Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Możliwości i ograniczenia w zakresie transportu maszyn inżynieryjnych jednostkami śródlądowymi w sytuacjach kryzysowych

W artykule przedstawione zostaną możliwości i ograniczenia w zakresie transportu maszyn inżynieryjnych jednostkami śródlądowymi w sytuacjach kryzysowych. Analizie poddane zostaną elementy konstrukcji jednostek pływających wpływające bezpośrednio i pośrednio na rodzaj oraz gabaryty transportowanych maszyn inżynieryjnych (dźwigi, koparki, pompy, kafary itp.) w aspekcie działania po wystąpieniu sytuacji kryzysowych. Rozważania obejmą przede wszystkim aspekt wykorzystania ich bezpośrednio z pokładów jednostek pływających. Rozważania prowadzone będą w aspekcie przedsięwzięć związanych z bezpieczeństwem wewnętrznym, a przede wszystkim okresem likwidacji skutków katastrof żywiołowych i ekologicznych.

Współzależności w rozwoju śródlądowych dróg wodnych

Transport wodny śródlądowy śródlą funkcjonuje w kilku różnych żnych płaszczyznach, stąd st współzależności występujące w procesie jego rozwoju są s wyjątkowo złożone. żone. Jest on, jako gałąź gał transportu, elementem systemu transportowego, jako usługa turystyczna - elementem turystyki, jako użytkownik śródlądowych ądowych dróg wodnych jest jest elementem gospodarki wodnej i wreszcie poprzez wszystkie ystkie te płaszczyzny wywiera istotny wpływ na środowisko (rys.1.):

Wykorzystanie możliwości systemów telematycznych i nawigacyjnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym

W artykule przedstawiono charakterystykę systemu AUTOLOG wspomagającego pracę przedsiębiorstwa transportowego pod kątem monitoringu obiektów mobilnych. Rozwiązanie pozwala obniżać koszty eksploatacji pojazdów poprzez możliwość efektywnego analizowania danych z dedykowanych urządzeń i czujników służących do monitoringu pojazdów. Unikalność tego systemu polega na jego otwartej architekturze, co umożliwia jego współpracę z dowolnymi urządzeniami różnych producentów.

Wykorzystanie pododdziałów inżynieryjnych sił zbrojnych rp w logistycznym zabezpieczeniu sytuacji kryzysowych

W referacie przedstawiono problematykę użycia sił i środków w sytuacjach kryzysowych. Skupiono się nad możliwością wykorzystania pododdziałów sił zbrojnych RP w zadaniach niesienia pomocy poszkodowanym w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych. Przedstawiono strukturę batalionów ratownictwa inżynieryjnego, stawiane im zadania w sytuacjach kryzysowych i podjęto problematykę ich wyposażenia w sprzęt specjalistyczny.

Education and development of human resources in transport company

Enterprises should adapt to the changing environment with modern technologies but more with quality human capital. Slovak transport sector is no exception. Human resources are a source of competitive advantage through the operation of their disposable exceptional skills, knowledge, experience and skills, including the application of effort, talent, enthusiasm, willingness and motivation. The system of vocational education is a repetitive set of activities that reflect the strategic objectives and corporate policy, education, and are based on the realities of business and market environment. Lifelong learning staff in transport is becoming increasingly important not only for business but for society as a whole. Transport business must develop new core competencies and have a skilled, educated and competent workforce in order to provide better service. Under these framework conditions, core competencies and skills of employees are considered important conditions for present and future competitiveness of transport at global market.

Problemy certyfikacji systemu ertms na pojeździe trakcyjnym

W artykule przedstawiono problematykę certyfikacji urządzeń ERTMS instalowanych na pojazdach trakcyjnych. Pokazano sposoby certyfikacji urządzeń zgodnej z prawem wspólnoty Europejskiej, jak i prawem krajowym. Ponieważ certyfikacja rządzeń ERTMS na pojeździe trakcyjnym będzie prowadzona po raz pierwszy w Polsce zaproponowano sposób jej przeprowadzenia wraz z zestawem dokumentów niezbędnych do dopuszczenia systemu do eksploatacji na sieci kolejowej w Polsce.

Modelowanie systemu kontroli niezajętości torów

Streszczenie: W artykule przedstawiono opis systemu kontroli niezajętości torów SKZR oraz założenia modelowania wpływu urządzeń sterowania ruchem na proces transportu kolejowego. Przedstawiony model umożliwia wyznaczenie charakterystyk eksploatacyjnych systemu tj.: prawdopodobieństwo terminowej realizacji przebiegu pociągowego, średni czas przejazdu przez układ torów itp. Badanie własności systemu można realizować w ujęciu dynamicznym, określając wpływ poszczególnych podzespołów systemu na potok ruchu pojazdów. Wyniki uzyskane podczas realizacji przedstawionych badań nad modelem, pozwolą na określenie zasadności optymalizacji istniejących systemów kontroli niezajętości.
Subskrybuj to źródło RSS