Dokładność rejestracji danych pozycyjnych statków w systemie nawigacji zintegrowanej
- 0
- Kategoria: Raporty i analizy
Współczesne systemy sterowania ruchem kolejowym są realizowane w postaci urządzeń komputerowych. Ze względu na specyfikę urządzeń srk, muszą one spełniać ostre wymagania dotyczące bezpieczeństwa i niezawodności. W artykule poruszono zagadnienia związane z bezpieczeństwem komputerowych systemów sterowania ruchem kolejowym na przykładzie systemów samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.
Dyrektywa 2003/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady Europy [1] zobowiązuje państwa członkowskie do zmiany systemu szkolenia kierowców autobusów i autokarów (od 10.09.2008 r.) oraz samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony (od 10.09.2009 r.). W przewidywanym programie szkoleń duży nacisk
jest położony na bezpieczeństwo na drogach, zmniejszenie emisji spalin i zużycia paliwa.
Rozwój techniki nauczania jest nieuniknionym procesem, wywołanym zmianami w większości dziedzin życia i bardzo szybkim rozwojem technologii komputerowych. Powszechna zamiana klasycznych konspektów na prezentacje komputerowe i symulatory jest powiewem nowych czasów. Dla WSOSP w Dęblinie, jednym ze zwiastunów nowych metod nauczania jest opracowany wspólnie z ITWL w Warszawie Komputerowy system Dydaktyczny "SOWA", przeznaczony do szkolenia personelu eksploatującego statki powietrzne. Artykuł prezentuje założenia systemu, jego strukturę i możliwości oraz wnioski użytkowników.