Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Drgania własne sztywnego cylindra eliptycznego

Rozważano również małe drgania sztywnego krążka wewnątrz sztywnej powłoki w kształcie cylindra eliptycznego. Wyznaczono równania ruchu małych drgań własnych tych układów, określono częstości kołowe i okresy drgań. Do wyprowadzenia równań zastosowano metodę zachowania energii mechanicznej, jako najbardziej skuteczną i szybką w takich zadaniach. W końcu opracowania omówiono ruch cylindra eliptycznego po równi pochyłej.

Dokładność i błedy w drogowych pomiarach opóźnienia hamowania

W artykule przedstawiono analizę dokładności pomiaru opóźnienia hamowania pojazdów podczas badań drogowych dla przyrządów dopuszczonych do użytkowania w stacjach kontroli pojazdów jako przyrządy kontrolne. Oceniono wpływ przechyłów nadwozia na uzyskiwane wartości opóźnienia oraz omówiono wyniki pomiarów drogowych wykonanych różnymi metodami.

Oszacowanie dokładności pomiaru temperatury powierzchni w termografii ciekłokrystalicznej

Celem artykułu jest oszacowanie dokładności pomiaru temperatury powierzchni w metodzie termografii ciekłokrystalicznej. Omówiono stanowisko pomiarowe do przeprowadzania kalibracji termoczułych ciekłych kryształów, celem ustalenia związku pomiędzy demonstrowaną barwą a odpowiadającą jej temperaturą powierzchni. Załączono szczegółowe wyniki otrzymane z przykładowego eksperymentu kalibracji. Przedstawiono szczegółowy tok obliczeń prowadzący do oszacowania dokładności pomiaru temperatury powierzchni w badaniach z termoczułymi ciekłymi kryształami. Dokładność pomiarów temperatury powierzchni, realizowanych na przedstawionym stanowisku doświadczalnym oszacowano na 0,86 K.

Markov model of the ship’s navigational safety on the open water area

Abstract: In the paper the navigational safety model for ship on the open area Has been proposed. The Markov process has been used to describe the safety model. Futhermore, the characteristics of this model have been determined. 1. INTRODUCTION The navigational safety is based primarily on analysis of current situation and depends on the interaction between the man, technology and environment . The literature mentions that the errors at any of components have the greatest impact on the occurrence of hazardous situations. Therefore, the methods and criterions to settle the hazard situation and to evaluate of quality control and assessment in terms of traffic safety is very important. It could help to develop the best control or the best manoeuvres for given hazard situation . Thus, the ability to anticipate the navigation of a hazardous situation is possible.

Wyznaczanie bazy wiedzy ekspertowej wspomagającej obsługiwanie silnika benzynowego

W artykule zawarto analityczne podstawy wyznaczania informacji obsługowej (obsługowej wiedzy ekspertowej) organizującej system obsługiwania technicznego obiektu. Przedstawiono podstawy analityczne procesu odnawiania własności użytkowych obiektu obsługi. Przyjęty w pracy model obsługiwania obiektu jest transformacją informacji opisującej przestrzeń cech użytkowania (diagnostycznej) obiektu do postaci nominalnej przestrzeni cech użytkowania obiektu. Artykuł zawiera podstawy teoretyczne dotyczące przekształcania informacji diagnostycznej i wiedzy specjalistycznej eksperta do postaci zbioru informacji obsługowej.

Scharakteryzowano podstawowy układ regulacji paliwa silnika oraz zmodernizowany.

Przedstawiono sposób zabezpieczenia silnika przed uszkodzeniami (przecieki, niestateczna praca) oraz ustalenia resursowe i trwałościowe silnika. Omówiono także wybrane problemy i usterki występujące podczas użytkowania silnika. ENGINES PZL-10W - ASPECTS OF MAINTENANACE The article discussed some aspects of maintenance PZL-10W engines. Characterized the primary engine fuel control system and modernized. Presented how to protect the engine from damage (leaks, unstable work) and the findings of the resources and the durability of the engine. Also discussed some problems and faults that occur during using the engine.

Druga generacja kryteriów oceny stateczności statków w stanie nieuszkodzonym według imo

Artykuł przedstawia wnioski z prac Podkomitetu SLF nad rozwojem kryteriów stateczności drugiej generacji. Zaprezentowano aktualnie stosowane podejście do zapewnienia bezpieczeństwa statecznościowego statkom wraz z krytyczną jego oceną. Przedstawiono działania podejmowane przez IMO w celu poprawy bezpieczeństwa statecznościowego statków w stanie nieuszkodzonym. Zaprezentowano również koncepcję kryteriów podatności, na podstawie której opracowywane są kryteria drugiej generacji.

Badanie różnych strategii sterowania osprzętem manipulacyjnym w systemie teleoperacji

Jednymi z największych zagrożeń, na jakie narażeni są żołnierze biorący udział w misjach poza granicami kraju, są różnego typu miny-pułapki i niewybuchy. Ich bezpieczne wykrycie i unieszkodliwienie wymaga dysponowania bezzałogowymi platformami wyposażonymi w wyspecjalizowane osprzęty. Podstawowym problemem jaki występuje w tego typu konstrukcjach jest opracowanie efektywnego systemu zdalnego sterowania.
Subskrybuj to źródło RSS