ponoszeniem opłat przez poszczególnych użytkowników. Opłaty te w zdecydowanej większości stanowią dochody budżetu państwa oraz jednostek samorządowych. W odniesieniu do autostrad zasilają one konta właścicieli ujętych w określone podmioty.

Koncepcja zastosowania lean w transporcie wewnętrznym małych przedsiębiorstw

W dzisiejszych czasach tylko przedsiębiorstwa, które są prawidłowo zorganizowane i potrafią elastycznie dostosowywać się do wymagań rynku, mogą sprostać konkurencji i działać. Wykorzystanie nowoczesnych metod zarządzania pozwala optymalizować te procesy logistyczne, które są szczególnie istotne z punktu widzenia działalności firmy - transportowe.

Logistyka obronności

Zmiana jest nieodłączną cechą współczesności we wszystkich sferach funkcjonowania ludzkości. Logistyka będąc częścią teorii i praktyki ludzkiego działania odpowiada na te zmiany odpowiednio modyfikując swój obszar odpowiedzialności. Modyfikacja pola działania logistyki obejmuje zmiany będące wynikiem postępu technicznego, technologicznego, społecznego, ekonomicznego itp. - zmiany w tym przypadku mają charakter następczy.

Wybrane aspekty logistyki zwrotnej

Wymogi współczesnej cywilizacji sprawiły, iż obecne społeczeństwo produkuje coraz więcej dóbr materialnych zaspokajających różne potrzeby. Konsekwencją tych działań jest m.in. ogromna ilość odpadów powstających zarówno w trakcie wytwarzania tych dóbr, jak i po ich zużytkowaniu. Odpady te stały się nieodłącznym czynnikiem bytowej i gospodarczej działalności człowieka, a w miarę rozwoju technologicznego zmienia się ich różnorodność oraz właściwości.

RAPORT: Branża KEP na fali wzrostu

Branża KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) istnieje w Polsce już prawie 30 lat. Najwięcej firm, które świadczyły usługi kurierskie i ekspresową dystrybucję, powstało na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych poprzedniego stulecia. Były to zarówno duże korporacje, dla których nasz kraj był kolejnym krokiem w ekspansji międzynarodowej, jak i małe rodzime przedsiębiorstwa, często bez doświadczenia w tej branży i dużego kapitału. Zarówno jedne, jak i drugie miały trudne zadanie, które polegało na budowie i zorganizowaniu sieci operacyjnej, składającej się z ludzi oraz infrastruktury, takiej jak: sortownie, regionalne oddziały, flota, systemy informatyczne. Sieci te musiały pokryć zasięg całej Polski, aby w ciągu następnego dnia roboczego dostarczyć przesyłkę od nadawcy do odbiorcy. Głównym powodem powstania tych przedsiębiorstw była stosunkowa niska jakość usług świadczonych przez pozostałe firmy transportowe (głównie operatora pocztowego), która przejawiała się długim i często nieterminowym czasem dostarczenia oraz dużym ryzykiem utraty lub uszkodzenia przesyłki.

Logistyczna obsługa klienta czynnikiem sukcesu przedsiębiorstwa

W czasach intensywnej konkurencji pozyskiwanie nowych klientów jest niezwykle trudne. Dlatego tak istotna jest dbałość o utrzymanie tych, z którymi przedsiębiorstwo już współpracuje. Nie ma wątpliwości co do tego, że kluczem do satysfakcji, a z biegiem lat lojalności nabywców jest obsługa. J.J. Coyle, E.J. Bardi i C.J.Langley określają obsługę klienta jako "paliwo, które napędza silnik łańcucha logistycznego". Z kolei D.M. Lambert, M.C. Cooper i J.D. Pagh kwalifikują zarządzanie obsługą klienta do jednego z ośmiu kluczowych procesów, które stanowią sedno zarządzania łańcuchem dostaw.

Wychodzimy poza schematy

Rozmowa z Jolantą Gałązką - Szefem Logistyki Tubądzin, członkiem Rady GS1.

Jakie są największe wyzwania dla operatorów logistycznych w obsłudze Grupy Tubądzin?
Jolanta Gałązka: Wyzwania dla operatorów rozpoczęły się dopiero, kiedy rozszerzyliśmy naszą ofertę o płytki wielkoformatowe z serii Monolith. Wcześniej płytki transportowane były tylko na paletach euro. Płytki wielkoformatowe, największe z serii Monolith, mają wymiar 120 x 240 cm – pakujemy je w skrzynio-palety, które dla transportu drobnicowego są ogromnym wyzwaniem. Obecnie żaden z większych operatorów logistycznych nie dysponuje odpowiednim wyposażeniem w terminalach regionalnych, by móc obsłużyć taki nośnik i skutecznie dowieźć go do klienta.

Analiza funkcjonowania przedsiębiorstwa dystrybucyjnego a podjęcie decyzji o otwarciu nowego kanału dystrybucji

Łańcuch dostaw można zdefiniować jako zintegrowany proces, wewnątrz którego różne przedsiębiorstwa współpracują ze sobą, by dostarczyć wyroby gotowe do klienta. Wewnątrz łańcucha dostaw można wyróżnić kilka grup przedsiębiorstw. Pierwszą z takich grup są dostawcy materiałów, odpowiedzialni za dostarczanie odpowiednich i we właściwym czasie materiałów koniecznych do wytworzenia wyrobu gotowego. Drugą grupą są producenci, czyli podmioty odpowiedzialne za wytworzenie wyrobu gotowego.

Zagrożenia i metody ochrony w zarządzaniu bezpieczeństwem transportu lotniczego

W każdym praworządnym, nowoczesnym Państwie otwartym na rozwój społeczeństwa, każdego obywatela, do najważniejszych funkcji Państwa należy zapewnienie podstawowych warunków bezpieczeństwa. Państwo chroni swoich obywateli przed potencjalnymi zagrożeniami i różnymi zdarzeniami związanymi z działalnością człowieka.

Subskrybuj to źródło RSS