Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Wpływ inteligentnych systemów transportowych na oszczędność czasu w transporcie pasażerskim

Rozwiązania telematyczne na czele z inteligentnymi systemami transportowymi są odpowiedzią współczesnej i innowacyjnej technologii na kluczowe problemy, z jakimi zmagają się użytkownicy systemów transportowych miast, regionów i całych gospodarek. Do problemów tych zalicza się znacząca liczba wypadków zwłaszcza w pasażerskim transporcie drogowym oraz nadmierne koszty transportu, związane ze zjawiskiem kongestii i brakiem sprawnych systemów organizacji i zarządzania ruchem.

Jakość usług logistycznych - rozwiązania wykorzystywane w ostatniej mili

Usługi logistyczne są obszarem zintegrowanym, związanym z przepływem towarów i informacji. Klient operatora logistycznego może liczyć na magazynowanie i obsługę zapasów, transportowanie i obsługę ładunku, badanie rynku i tworzenie marketingowego systemu informacji, finansowanie transakcji i obsługę bankową ubezpieczenia. Sektor usług logistycznych rozwija się oraz zmienia pod wpływem wielu czynników. Kluczowe znaczenie ma przejście gospodarki z orientacji marketingowej rynku sprzedawcy do rynku nabywcy. Istotny jest nie tylko sam produkt, jego cena, ale również dostawa, obsługa logistyczna, jak i jej jakość.

Model sterowania rynkiem usług transportowych w Polsce. Konsekwencje licencjonowania

Od początku lat 90. XX wieku do chwili obecnej na rynku usług transportowych zaszło wiele gruntownych zmian, związanych głównie z procesem akcesji Polski do struktur Unii Europejskiej. Droga Polski do członkostwa w Unii rozpoczęła się bowiem zaraz po upadku komunizmu i choć w 2004 roku Polska stała się pełnoprawnym członkiem Unii, to trwa ona nadal. Cała Unia Europejska ulega ciągłym i głębokim przemianom, które sprawiają czasami wrażenie chaotycznych.

Organizacja transportu wewnątrzzakładowego w przedsiębiorstwie hutniczym

Ujęcie holistyczne wewnątrzzakładowego systemu transportowego pozwala na zidentyfikowanie problemów warunkujących prawidłowy przebieg procesów logistycznych w przedsiębiorstwie hutniczym. Kompleksowe ujęcie wewnątrzzakładowego transportu, jako istotnej części łańcucha logistycznego, stanowi jeden z warunków skutecznego zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie hutniczym. Pozwala na identyfikację problemów warunkujących prawidłowy przebieg procesów logistycznych. Opracowanie uogólnionego modelu daje podstawę do skutecznego zarządzania procesem decyzyjnym w odniesieniu do części składowych oraz transportu wewnętrznego przedsiębiorstwa hutniczego. Wskazano na możliwości usprawnienia procesu transportu pod względem organizacyjnym oraz obniżenia całkowitych kosztów transportu. Zaproponowano uogólniony model transportu wewnątrzzakładowego przedsiębiorstwa hutniczego, który warunkuje proces decyzyjny.

Planowanie rozwoju sieci przesyłowej jako zagadnienia transportowego

Powstanie i rozwój struktur systemu elektroenergetycznego wymagają prowadzenia procesu koordynacyjnego, którego zadaniem jest planowanie rozwoju sieci elektroenergetycznej. Realizacja tego procesu była i jest uwarunkowana bieżącymi możliwościami technicznymi i formalnymi wytycznymi. Nie można tutaj pominąć uwarunkowań zewnętrznych funkcjonowania energetyki.

Modele niezawodnościowe w transporcie

Początkowo badania niezawodnościowe w kolejnictwie skupiały się na pojazdach. Już w 1979 roku wskazywane było zapotrzebowanie na badanie uszkodzeń silników trakcyjnych pojazdów elektrycznych. Obok badań nad modelami matematycznymi prowadzono analizy danych eksploatacyjnych na temat uszkodzeń. Te prace zawężały się do analizy statystycznej i wnioskowania na jej podstawie.

Producent opakowań wydaje miliony na logistykę. Sprawdź, czy możesz z tego skorzystać

Grupa CANPACK działa na rynku opakowań metalowych od blisko 30 lat. W tym okresie stała się wiodącym producentem w branży opakowań napojowych w Europie Środkowo-Wschodniej i stale umacnia swoją pozycję rynkową w: Europie Zachodniej, Azji, Afryce i Ameryce Południowej. Dynamiczny rozwój firmy z roku na rok jest powodem rosnącego zapotrzebowania na zakup usług logistycznych głównie na potrzeby dystrybucji wyrobów gotowych do naszych klientów.

Wpływ rozwoju infrastruktury terminalowej na kształtowanie się potoków ładunków intermodalnych

Unia Europejska zmierza do połączenia głównych gałęzi transportu, to jest: transportu kolejowego, samochodowego, żeglugi morskiej i śródlądowej oraz transportu lotniczego, w jedną elastyczną sieć transportową, wykorzystującą w sposób najbardziej efektywny ich najlepsze cechy, między innymi poprzez transport towaru w jednej jednostce ładunkowej. Punktami integrującymi poszczególne fragmenty łańcucha transportowego są terminale intermodalne i centra logistyczne. Jednak obszary, na których funkcjonują, to najczęściej już nie tylko sama infrastruktura logistyczna, ale także miejsca, gdzie występują tak zwane specjalne strefy ekonomiczne, parki przemysłowo-technologiczne czy wolne obszary celne, które dzięki szeregom udogodnień (podatkowym, ekonomicznym, technologicznym czy komunikacyjnym) mogą i przyciągają przedsiębiorców, aktywizując gospodarczo obszary wokół siebie.

Subskrybuj to źródło RSS