Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Jak bezpiecznie wysyłać towary drogą morską: procedury, dokumenty i ubezpieczenie

Wysyłka towarów drogą morską to złożony proces, który wymaga precyzyjnego planowania i zrozumienia wielu aspektów logistycznych. Transport morski jest jednym z najpopularniejszych i najtańszych sposobów na przewóz dużych ilości towarów na dalekie odległości. Właściwe przygotowanie do tego typu transportu pozwala zminimalizować ryzyko związane z uszkodzeniem towarów oraz opóźnieniami w dostawie. Aby zapewnić bezpieczeństwo przesyłki, należy zwrócić uwagę na kluczowe elementy, takie jak procedury, wymagane dokumenty oraz odpowiednie ubezpieczenie.

Jak chronić dane przesyłek?

W czasach coraz częstszych wycieków danych oraz zaostrzających się regulacji dotyczących ich ochrony, firmy nie mogą już pozwolić sobie na niedopatrzenia – także w sferze fizycznej korespondencji. Specjalistyczne technologie zabezpieczające dane w przesyłkach papierowych, takie jak druki utajnione, pressure sealer czy scratch code, stają się nieodzownym elementem profesjonalnej obsługi klienta. To jednocześnie warunek konieczny do tego, by listy z wrażliwymi informacjami były zgodne z przepisami np. RODO. Administratorem danych w zakresie niezbędnym do doręczenia przesyłki jest operator pocztowy, procedury bezpieczeństwa obejmują jednak nie tylko wysyłkę. To także druk i konfekcjonowanie korespondencji, dlatego tak ważna jest ścisła współpraca między tym, kto przesyłki doręcza i tym, kto je produkuje. Jak chroni się dziś poufne dane w tradycyjnej korespondencji papierowej? Wyjaśniają eksperci z rynku pocztowego.

Hydraulika siłowa w naczepach ciężarowych

W świecie transportu ciężarowego, gdzie liczy się każda minuta i każdy kilogram ładunku, kluczową rolę odgrywają technologie, które na pierwszy rzut oka pozostają niewidoczne. Mowa o zaawansowanych układach hydraulicznych, montowanych w ciągnikach siodłowych. To właśnie one stanowią serce i siłę napędową dla naczep samowyładowczych, popularnie zwanych wywrotkami, oraz innowacyjnych naczep z ruchomą podłogą, jak również dla naczep rolniczych.

Jak skutecznie optymalizować zużycie paliwa w transporcie?

Każdy w branży transportowej wie, że im cięższa ciężarówka, tym większe zużycie paliwa. Ale o ile większe jest spalanie, gdy pojazd przewozi dodatkowe trzy tony? W codziennym funkcjonowaniu firm transportowych, dla których priorytetem jest czas, bezpieczeństwo i maksymalne wykorzystanie ładowności, takie pytania często schodzą na dalszy plan. A jednak to właśnie masa pojazdu jest jednym z nielicznych czynników, na które przewoźnik ma realny wpływ – w przeciwieństwie do pogody, sytuacji na drodze czy cen paliwa.

O czym muszą wiedzieć importerzy drewna do UE?

Import drewna z krajów trzecich, w tym z Norwegii, na obszar celny Unii Europejskiej, podlega szczegółowym procedurom kontrolnym i wymogom dokumentacyjnym. – Złożoność procedur sprawia, że importerzy muszą zdawać sobie sprawę z konieczności spełnienia równoczesnych wymogów fitosanitarnych, celnych oraz rejestracji w wymaganych systemach – wyjaśnia Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Ranking samochodów dostawczych do 3,5 t

Wybór samochodu dostawczego do 3,5 t to dla wielu firm decyzja strategiczna, wpływająca na efektywność pracy i całkowite koszty utrzymania floty. Rynek oferuje szeroką gamę pojazdów, które różnią się ładownością, rodzajem napędu, technologiami wspomagającymi kierowcę oraz kosztami eksploatacji. Wśród najczęściej wybieranych modeli znajdują się Ford Transit VAN, Ford Transit Custom, Peugeot Boxer, Opel Movano Furgon, Renault Master Furgon oraz Fiat Ducato. Sprawdźmy ich kluczowe parametry, praktyczne zastosowanie w różnych branżach i dostępność nowoczesnych rozwiązań, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo pracy kierowców.

Co zrobić, żeby transport dowoził mimo zmiany klimatu?

Niewydolny transport to przerwanie łańcuchów dostaw, utrudnienia w dojazdach do pracy, problemy dla handlu i turystyki. Polacy dobrze wiedzą, jak czuła na warunki pogodowe jest ta dziedzina gospodarki. W jakim kierunku ją rozwijać, gdy pogoda staje się coraz mniej przewidywalna? I czy da się przy okazji nie pogarszać problemu zmiany klimatu?

Subskrybuj to źródło RSS