Zaloguj się

WIEDZA: raporty i analizy

Aplikacje bazodanowe w zarządzaniu jakością małych i średnich firm

Zastosowanie technologii związanych z Internetem w dzisiejszych czasach to bardzo duża szansa dla przedsiębiorstw na odniesienie sukcesu na konkurencyjnym rynku. Wiele firm dość sceptycznie podchodzi do tego tematu. Są to przeważnie właściciele małych i średnich przedsiębiorstw, którzy uważają iż stworzenie odpowiedniego systemu informatycznego musi się wiązać z ogromnymi nakładami finansowymi. Dla tych właśnie firm może być alternatywą zastosowanie oprogramowania o otwartym kodzie jakim jest baza danych MySQL czy system operacyjny DEBIAN GNU/LINUX.

Metody zapewniania bezpieczeństwa samoczynnych sygnalizacji przejazdowych

Współczesne systemy sterowania ruchem kolejowym są realizowane w postaci urządzeń komputerowych. Ze względu na specyfikę urządzeń srk, muszą one spełniać ostre wymagania dotyczące bezpieczeństwa i niezawodności. W artykule poruszono zagadnienia związane z bezpieczeństwem komputerowych systemów sterowania ruchem kolejowym na przykładzie systemów samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.

Wymagania minimalne dla symulatorów wysokiej klasy stosowanych w szkoleniu kierowców

Dyrektywa 2003/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady Europy [1] zobowiązuje państwa członkowskie do zmiany systemu szkolenia kierowców autobusów i autokarów (od 10.09.2008 r.) oraz samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony (od 10.09.2009 r.). W przewidywanym programie szkoleń duży nacisk
jest położony na bezpieczeństwo na drogach, zmniejszenie emisji spalin i zużycia paliwa.

Multimedialny system dydaktyczny "sowa"

Rozwój techniki nauczania jest nieuniknionym procesem, wywołanym zmianami w większości dziedzin życia i bardzo szybkim rozwojem technologii komputerowych. Powszechna zamiana klasycznych konspektów na prezentacje komputerowe i symulatory jest powiewem nowych czasów. Dla WSOSP w Dęblinie, jednym ze zwiastunów nowych metod nauczania jest opracowany wspólnie z ITWL w Warszawie Komputerowy system Dydaktyczny "SOWA", przeznaczony do szkolenia personelu eksploatującego statki powietrzne. Artykuł prezentuje założenia systemu, jego strukturę i możliwości oraz wnioski użytkowników.

System rapex a produkt niebezpieczny dla konsumenta na rynku europejskim

System RAPEX służy do szybkiej wymiany informacji na temat wykrytych na rynku europejskim produktów niebezpiecznych dla konsumenta oraz podjętych wobec nich środków, łącznie z wycofaniem z rynku i zniszczeniem. Informacje te wymieniane są pomiędzy krajami Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Komisją Europejską. Jest to jednak działanie typu ex post i nie ma bezpośredniego wpływu na zwiększenie ilości produktów bezpiecznych oferowanych na rynku europejskim. Wręcz przeciwnie, ilość notyfikacji w systemie RAPEX ciągle wzrasta.

Wstępna analiza możliwości wspomagania dyżurnego ruchu w prowadzeniu dokumentacji

Streszczenie: Systemy kierowania i sterowania ruchem realizowane przy pomocy rozwiązań informatycznych i techniki komputerowej stają się powszechnym narzędziem pracy na kolei. Zarówno w trakcie procesu kierowania jak i procesu sterowania prowadzona jest obszerna dokumentacja. Tylko nieliczne dokumenty występują w formie elektronicznej. Celem prowadzonej analizy jest odpowiedź na pytanie, które dokumenty i w jakim stopniu należy prowadzić w formie elektronicznej.

COMPUTER SYSTEMS AIDED SCIENCE, INDUSTRY AND TRANSPORT system diagnostyczny, system informatyczny, samolot, silnik, awionika, niesprawność, sygnał, analiza, dane, parametr, rejestracja

SYSTEM INFORMATYCZNY CIĄGŁEJ OCENY STANU TECHNICZNEGO SAMOLOTU CASA C-295M NA PODSTAWIE SYGNAŁÓW Z POKŁADOWYCH SYSTEMÓW DIAGNOSTYCZNYCH ZESPOŁU NAPĘDOWEGO I AWIONIKI W opracowaniu przedstawiono krótką charakterystykę pokładowych systemów diagnostycznych samolotu CASA C-295 i systemu informatycznego umożliwiającego archiwizowanie i analizę sygnałów zarejestrowanych w tych systemach. Omówiono zasady wprowadzania i weryfikacji danych oraz możliwości ich wykorzystania do ciągłej oceny stanu technicznego zespołu napędowego i awioniki pojedynczych samolotów i całej ich populacji na podstawie łącznej analizy wszystkich parametrów diagnostycznych i danych o czasie pracy i liczbie wykonanych lotów.
Subskrybuj to źródło RSS