Rozwój klastra a integracja żywnościowych łańcuchów dostaw
- 0
- Kategoria: Transport i spedycja
Drogowa sygnalizacja świetlna służy do sterowania ruchem pojazdów poprzez przekazywanie sygnałów kierującym. Interpretacja sygnału przez kierującego jest zależna od kształtu sygnału (np. strzałka, koło, symbol pieszego) oraz jego koloru i położenia na sygnalizatorze. Interpretacja kształtu sygnału jest dokonywana przez kierującego na etapie podejmowania decyzji o kierunku jazdy na skrzyżowaniu, podczas dojeżdżania do skrzyżowania. W bezpośredniej bliskości skrzyżowania kierujący podejmuje decyzję o przejechaniu przez skrzyżowanie na podstawie koloru i położenia na sygnalizatorze wyświetlanego sygnału (kształtu w przypadku sygnalizatorów dla autobusów i tramwajów). W zależności od wyświetlanego sygnału kierujący podejmuje decyzję o:
Transport towarów w miastach ma duży wpływ na efektywność gospodarki, jakość życia, dostępność i atrakcyjność społeczności lokalnej. Niestety na chwilę obecną tym zagadnieniom poświęca się niewiele uwagi w porównaniu do transportu pasażerskiego. Transport towarów stanowi z jednej strony główny czynnik umożliwiający rozwój większości działań gospodarczych i społecznych zachodzących w obszarach miejskich, co związane jest zarówno z zaopatrzeniem sklepów oraz miejsc pracy i wypoczynku, jak i z gospodarką odpadami.
Kiedy w 1830 r. uruchomiono pierwszą linię kolejową dopatrywano się problemów z załadunkiem i rozładunkiem towarów sztukowych. Wcześniejsze rozwiązania z użyciem kolejek konnych związane były z przewozami węgla, stąd od XVIII wieku były znane wagony koleby oraz pierwowzory tzw. wagonów kubłowych.