Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

RegiónÁlny manaŽment- nÁstroj pre rozvoj dopravy

Doprava patrí k základným odvetviam s charakterom služby, ktoré výrazne ovplyvňujú sociálno-ekonomický rozvoj a rast životnej úrovne obyvateľstva. Konkurenčná schopnosť poskytovanej služby v doprave rastie so záujmom o ponúkané služby, ktoré sú orientované na naplnenie základných cieľov zákazníkov (na bezpečnosť, rýchlosť, kvalitu, spoľahlivosť, ale aj ekonomickú prijateľnosť). Príspevok sa zaoberá problematikou možnosti využitia vhodných metód aplikácie, ktoré umožňujú dosiahnuť najlepších kvantifikáciu ďalšie požiadavky zákazníkov v oblasti dopravy, tiež prispieť k realizácii strategických cieľov a rozvoja a zlepšenie rozhodovania o ďalšom vývoji v regióne.

Projektowanie parametrów organizacyjnych

W referacie przedstawiono proces produkcyjny żelbetowych żerdzi energetycznych typu śN stosowanych do budowy linii elektroenergetycznych niskich napięć. Przy określaniu parametrów wydajnościowych i organizacyjnych procesu produkcyjnego założono wystąpienie warunków losowych. Ich wpływ wyrażony został zmiennym czasem trwania sumarycznych czynności na kolejnych stanowiskach roboczych. Jako interpretacja graficzna posłużyły krzywe gęstości prawdopodobieństwa wystąpienia zakładanego sumarycznego czasu trwania czynności na danych stanowisku roboczym. Ocenę prawdopodobieństwa zaistnienia na wstępie przyjętych parametrów procesu produkcyjnego przeprowadzono metodą symulacyjną Monte Carlo.

Zastosowanie inteligentnych metod obliczeniowych w systemach sterowania i nadzorowania suwnic

Rozwój zautomatyzowanych systemów transportu technologicznego zdeterminowany jest rosnącymi oczekiwaniami i wymaganiami stawianymi już nie tylko systemom sterowania, ale też systemom diagnostycznym i nadzorowania stanu eksploatacyjnego urządzeń. Wymaga to implementacji w tych układach coraz bardziej wyrafinowanych metod, w tym technik opartych na tak zwanej sztucznej inteligencji. Artykuł przedstawia przegląd wybranych rozwiązań dotyczących systemów sterowania suwnic, planowania i harmonogramowania operacji transportowych oraz oceny gotowości urządzeń transportowych, opartych na logice rozmytej, sztucznych sieciach neuronowych oraz algorytmach ewolucyjnych.

Oparte na wiedzy modele i algorytmy planowania oraz symulacji przemieszczania w systemach wojskowych klasy dss i cgf

W pracy zaprezentowano modele i algorytmy planowania oraz symulacji przemieszczania wielu obiektów w wojskowych systemach klasy DSS i CGF bazujących na wiedzy. Studium przypadku dotyczy idei oraz modelu decyzyjnego i sterowania związanego z automatem decyzyjnym do marszu na szczeblu batalionu. Automat realizuje dwa główne procesy: planowania decyzji do marszu i bezpośredniego sterowania przebiegiem (symulacją) marszu. Rozpatrzono wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne modelowania i optymalizacji procesu planowania marszu, symulacji i sterowania jego przebiegiem. Opisano sposób implementacji automatu oraz wybrane wyniki symulacji w interaktywnym systemie wspomagania szkolenia operacyjnego Złocień.

System międzygminnej komunikacji samochodowej w województwie podkarpackim i jego uwarunkowania

Godzinowe natężenie ruchu na liniach podmiejskich charakteryzuje się specyficznymi rozkładami. Znajomość tych rozkładów może być pomocna przy podejmowaniu zarówno bieżących decyzji związanych z działalnością przedsiębiorstwa, jak i decyzji strategicznych dotyczących planowania dalszej działalności i optymalizacji kosztów. Na godzinowy przebieg rozkładu potoku pasażerów ma wpływ wiele czynników. Do najważniejszych z nich zaliczyć można kierunek kursu na danej linii oraz porę roku - okres eksploatacji. W przeprowadzonej analizie rozpatrzono dwa okresy eksploatacji. Okres pierwszy to miesiące wakacyjne: lipiec i sierpień 2010 roku.
Subskrybuj to źródło RSS