Zaloguj się

WIEDZA

Odpowiedzialność nadawcy za szkody wynikające z nieprawidłowego unieruchomienia ładunku

Wieloletnia obserwacja funkcjonowania branży TSL pozwala postawić tezę, iż przytłaczająca większość szkód w przewozie wynika z nieprawidłowego unieruchomienia ładunków. Najczęściej uszkodzeniu ulegają tzw.: ładunki podatne na zgniatanie (nacisk), czyli w praktyce przytłaczająca większość wszystkich transportowanych ładunków. Przyczyna taka wynika z trzech typów błędów generowanych w procesie organizacji przewozu:

a) zgłoszenie nieprawidłowego zapotrzebowania na środki transportowe,

b) zgłoszenie nieprawidłowego zapotrzebowania na środki unieruchamiania ładunków,

c) brak wskazania  właściwej metody wykorzystania środków mocujących.

Rodzi się więc naturalne pytanie - kto ponosi odpowiedzialność za szkody wynikające z nieprawidłowości unieruchomienia ładunków w przewozie – a więc na kim w łańcuchu przewozowym spoczywa obowiązek doprecyzowania w zleceniu transportowym i/lub liście przewozowym powyższych trzech parametrów.

GS1 SmartSearch - standard opisu produktów rekomendowany przez Google

Polski rynek eCommerce jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się w Unii Europejskiej. W przypadku transakcji na styku sklep internetowy-konsument jego wartość w 2016 roku ma przekroczyć 36 mld złotych, a w 2020 roku będzie to już 63 mld złotych. Raporty podają także, że liczba e-sklepów w naszym kraju przekroczyła poziom 20 tysięcy podmiotów i stale rośnie.  Handel elektroniczny obejmuje jednak nie tylko transakcje B2C.  Zgodnie z najnowszym raportem Izby Gospodarki Elektronicznej “Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015” coraz istotniejszym trendem na rynku są sklepy internetowe B2B, którego wartość szacuje się na aż 215 mld złotych, a cechą charakterystyczną jest rozwój platform B2B działających według podobnych mechanizmów jak e-sklepy obsługujące rynek konsumencki. Wejście w eCommerce powinno być zatem kierunkiem rozwoju wielu producentów i sprzedawców (hurtowych i detalicznych). A obszarem działalności sklepu, na który warto już teraz zwrócić uwagę, wykorzystanie standardów GS1 do opisu produktów.

WMS a potrzeby branży automotive

Użytkowników oprogramowania WMS można umownie podzielić na branże. Każda szuka w nim innego zestawu kluczowych dla swoich potrzeb funkcji. Co więcej, każda firma stawia przed producentem systemu klasy WMS nieco inne wymagania. Co wyróżnia i czego szuka tzw. automotive?

Z etykietą

Bezpieczeństwo żywności w łańcuchu dostaw

Bezpieczeństwo żywności to temat ponadczasowy. To kwestia, na której powinno zależeć każdemu. Jest to czynnik nadrzędny warunkujący ludzkie istnienie, bowiem człowiek, aby istnieć musi się odżywiać. Bezpieczeństwo to stan dający człowiekowi poczucie pewności i gwarancję jego zachowania w dłuższym czasie.

Logistyka produktów niepełnowartościowych w ujęciu ekologicznej oceny cyklu życia - przykład telefonu komórkowego

Zagospodarowanie produktów niepełnowartościowych stanowi jedno z kluczowych zagadnień logistyki odwrotnej. Występuje wiele możliwych scenariuszy dla zagospodarowania produktów niepełnowartościowych, które będą zróżnicowane zarówno pod względem technicznym i organizacyjnym, ekonomicznym jak i środowiskowym.

Funkcje opakowań dla potrzeb systemów ADC

Systemy automatycznej identyfikacji (ADC) i elektronicznej wymiany danych (EDI) to podstawowe narzędzia elektronicznej gospodarki. Ich wdrożenie usprawnia zarządzanie każdej firmy i jej relacje z dostawcami i odbiorcami. W pierwszych wdrożeniach systemów ADC i EDI firmy często niestety wykorzystują rozwiązania wewnętrzne, czyli nieprzydatne w logistyce łańcucha dostaw.

Jaki eksport mebli do USA?

Amerykański rynek dla polskich producentów mebli to jeszcze trochę terra incognita, ale analizy ekspertów i zachodzące w Stanach Zjednoczonych zmiany wskazują, że ten stan rzeczy może powoli ulegać zmianie. By jednak eksport mebli z naszego kraju za ocean rósł, trzeba będzie rzucić solidne wyzwanie mocno usadowionym tam Azjatom.

Wybrane aspekty transportu artykułów żywnościowych

Ramy prawne przewozu artykułów żywnościowych
Umowa o przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (umowa ATP) określa warunki, których przestrzeganie pozwala zachować jakość artykułów spożywczych w czasie ich przewozu, tzn. od chwili załadunku do czasu wyładunku.

Subskrybuj to źródło RSS