Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Wyznaczanie dynamicznych macierzy podróży w sieciach miejskich

Streszczenie: W artykule przedstawiono metody wyznaczania macierzy podróży ze szczególnym uwzględnieniem dynamicznego ujęcia problemu. Ze względu na możliwości zastosowania metod wyznaczania macierzy podróży na podstawie wielkości natężeń na odcinkach sieci transportowej w dynamicznym sterowaniu i zarządzaniu ruchem podjęto próbę uogólnienia procesu obliczeniowego w sposób schematyczny. Uogólniony schemat może być podstawą opracowania koncepcji o budowie modułowej zawierającej szereg modeli cząstkowych. Dla usprawnienia obliczeń opracowano oryginalne narzędzie informatyczne.

Komputerowe wspomaganie

W referacie przedstawiono wybrane zastosowania metod komputerowych: programowania liniowego i programowania sieciowego, w procesie podejmowania decyzji dotyczących planowania i organizacji transportu materiałów na placu budowy.

New approach to parameters definition of tilting body railway vehicles

There are two basic possibilities for speed increasing - by new high speed tracks construction with maximum speed over 250 km/h, or by utilization of existing tracks where tilting body vehicles can be operated. Slovakia is not an exception in these efforts. Analysis of theoretically attainable running times on selected ŽSR railway line (Bratislava - Žilina - Košice) by computer simulation program are presented together with discussion on actual situation on already modernized corridor.

Wpływ terminala lng na bezpieczeństwo w porcie świnoujście

Prawidłowa eksploatacja terminala LNG w Świnoujściu wiąże się ze ścisłą, bezawaryjną współpracą jednostek z portem i jego służbami. W artykule dokonano podziału zagrożeń na eksploatacyjne i umyślne. Podjęto próbę określenia ewentualnych czynników wpływających na bezpieczeństwo terminala LNG oraz przedstawiono przykładowe metody pozwalające na minimalizację potencjalnych zagrożeń w aspekcie całego portu Świnoujście.

Znaczenie infrastruktury transportowej dla rozwoju regionów w krajach oecd

Procesom rozwoju społeczno-gospodarczego i odpowiadającej im ewolucji teorii rozwoju towarzyszyły zmiany w postrzeganiu znaczenia infrastruktury transportowej. Obecnie najbardziej rozpowszechnione jest uznanie infrastruktury transportowej za czynnik konieczny ale niewystarczający dla rozwoju regionalnego. Celem opracowania jest określenie roli tego czynnika w rozwoju regionów krajów Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), szczególnie wobec nowego polaryzacyjno-dyfuzyjnego modelu polityki regionalnej. Dokonano tego na podstawie studiów przypadków oraz wyników analiz modelowych przygotowanych przez ekspertów OECD.

Selected problems of maritime traffic risk modelling

Abstract: The paper addresses selected problems of marine traffic risk modelling, in respect to collision and grounding probability modelling. Two original models are presented, and a case study regarding ships navigating in selected areas of Gulf of Finland in ice free conditions is putting forward.
Subskrybuj to źródło RSS